Beantwoord

Aangemeld voor sms dienst


Ik heb vanmorgen om 09:54 een berichtje gekregen van payinfo.nl met daarin:

Je maakt gebruik van abonnement RedLightVideos, de kosten zijn € 4,50/week. Voor vragen ga naar https://is.gd/oqvBoA of bel met +31202622198. Info? www.payinfo.nl.

Ik ging er van uit dat dit spam was totdat ik zag dat er bij mijn overige kosten €4,50 in rekening is gebracht. Ik ben naar payinfo.nl gegaan en heb mij hier zoals aangegeven op jullie forums afgemeld van desbetreffende service. Echter kreeg ik om 12:07 een nieuw berichtje van payinfo.nl met precies dezelfde inhoud en om 13:17 is er vanuit mijn telefoon een berichtje gestuurd naar 6040. Hierin stond:

DCB:Y3890K46UN0R18V0N9B38MPSSKTM3R7JV

Ik heb dit niet gedaan en ik weet ook zeker dat ik mij niet (per ongeluk) heb geabonneerd voor deze dienst. Mijn telefoon lag bijna de hele ochtend in mijn dashboard kastje. Kan ik hier wat duidelijkheid over krijgen?
icon

Beste antwoord door Hajar 5 juli 2018, 11:52

Hi LQboots,

Natuurlijk kan dat! Allereerst top dat je zelf al van alles hebt geprobeerd! Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je op dit moment één bedrag van €4,50 hebt openstaan voor een mobiele betaling die op 04-07-2018 om 09:47 heeft plaatsgevonden. Vervolgens heb je om 10:44 een blokkade geactiveerd voor betaalde diensten. Het kan soms even duren voordat zo'n blokkade wordt verwerkt dus waarschijnlijk heb je daarom alsnog een sms ontvangen, maar zoals je kunt zien op je verbruikstatus heb je daar geen extra kosten voor gemaakt. Mocht je deze week alsnog sms'jes ontvangen, trek dan even aan de bel! Dan gaat onze technische afdeling onderzoeken waarom de blokkade niet goed werkt.

Je kan ook dit topic doornemen hier kun je ook een onderzoeksformulier invullen en zo een onderzoek starten naar de kosten die zijn gemaakt. Als blijkt dat de kosten onterecht zijn dan krijg je je geld terug.

Als je nog vragen het, hoor ik het graag!
Bekijk origineel

84 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi LQboots,

Natuurlijk kan dat! Allereerst top dat je zelf al van alles hebt geprobeerd! Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je op dit moment één bedrag van €4,50 hebt openstaan voor een mobiele betaling die op 04-07-2018 om 09:47 heeft plaatsgevonden. Vervolgens heb je om 10:44 een blokkade geactiveerd voor betaalde diensten. Het kan soms even duren voordat zo'n blokkade wordt verwerkt dus waarschijnlijk heb je daarom alsnog een sms ontvangen, maar zoals je kunt zien op je verbruikstatus heb je daar geen extra kosten voor gemaakt. Mocht je deze week alsnog sms'jes ontvangen, trek dan even aan de bel! Dan gaat onze technische afdeling onderzoeken waarom de blokkade niet goed werkt.

Je kan ook dit topic doornemen hier kun je ook een onderzoeksformulier invullen en zo een onderzoek starten naar de kosten die zijn gemaakt. Als blijkt dat de kosten onterecht zijn dan krijg je je geld terug.

Als je nog vragen het, hoor ik het graag!
Ik kreeg vanmiddag exact dezelfde sms. Maar zag bij pay info niks staan. Overigens is alles geblokkeerd bij mij, dus dan kunnen anderen toch ook niet zomaar via dit een abbonement afsluiten als het geblokkeerd is??
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Kim,

Dat is gek! Ik heb meteen even met je meegekeken en zie inderdaad gewoon alle blokkades actief staan. Daarnaast zie ik in jouw verbruikstatus (nog) geen kosten voor deze dienst. Het lijkt in mijn ogen dus toch op spam waarvoor je geen kosten hebt gemaakt. Mocht je de kosten tóch ergens terugzien, dan zou ik je aanraden het onderzoeksformulier in te vullen! Dan kunnen wij onderzoeken waarom dit gebeurt en kunnen wij de kosten natuurlijk voor jou vergoeden.

