Abonnement opzeggen (deel 1)


Reputatie 2
  • Doet lekker mee
  • 3 reacties
Ik kan helemaal niets op de site vinden over een ontbinding van het contract.
Ik ben nu een maand tmobile klant en heb een iphone maar ben totaal niet tevreden over de gang van zaken van tmobile. welke kosten zijn er verbonden aan de ontbinding van dit contract?

This topic has been closed for comments

501 reacties

Reputatie 3
Ik vind het jammer om te horen dat je na een maand je abonnement al wilt opzeggen. Als er een probleem is met jouw telefoon/abonnement, kun je het beste contact opnemen met T-Mobile Klantenservice (0800 - 7111; gratis).

Wat het opzeggen betreft, het stopzetten van je abonnement kan nadat je jouw contract hebt uitgediend en daar zijn geen kosten aan verbonden. Dat je jouw abonnement wilt stopzetten kun je op elk moment doorgeven (aan T-Mobile Klantenservice).
Reputatie 2
shrn,

Heb je een twee jaar contract? Dan kun je daar na 1 jaar vanaf.

http://www.elsevier.nl/web/10225998/Nieuws/Economie/Abonnement-opzeggen-waar-u-op-moet-letten.htm

Groeten,
Wouter.
Reputatie 2
@MindFly

Dat is een leuk stukje op internet, helaas werkt het in real life niet zo.
Je tekent voor een 2-jarig contract, daarom krijg je ook bv een toestel gratis.
Dan kun je dat natuurlijk niet zomaar na een jaar ontbinden.
Het staat mooi verwoord in dat stukje, maar je kunt nergens terugvinden waarop deze uitspraken zijn gebaseerd.
Reputatie 2
Ik las het volgende:

Artikel 10 lid 2 van de algemene voorwaarden voorziet kennelijk in een verbod tot tussentijdse opzegging door de klant van de in dit geval voor 24 maanden aangegane overeenkomst. Dit verbod dient als onredelijk bezwarend (artikel 6.237 k van het Burgerlijk Wetboek, grijze lijst, rechtsvermoeden niet ontkracht) te worden aangemerkt. Dat betekent dat [gedaagde] te allen tijde mocht opzeggen (na 1 jaar), zij het met inachtneming van een redelijke termijn. T-Mobile mocht dus niet rekenen op het uitdienen van het voor 24 maanden aangegane contract, zodat de overeengekomen duur daarvan ook niet als verantwoorde grondslag kan dienen bij het bepalen van de vervangende schadevergoeding.

Bron:
http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&searchtype=kenmerken&vrije_tekst=BD6190

Volgens mij is het toestel bij het contract eigendom van jou, en niet van t-mobile, t-mobile rekend de kosten voor de telefoon ongetwijfeld door in het abonnenment, maar na 1 jaar kunnen ze dat denk ik niet bij je komen verhalen. Ik kon er ook zo snel niets over vinden in de algemene voorwaarden.

ongetwijfeld zal het niet voor iedereen makkelijk kunnen, er moet wel een gegronde reden zijn.

M
Reputatie 2
goh, ik heb hetzelfde probleem. ik ben nu 19 dagen klant bij t-mobile door overname van orange. nu is het bereik belabbert en de klanteservice zeer onvriendelijk en niet erg behulpzaam. en ben nu al na 19 dagen afgesloten, best knap vind ik zelf terwijl ik nog niet 1 rekening heb gehad. die ze overigens niet sturen, alleen aanmaningen tijdens je blokade.

maar is er niet zoiets als een proef-periode?
volgens mij heb je altijd recht om iets terug te brengen, je weet namelijk nooit van te voren of iets je bevalt.
Reputatie 2
@nisteltrans

Erg vervelend als je 1e contact met T-Mobile niet naar wens is verlopen. Als je problemen ervaart met het bereik kun je het beste contact opnemen met T-Mobile Klantenservice op het gratis nummer 0800 - 7111. Je kunt ook een e-mail versturen via deze link https:// https://www.t-mobile.nl/persoonlijk/htdocs/page/service-contact/contact.aspx . Dan sturen we je bevindingen door naar de betreffende afdeling.

Je geeft aan dat je geen rekening hebt ontvangen. Omdat T-Mobile ook aan het millieu wil denken ontvang je de factuur niet per post maar ontvang je een sms wanneer je factuur op My T-Mobile klaar staat. Als je graag in het vervolg je factuur per post wil ontvangen is dat geen enkel probleem en kun je dat doorgeven aan T-Mobile.

