Beantwoord

4222 sms ontvangen

Hallo,

Ik heb gisterenavond een sms ontvangen van afzender 4222 en daarin zat een link naar safeklick.mobi.
Uiteraard heb ik hier niet op geklikt en heb de SMS direct uit mijn lijst gehaald. Ben toch maar eens op zoek gegaan naar informatie hier over en volgens een andere topic hier in de forum melden een modurator het volgende: Je kunt deze betalingen zelf afmelden via www.mijnmobielebetalingen.nl.

Echter, ik ben naar die site gegaan, heb mijn nummer ingevoerd, want anders kan je niet zien hoe je je moet afmelden en kreeg een sms om in te loggen. Maar wat nu, ik lees op de forum van Kassa dat je de site, www.mijnmobielebetalingen.nl, nooit moet bezoeken en al helemaal je nummer niet moet afstaan. Ja, wat nu?? Ik heb toch echt hier gelezen van een modurator dat je naar die site moet gaan om te kijken. Krijg ik daar nu ook last van??

Het vreemde nog vind ik dat ik me voor alle diensten, betaal dingen voor SMSjes heb laten uitschakelen bij T-Mobile en toch krijg ik deze dan nu binnen. Wat moet ik doen? Krijg ik nu toch een rekening van 4222 of van mijnmobielebetalingen.nl? Of zijn dit gewoon nutteloze smsjes die ik binnen krijg en moet ik ze maar gewoon negeren en zien als SPAM smsjes en verwijderen?

Iemand die mij hier verder over kan informeren?
Alvast vriendelijk dank.
icon

Beste antwoord door JohnH 2 mei 2014, 10:09

Als je NIET op een eerste sms reageert (dus beantwoord) is er niets aan de hand.....

Men stuurt een eerste bericht in de hoop dat je erop reageert en je dus anmeld voor een betaalde dienst. Je nummer komt vanuit een app, door zelf ergens op te hebben gereageert of men heeft je nummer gewoon van het net geplukt.

Een site waar je wel veilig kan kijken of je dingen hebt lopen is payinfo.nl.     Houd er rekening mee dat als je ook maar ergens je nummer opgeeft, bijvoorbeeld als je informatie opvraagt of van die gratis rommel, men vaak in de voorwaarden heeft staan dat men je nummer doorverkoopt aan derden.....  ook meedoen aan die geweldige tv shows waar je via een sms kan stemmen geeft hun het recht jouw nummer weer door te spelen aan andere berdrijven....   wees dus extreem voorxzichtig waar en aan wie je het mobile nummner bekend maakt....

Maar nogmaals, als je het bericht gewoon hebt gelezen en verwijderd is er niets aan de hand, de dienst moet worden geactiveerd door een handeling van jezelf....

Bekijk origineel

4 reacties

Als je NIET op een eerste sms reageert (dus beantwoord) is er niets aan de hand.....

Men stuurt een eerste bericht in de hoop dat je erop reageert en je dus anmeld voor een betaalde dienst. Je nummer komt vanuit een app, door zelf ergens op te hebben gereageert of men heeft je nummer gewoon van het net geplukt.

Een site waar je wel veilig kan kijken of je dingen hebt lopen is payinfo.nl.     Houd er rekening mee dat als je ook maar ergens je nummer opgeeft, bijvoorbeeld als je informatie opvraagt of van die gratis rommel, men vaak in de voorwaarden heeft staan dat men je nummer doorverkoopt aan derden.....  ook meedoen aan die geweldige tv shows waar je via een sms kan stemmen geeft hun het recht jouw nummer weer door te spelen aan andere berdrijven....   wees dus extreem voorxzichtig waar en aan wie je het mobile nummner bekend maakt....

Maar nogmaals, als je het bericht gewoon hebt gelezen en verwijderd is er niets aan de hand, de dienst moet worden geactiveerd door een handeling van jezelf....

Een site waar je wel veilig kan kijken of je dingen hebt lopen is payinfo.nl.

payinfo.nl is een advies van T-Mobile geweest hier op een bericht ergens in de forum. Dus vandaar dat ik die heb gebruikt om te zien wat er aan de hand is. T-Mobile heeft niet gewezen om eventuele schade die ik kan oplopen doordat payinfo.nl misschien mijn 06 nummer gaat verkopen. Ik ga er dan ook maar vanuit dat dit bij dit bedrijf niet zal gebeuren, zeker omdat het gaat om een informatie dienst. Al hoewel ik daar, na intensief rond kijken, toch ook mijn bedenkingen bij heb. Vind maar een vage site en het antwoord die ze geven had ik ook kunnen bedenken. Maar goed, het was een tip van T-Mobile zelf dus ik ga er vanuit dat het dan goed is.

In ieder geval heel erg bedankt voor de TIP!
Ik heb de sms ook niet aangeklikt omdat het niet van mij was en dacht gelijk deleten. Heb er wel een print screen van gemaakt, mocht het ooit eens nodig zijn. Maar gelukkig heb ik er verder niets mee gedaan.

Bedankt alvast voor je info!
Je sprak in je post  over een andere site om je af te melden  (mijnmobielebetalingen.nl.) ....  payinfo is echt veilig.

Als je vraag beantwoord is klik dan even op beantwoord.... dan hoeft men niet meer naar de vraag te kijken en kan men verder met een " verse" 😉
mijnmobielebetalingen.nl linkt ook gewoon door naar de site van payinfo. Wie heeft lopen verkondigen dat het geen veilige site is kletst uit zijn nek. Niet alles geloven wat je leest op intetnet ;)

En payinfo is een stichting waar een aantal providers bij aangesloten zijn juist om klanten duidelijkheid te verschaffen over lopende abonnementen en sms-diensten. En T-mobile heeft je telefoonnummer al dus als ze die door willen verkopen kunnen ze dat ook wel zonder een of ander website 😛

Reageer