Laat het me weten als je nog meer vragen hebt!
Hallo

Ik krijg ook ineens een sms dat ik ben aangemeld voor een dienst waar ik totaal niet mee te maken heb. Hoe is dit mogelijk? Ik ben gelijk alles gaan blokkeren maar zie dat er nu wel degelijk 4,50 als extra kosten in mijn T-Mobile overzicht staat..
Lijkt erop dat dit dus structureel gedaan wordt en flink aan verdiend wordt. Kan T-Mobile dit stop zetten? En moet ik deze kosten ook betalen?
Heb op geen enkele manier toestemming gegeven hiervoor. Dit is gewoon diefstal! Nu ik de sms diensten heb geblokkeerd is dan ook dit diefstal abbo stopgezet?

Hieronder de sms:
Je maakt gebruik van abonnement RedLightVideos, de kosten zijn € 4,50/week. Voor vragen ga naar https://is.gd/oqvBoA of bel met +31202622198. Info? www.payinfo.nl.
Wat een onzin
Onbeschoft. Sms dienst
Ik krijg een sms via payinfo waar staat dat ik moet 4.50 euro/week?betalen.
Ik ga?niks betalen
Ik?heb geen abonnement afgesloten bij niemand.
En ik heb ook die shit smsdiensten alang geblokkeerd. En nu krijg ik dit. Wat een onzin.....

Payinfo.nl zijn zwaar oplichters
Reputatie 1
Heb ook dit probleen, zelfde dienst en ook automatisch 4.50 extra kosten. Dit is dus een scam - kunnen wij dit geld terug krijgen?
Begint erop te lijken dat er een diefstal ronde gaande is van Redlightvideos of althans iemand die T-Mobile nummers aan het aanmelden is.
T-Mobile kunnen jullie hier wat aan doen?
Zullen vast meer mensen zijn maar die niet weten wat ze nu moeten doen en/of dit topic niet kennen of weten te vinden.
Zeker de wat ouderen
Reputatie 1
Ik denk dat we met z'n allen gewoon dat onderzoeksformulier (https://www.t-mobile.nl/my/onderzoekfactuur) moeten invullen ('u krijgt binnen 4 weken een reactie'). Blijf het wel apart vinden dat dit zo maar kan, heb dit dus ook nu geblokkeerd.

Natuurlijk is het 'maar' 4.50, maar als je het even niet in de gaten hebt of je weet niet wat je hier mee moet doen kan dit zomaar elke week worden afgeschreven.
Ik kreeg vandaag dezelfde sms en heb me ook meteen afgemeld. Ik heb nergens een abonnement bij afgesloten en ik hoop dat ik volgende week niet weer 4.50 kwijt ben
Ook ik heb dezelfde sms van payinfo over RedLightVideos ontvangen en er is € 4,50 gefactureerd, zonder dat ik enige betaling heb bevestigd of deze RedLightVideos bezocht heb, laat staan daar een abonnement afgesloten.
Zoals anderen bij Payinfo het daar genoemde abonnement gelijk stopgezet en het onderzoeksformulier (kaosnews, thx4 makkelijke link) hier ingevuld (apart dat je daar geen toelichting bij kan geven).