Tevens heb je een proefperiode van 7 dagen. Dit is alleen van toepassing met kopen op afstand b.v. Als je de aankoop via internet hebt gedaan of telefonisch is geregeld.
Reputatie 2
@nisteltrans

Erg vervelend als je 1e contact met T-Mobile niet naar wens is verlopen. Als je problemen ervaart met het bereik kun je het beste contact opnemen met T-Mobile Klantenservice op het gratis nummer 0800 - 7111. Je kunt ook een e-mail versturen via deze link https:// https://www.t-mobile.nl/persoonlijk/htdocs/page/service-contact/contact.aspx . Dan sturen we je bevindingen door naar de betreffende afdeling.

Je geeft aan dat je geen rekening hebt ontvangen. Omdat T-Mobile ook aan het millieu wil denken ontvang je de factuur niet per post maar ontvang je een sms wanneer je factuur op My T-Mobile klaar staat. Als je graag in het vervolg je factuur per post wil ontvangen is dat geen enkel probleem en kun je dat doorgeven aan T-Mobile.

Tevens heb je een proefperiode van 7 dagen. Dit is alleen van toepassing met kopen op afstand b.v. Als je de aankoop via internet hebt gedaan of telefonisch is geregeld.


Ik denk zelf niet dat het om het millieu gaat maar om het zo veel mogelijk besparen van geld. stel je voor dat T-Mobile. geld moet uitgeven aan klanten die graaghun factuur via de post wil hebben.
Maar als klant heb je niet zo veel te vertellen.!!!!
Reputatie 4
Vroeger kreeg je hem per post bij veel bedrijven en nu moet je vaak betalen om een factuur per post te krijgen. Helemaal als je de specificatie erbij wilt hebben. :S bij tmobile weet ik het niet, want ben zelf wel blij met een factuur online.
Reputatie 2
Bij T-Mobile worden alle nieuwe klanten op Factuur Online gezet. Als je liever de factuur per post ontvangt, kun je dit wijzigen. Wij rekenen hier geen kosten voor. Je kunt een sms-bericht met de tekst 'FACTUUR UIT' versturen naar 5544 (normale sms-kosten). Uiteraard is dit ook te wijzigen via je persoonlijke account op My T-Mobile.

Wil je ook je factuurspecificaties per post ontvangen, dan betaal je:

- 2 euro per maand, als je dit laat instellen;
- eenmalig 5 euro, als je 1 specificatie wilt.

Omdat de meeste klanten thuis over internet en een printer beschikken, kun je je factuurspecificaties tot maximaal zes maanden terug opvragen via My T-Mobile. Je kunt de specificaties opslaan op je computer (PDF-bestand) of uitprinten.
Reputatie 4
wel goed van tmobile om zo mileu te besparen, maar om geld te vrage als je alsnog per post wil... beetje jammer. als het nu 80 cent was, maar 2 euro of 5 is wel duur
T-Mobile rekent alleen kosten als je achteraf een (oude) factuur per post wilt ontvangen. Voor het ontvangen van je maandelijkse factuur per post worden geen kosten in rekening gebracht.
Reputatie 4
Dat is netjes van T-Mobile. Mijn excuses voor het onterechte onbegrip van mijn kant hierover.
Reputatie 2
Is het mogelijk je abonement per direct stop te zetten en de rest kosten te betalen om er van af te zijn??? IK heb me abo pas verlengd ,maar er komen nu nl kosten bij die ik niet gemaakt hebt. Het lijkt wel een casino...
Reputatie 2
Volgens mij kun je per direct van je abo. af, maar betaal je daarvoor wel het aantal rest maanden van je contract maal je maandbedrag. Oftewel misschien een heleboel geld betalen waarvoor je niets terug gaat krijgen.
Beter is duidelijk te krijgen voor jezelf welke kosten allemaal binnen je abo geld standaard zijn, en dan de rest zoveel mogelijk te beperken.
Reputatie 2
Is het mogelijk je abonement per direct stop te zetten en de rest kosten te betalen om er van af te zijn??? IK heb me abo pas verlengd ,maar er komen nu nl kosten bij die ik niet gemaakt hebt. Het lijkt wel een casino...

je kunt niet zomaar per direct van je abonnement af, omdat er mogelijk verkeerde kosten zijn. kijk goed je facturen (incl specificaties) na en er ga er eventueel mee langs een T-mobile shop. mochten er per abuis fouten op je factuur staan, dan kan er een verzoek tot herberekening worden gedaan.
en je kan pas eerder van je abonnement af als er een dienst of service niet (naar behoren) geleverd kan worden en T-mobile dit erkent. eerder van je abonnement af en de resterende looptijd afbetalen gebeurt alleen in uitzonderlijke gevallen zoals bv emigratie...
Reputatie 2
Is er -buitenom het afkopen- een manier om onder het abonnement van T Mobile uit te komen, ik heb niets anders dan klachten... Werkelijk -alles- van T Mobile valt tegen.

