Beantwoord

Abonnement betalen na diefstal telefoon

  • 4 juni 2019
  • 6 reacties
  • 671 Bekeken

Ik kom net terug van een reis naar Bali, tijdens deze reis is mijn nieuwe iPhone X (in maart gekregen bij een early renewal) uit mijn hand getrokken op de scooter. Ik heb gelijk aangifte gedaan bij het dichtstbijzijnde politiebureau. Eenmaal thuis kwam ik erachter dat de verzekering die ik voor mijn telefoon had afgesloten geen diefstal dekte (eigen schuld, ik ging er vanuit dat een verzekering van €14,95 diefstal zou dekken) en mijn reisverzekering keerde mij alleen een bedrag uit van €250,- (hier is nog €100,- eigen risico vanaf gegaan). Het abonnement dat ik bij deze iPhone X heb afgesloten gaat pas vanaf januari 2020 in, wat zou betekenen dat ik nog 2 jaar moet betalen voor een telefoon die ik niet meer heb (Ongeveer €55,- per maand). Nu ben ik van plan om in december voor onbepaalde tijd terug te gaan naar Bali, hier zal ik dit abonnement dan ook niet nodig hebben. Nu is mijn vraag of er een manier is om dit op te lossen en welke kosten hieraan verbonden zullen zitten! Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door CrisTien 4 juni 2019, 15:05

Pfffff @ninarianne Wat een nare belevenis.
Kan mij voorstellen dat je niet blij bent.
Je kan je abonnement afkopen maar dat is in jouw geval wel heel erg duur.

Bij afkopen betaal je namelijk 50% van de nog lopende maanden exclusief de korting die je hebt.
Even snel rekenen komt dat neer (mits je een contract van 2 jaar hebt op 28 maanden 50% van de abonnement kosten😲 Daar zal je ook niet blij van worden.

En dan moet je de telefoon bij afkoop ook nog eens gelijk helemaal afbetalen.🤭
Hopelijk hebben de moderators een betere oplossing voor je!
Meestal reageren ze tussen de 24/48 uur (mits niet te druk)
Is er niet iemand die je contract wil overnemen?

Meer informatie over contractovernamen
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Pfffff @ninarianne Wat een nare belevenis.
Kan mij voorstellen dat je niet blij bent.
Je kan je abonnement afkopen maar dat is in jouw geval wel heel erg duur.

Bij afkopen betaal je namelijk 50% van de nog lopende maanden exclusief de korting die je hebt.
Even snel rekenen komt dat neer (mits je een contract van 2 jaar hebt op 28 maanden 50% van de abonnement kosten😲 Daar zal je ook niet blij van worden.

En dan moet je de telefoon bij afkoop ook nog eens gelijk helemaal afbetalen.🤭
Hopelijk hebben de moderators een betere oplossing voor je!
Meestal reageren ze tussen de 24/48 uur (mits niet te druk)
Is er niet iemand die je contract wil overnemen?

Meer informatie over contractovernamen
Heel erg bedankt voor de reactie! Ja, mega vervelend.. 😢 Afkopen lijkt me inderdaad ook wel heel prijzig! Ik had nog niet nagedacht over contractovername, dit kan ik inderdaad even bekijken!
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Ninarianne,

Oeff wat een ongeluk zeg! En dat in het mooie Bali. 😥

Ik heb nog even meegedacht, maar eigenlijk zijn de opties van Cristien de meeste logische oplossingen. Aan de toestelbetaling kan ik namelijk verder niets veranderen, omdat het toestel nu eenmaal wel afbetaald moet worden.

Hopelijk is de contractovername inderdaad een goede oplossing! Dan heeft iemand anders nog wel wat aan het abonnement zelf en kun jij eventueel alleen het toestel afbetalen.

Mochten we nog ergens verder in mee kunnen denken, laat het dan even weten! We zijn er voor je.

En mocht ik je verder niet meer spreken, dan wens ik je alvast een enorm mooie tijd in Bali. ☀
Heel erg bedankt!

Ik zit in dezelfde situatie, mijn mobiele telefoon (iphone 8 plus) is gestolen tijdens mijn reis in Barcelona. Dit is in de nacht gebeurt, en heb alleen aangifte bij de politie kunnen doen. Eenmaal overdag heb ik contact opgenomen met de klantenservice van T-mobile. Helaas bleek ik een standaard verzekering te hebben afgesloten. In mijn belevenis heb ik nooit de keuze gehad om mij ook tegen diefstal te verzekeren, daarom dat ik altijd in de veronderstelling was van het tegendeel.

Telefonisch heb ik te horen gekregen of ik een andere telefoon wens te bestellen met mijn huidig abonnement, omdat ik nog een oude iphone thuis had liggen, maar het model niet zeker wist, heb ik het aanbod afgeslagen. Mijn abonnement heb ik een jaar geleden afgesloten.

Eenmaal thuis bleek ik een te verouderde Iphone thuis te hebben liggen waarmee ik mijn reserverkopie niet volledig erop gezet kreeg. Naar de shop van T-Mobile gegaan waarna ik te horen kreeg dat ik niet met mijn huidig abonnement een nieuw toestel kan bestellen. De enige optie die ik had was een sim-lock vrij toestel kopen. Helaas is het voor mij niet toereikend om een nieuw toestel te kopen.

Met nog een jaar te gaan is het toch wel mogelijk om het abonnement open te breken? Familieleden en vrienden hebben recent alle mobiels onderling gewisseld en niemand in mijn omgeving kan mijn abonnement overnemen. Hoe ziet bij mij de afkoopsom eruit?

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi Erik,

Wat spijtig dat je toestel is gestolen. Ik hoop dat je desondanks wel een leuke tijd hebt gehad in Spanje. 

Terugkomend op je vraag; er is nog een optie waarbij jij een nieuw contract met toestel kan nemen. Je kan kiezen voor een Early Renewal. Je kunt een Early Renewal afsluiten als:

  • Jouw huidige contractperiode al 3 maanden of langer loopt.
  • Je al jouw T-Mobile facturen hebt betaald.
  • Je niet al een bestaande Early Renewal hebt, die nog moet ingaan.
  • Je huidige, lopende abonnement niet is begonnen als Early Renewal.

Verder betekent Early Renewal het volgende:

  • Je gaat akkoord met een nieuwe contractperiode van 12 of 24 maanden.
  • Deze nieuwe contractperiode gaat in ná afloop van je huidige contractperiode.
  • Je betaalt eenmalig € 71,12 (incl. btw) voor deze mogelijkheid.

Met deze optie ontvang je het toestel direct, maar het nieuwe conteaxt gaat pas in na afloop van je huidige. Als je hier interesse in hebt dan kun je gratis bellen met onze sales afdeling. Zij helpen je graag verder! Je kan ze bereiken op 0800 8104.

Kom je zo verder?

Reageer