Ik vind het vooral opvallend, dat de eerste melding hier al 17 dagen geleden gedaan is, er daarna meerdere hier alleen al volgden en kennelijk deze misse truc om geld afhandig te maken door deze foute partij nog steeds niet standaard geweigerd wordt.
Reputatie 7
Badge +20
Hi allemaal,

Ik zie dat meerdere van jullie (ongevraagd) zijn aangemeld voor een sms-dienst. Als jullie hier geen gebruik van willen maken dan kunnen jullie betaalde diensten blokkeren via My T-Mobile en je afmelden via Payinfo. Als er kosten zijn gemaakt waar je het niet over eens bent dan kun je het online meldingsformulier indienen. Er zal dan onderzoek worden gedaan naar de desbetreffende dienst en de wijze waarop je bent aangemeld. Het is ook mogelijk om hiervoor het papieren meldformulier in te vullen en deze via de post op te sturen. Binnen 30 werkdagen na indienen van de formulieren wordt er contact met je opgenomen zodat de resultaten van het onderzoek kunnen worden teruggekoppeld.

Ik hoop dat het zo lukt!
Ik heb al meer dan 6 maanden de betaalde dienst geblokkeerd. En nu krijgt dit!!!!!!!!!
Ik ben nog maar een paar uur aangesloten en krijg ook al zo'n sms. Vreemd, bij Vodafone en Tele2 nog nooit gehad. Hoe kan dit? En is payinfo veilig? Ik ga niet zo maar even iets afmelden, heeft iemand dat gedaan? Of is het voldoende om de formulieren van t-mobile in te vullen?
Het staat nu inmiddels ook op mijn verbruiksinformatie. Ik vind dit echt absurd, dat iets of iemand mij zo maar even kan aanmelden bij een dienst die ik niet wil, voor 4,50 per week. Het formulier van t-mobile heb ik ingevuld, inmiddels ook alles geblokkeerd bij payinfo.nl. Jammer dat het onderzoek 4 weken moet duren. Zoals al eerder gezegd, al vele jaren abonnementen gehad bij Tele2 en Vodafone. Vanochtend aangesloten bij t-mobile en dan meteen deze troep. Hoe kan dit t-mobile?
Ook ik heb exact deze sms gekregen op 20-07-2018 om 21:10uur. Kan toch niet waar zijn dat je maar zo voor een dienst aangemeld wordt!? Ook ik heb hiervoor jaren bij Vodafone en KPN gezeten maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Het bedrag staat nog niet op mijn factuur maar deze wil ik er ook niet op hebben. Het formulier kan niet ingevuld worden zonder factuur waar het bedrag opstaat. Wat te doen!?
Vanmiddag (24 juli heb ik ook deze SMS gekregen zonder dat ik ooit met die RedLightVideos iets gedaan heb.
Nu het blijkt dat al veel T-Mobile klanten hiermee te maken hebben, vind ik dat T-Mobile hier iets tegen moet doen.
Toen ik zag dat € 4,50 op mijn overige kosten op mijn T-Mobile verbruik stond, heb ik direct externe diensten geblokkeerd en ook mij afgemeld via www.Payinfo.nl
Het zijn duidelijk oplichters maar de vraag is hoe ze aan mijn mobile telnr. komen....
Frans
Reputatie 7
Badge +19
Hoi allemaal,

Ik raad jullie zeker aan om de tips van Hajar op te volgen! In dit soort gevallen worden de kosten bijna altijd gewoon vergoed, dus daar hoeven jullie je echt geen zorgen om te maken! Het is daarom raadzaam het onderzoeksformulier in te vullen.

@nhelde Payinfo is inderdaad veilig, dit kun je dus gerust gebruiken om de diensten te blokkeren. Daarnaast kun je uiteraard blokkades activeren via je My T-Mobile!
Hallo allemaal
Ook ik heb gisteren dit bewuste sms'je gekregen.
Zo te zien nog niets afgeschreven en blokkade uitgebreid. Hoe kan dit op zo massaal gebeuren en alleen bij T-Mobile klanten?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Andre,

