Beantwoord

2 daags Chinees sprekende telefoontjes

• 3 juli 2019
  • 55 reacties
  • 10898 Bekeken

Toon eerste reactie

55 reacties

helaas ben ik van mening dat dit t-mobile gerelateert is, al die spam telefoontjes.
ik zelf heb er sedert mn aansluitng vorigjaar al last van en heb zelfs de aansluiting uit mn modem gehaald.
voorheen had ik scarlet(stipte) en in die 10jr nog nooit een spam telefoontje gehad.
k zit er ook hard over na te denken, mn glasvezel over te laten zetten naar een andere provider, want momenteel heb ik bij t-mobile, zowel tv aflaten sluiten als nu ook de aanvraag mn telefoon af te sluiten.

Het is niet T-Mobile gerelateerd, ik en mijn partner zitten beide niet bij T-Mobile en hebben er ook last van gehad.
Telefoon gekregen van een onbekend nummer:

+31 91 412 38 68‬

• Op 04/09/2019 om 11:58 uur.
  • Van een Chinees antwoordapparaat (wat ik kon verstaan waren de letters “UTS”).

Een paar maanden geleden hier ook last van gehad. Daarna was het een periode stil, tot vandaag, tot 3x toe raak. Echter nu niet meer een buitenlands nummer of een mobiel nummer.
Maar wat op het eerste oog een nederlands nummer lijkt te zijn, uit de regio amsterdam (020)…

+312050409812 om 13:07
+312050403236 om 13:13
+312050408662 om 14:35

Een bandje dat begint met UPS international, gevolgd door een aziatische vrouwenstem. Begint nu alweer vervelend te worden. Ik blokkeer iedere keer allerlei nummers, maar af en toe glipt er toch weer 1 tussendoor.

Zojuist ben ik ook gebeld door een telefoonnummer dat NL lijkt te zijn. Het voicemailbericht is in het chinees en dus onverstaanbaar.

Om 09:03 werd ik gebeld door het nummer +319526638729.

Ik zie dat hier al een tijdje niks meer over is gepost, dus ben benieuwd of er in de tussentijd een oplossing is gevonden?

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Nathalie N. 

We kunnen geen technische maatregelen treffen tegen deze vorm van phishing, omdat het om dusdanig veel verschillende nummers gaat dat het risico bestaat dat een valide nummer wordt geblokkeerd. Ons advies is nog steeds om de telefoontjes van voor jou onbekende telefoonnummers te negeren. 

Reageer