Beantwoord

Abonnement betalen na diefstal telefoon

• 4 juni 2019
  • 4 reacties
  • 545 Bekeken

Ik kom net terug van een reis naar Bali, tijdens deze reis is mijn nieuwe iPhone X (in maart gekregen bij een early renewal) uit mijn hand getrokken op de scooter. Ik heb gelijk aangifte gedaan bij het dichtstbijzijnde politiebureau. Eenmaal thuis kwam ik erachter dat de verzekering die ik voor mijn telefoon had afgesloten geen diefstal dekte (eigen schuld, ik ging er vanuit dat een verzekering van €14,95 diefstal zou dekken) en mijn reisverzekering keerde mij alleen een bedrag uit van €250,- (hier is nog €100,- eigen risico vanaf gegaan). Het abonnement dat ik bij deze iPhone X heb afgesloten gaat pas vanaf januari 2020 in, wat zou betekenen dat ik nog 2 jaar moet betalen voor een telefoon die ik niet meer heb (Ongeveer €55,- per maand). Nu ben ik van plan om in december voor onbepaalde tijd terug te gaan naar Bali, hier zal ik dit abonnement dan ook niet nodig hebben. Nu is mijn vraag of er een manier is om dit op te lossen en welke kosten hieraan verbonden zullen zitten! Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door CrisTien 4 juni 2019, 15:05

Pfffff @ninarianne Wat een nare belevenis.
Kan mij voorstellen dat je niet blij bent.
Je kan je abonnement afkopen maar dat is in jouw geval wel heel erg duur.

Bij afkopen betaal je namelijk 50% van de nog lopende maanden exclusief de korting die je hebt.
Even snel rekenen komt dat neer (mits je een contract van 2 jaar hebt op 28 maanden 50% van de abonnement kosten😲 Daar zal je ook niet blij van worden.

En dan moet je de telefoon bij afkoop ook nog eens gelijk helemaal afbetalen.🤭
Hopelijk hebben de moderators een betere oplossing voor je!
Meestal reageren ze tussen de 24/48 uur (mits niet te druk)
Is er niet iemand die je contract wil overnemen?

Meer informatie over contractovernamen
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Pfffff @ninarianne Wat een nare belevenis.
Kan mij voorstellen dat je niet blij bent.
Je kan je abonnement afkopen maar dat is in jouw geval wel heel erg duur.

Bij afkopen betaal je namelijk 50% van de nog lopende maanden exclusief de korting die je hebt.
Even snel rekenen komt dat neer (mits je een contract van 2 jaar hebt op 28 maanden 50% van de abonnement kosten😲 Daar zal je ook niet blij van worden.

En dan moet je de telefoon bij afkoop ook nog eens gelijk helemaal afbetalen.🤭
Hopelijk hebben de moderators een betere oplossing voor je!
Meestal reageren ze tussen de 24/48 uur (mits niet te druk)
Is er niet iemand die je contract wil overnemen?

Meer informatie over contractovernamen
Heel erg bedankt voor de reactie! Ja, mega vervelend.. 😢 Afkopen lijkt me inderdaad ook wel heel prijzig! Ik had nog niet nagedacht over contractovername, dit kan ik inderdaad even bekijken!
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Ninarianne,

Oeff wat een ongeluk zeg! En dat in het mooie Bali. 😥

Ik heb nog even meegedacht, maar eigenlijk zijn de opties van Cristien de meeste logische oplossingen. Aan de toestelbetaling kan ik namelijk verder niets veranderen, omdat het toestel nu eenmaal wel afbetaald moet worden.

Hopelijk is de contractovername inderdaad een goede oplossing! Dan heeft iemand anders nog wel wat aan het abonnement zelf en kun jij eventueel alleen het toestel afbetalen.

Mochten we nog ergens verder in mee kunnen denken, laat het dan even weten! We zijn er voor je.

En mocht ik je verder niet meer spreken, dan wens ik je alvast een enorm mooie tijd in Bali. ☀
Heel erg bedankt!

Reageer