Goed dat je een blokkade hebt geactiveerd! Ik kan geen duidelijke oorzaak benoemen daarom vragen we ook om een onderzoekformulier in te vullen zodat we een onderzoek kunnen starten. Mocht je onterecht kosten hebben gemaakt dan adviseer ik je ook om die in te vullen. Dan zorgen wij dat jij je geld terugkrijgt!
Hallo allemaal,

Ik heb ook het zelfde berichtje gehad en nu vraag ik me hoe ik dat geld terug kan krijgen want had het eerst niet door dacht zal wel weer spam wezen dusja er is wel wat afgeschreven.

met vriendelijke groet,
Bert van der Meer
Reputatie 3
Badge +11
Hey Bert,

Ik help je uiteraard graag verder! Je kunt daarvoor het beste ons online meldingsformulier indienen. Er zal dan onderzoek worden gedaan naar de desbetreffende dienst en de wijze waarop je bent aangemeld. Het is ook mogelijk om hiervoor het papieren meldformulier in te vullen en deze via de post op te sturen. Uiteraard wordt er contact met je opgenomen zodat de resultaten van het onderzoek kunnen worden teruggekoppeld. Voor meer informatie kun je een kijkje nemen op dit topic.

Mocht je nog vragen hebben, laat het ons dan vooral weten. Voor nu alvast een heel fijn weekend en geniet van het zonnetje! 😃
Beste T-Mobile,
Een onderzoek opstarten kan pas nadat de factuur is opgemaakt maar ondertussen zie ik al €4,50 "overige kosten" op mijn verbruiksstatus van die hufters van "Payinfo.nl" met hun 'RedLightVideos'.
Er zijn gewoon oplichters actief op jullie netwerk die ongevraagd bij mensen hun 'sms-dienst' (die helemaal niets levert) aan het activeren zijn! Hun eigen contact gegevens zijn, hoe verrassend ook, wél "betaald voor het wachtmuziekje" en níet bereikbaar!

Onderzoek schmonderzoek, bescherm je klanten, haal dat soort hufters van je netwerk, stel je klanten schadeloos en verhaal dan zelf de kosten op payinfo.nl in plaats van iedereen laf om een onderzoeksformuliertje te vragen?
Wat is dat nou voor laakbare en niet-servicegerichte houding, een onderzoek pas kunnen starten nadat de factuur is opgemaakt? Ik heb die ongevraagde SMS toch al gehad en de €4,50 is toch al geregistreerd?

Ja, ik heb inmiddels betaalde sms-diensten op mijn account uit staan.
Die €4,50 gaan we ook over praten, ik wil ze terug en ik wil uitleg hoe t-mobile gaat zorgen dat zo iets nóóit weer kan gebeuren.
Bereid je maar vast voor?

groet,
Michiel
Reputatie 1
Kom op zeg - heb ik vorige week netjes mij afgemeld voor een dienst die ik niet heb afgesloten krijg ik nu weer een melding van RedLightVideos dat er weer 4.50 wordt afgeboekt. Ik zie het 'gelukkig' nog niet bij T-mobile staan maar het kan zijn dat het nog niet is bijgewerkt.
Reputatie 1
Ben helemaal eens met @MichielHimself waarom moeten wij zoveel moeite doen om iets ongedaan te maken wat we niet hebben afgesloten. Ok op zich kan ik daar nog wel mee leven - maar waarom kan dat bedrijf RedLightVideos nog steeds actief zijn.

Trouwens is het ook natuurlijk meteen al duidelijk dat het oplichters zijn. Wie betaalt tegenwoordig nu 4,50 per week voor porno op zijn mobiel! Is toch echt zo 2005.
Reputatie 1
geniet van het zonnetje! :D

communicatietraining 101: "Vooral geen ordeel geven of zeggen dat de klant gelijk heeft en is bedonderd en afsluiten met een positief slot. Klanten zijn dom en zullen daar zeker in trappen"

... sorry Bas van T-mobile ik ben een beetje boos. Kan je ook niets aan doen en je hebt natuurlijk je instructies.

Reageer