De dienstverlening, de website, de klantenservice, de kosten, enz. enz.

Ik heb nog niet eerder zulke hoge rekeningen gehad. Bij andere providers kun je je abo downgraden... Hier niet mogelijk. BIj andere providers kun je je internet abo opzeggen als je het niet meer nodig hebt. Mijn vorige telefoon is stuk gegaan en nu heb ik er een zonder internet... maar reken maar dat ik dat tientje per maand kan blijven betalen.

Bezuinigen op mijn belkosten omdat ik door de crisis op straat gezet ben... vergeet het maar want downgraden is niet mogelijk. Soms verandert je leven en daarmee je behoefte aan bepaalde zaken... Dat gaat er bij jullie blijkbaar niet in... Nee, jullie komen de crisis wel door, zakkenvullers.

Ik wist dat telefoonproviders commercieel en hard zijn.... Maar jullie spannen de kroon toch wel.

Als er geen mogelijkheden zijn om mijn abonnement te beeindigen dan ben ik aan het einde van het contract weg en kom ik nooit meer terug.... het spijt me maar het valt enorm, enorm, tegen.
Reputatie 2
Ben bang dat je aan het abonnement vast zit. T-Mobile... Dit komt wel erg dichtbij oplichterij. Bijna een maand kunnen we onze belstatus niet bekijken, de rekening is te laat (nog niet verschenen), klantenservice is slecht bereikbaar en totaal onbehulpzaam, er gaat opeens een en ander van je tegoed af etc. Dienstverlening optimaliseren? Welke dienstverlening? Als je eenmaal het contract hebt getekend, dan kun je de dienstverlening bij T-Mobile wel vergeten. Ik heb twee abonnementen, een bij Vodafone en een bij T-Mobile. Allebei heb ik op dezelfde dag opgezegd per brief. Van Vodafone heb ik al een week een bevestiging ontvangen, maar T-Mobile? Als mijn abonnement verloopt, dan ben ik gauw weg bij deze 'provider'.
Reputatie 2
je kan hem afkope maar dan moet je ook nog een brief schrijven van op zeggen is zonde weg gegooit geld ik had daar ook aan zitten denken maar elke maand gewoon je bel mintjes tot de datum dat het abo ver valt ken je hem beter houde tot afgelopen is een jaar duurt niet zo lang is zo om beste is om niet de eerste beste netwerk te halen zou infomatie halen over kpn en zo kijke wat het beste is enzo somige hebben altijd geluk bij tmobile en somige hebben alleen maar probleem
Reputatie 2
Vraag me af wat nou duurder is, nog een jaar lang je maandelijkse factuur betalen of per direct opzeggen.
Ik bedoel, mijn factuur wordt met de maand hoger door onverklaarbare redenen!
Dus volgens mij zou ik juist goedkoper uitkomen wanneer ik mijn contract direct zou opzeggen.. Maar dat schijnt dus niet mogelijk te zijn vertelde T-mobile mij, behalve als je naar het buitenland verhuisd.
Had ik dit nou maar eerder geweten, want in November ben ik voor 3 maanden naar Engeland vertrokken.
Ben T-mobile echt heel erg zat, kan niet wachten om er weg te gaan.. Maargoed, heb nog geen idee waar ik dan heen wil!
Reputatie 2
Ook ik ben een zeer ontevreden klant van T-mobile. De overige kosten zijn een lachertje. Het zijn geen 0900 nummers en geen buitenland wat is het dan? Als je de topics leest, komt het heel vaak voor dat niemand weet, waar het opslaat en ze elke maand hoger worden.Het antwoord op de topic van T mobile klopt gewoon niet. Vooral als je enkele weken geen belstatus kunt nakijken. Waarom kun je niet gewoon van een abonnement af, ontevreden klanten daar heeft niemand wat aan. SERVICE is ver te zoeken.
Alleen de klachten bundelen zou helpen, maar wie stelt zich daar beschikbaar voor? En dan naar Kassa of Radar. Op de topics krijg je geen duidelijk antwoord of het topic wordt gesloten!
Reputatie 2
Ik ben er zat van.
Ik wil mijn abbo opzeggen, maar heb nog paar maanden te gaan.
Is dat wel mogelijk?
Reputatie 2
ja je kan gewoon opzeggen!

je blijf dan nog lid tot de datum waarop
je je abbo hebt afgesloten!
Reputatie 4
Het is inderdaad wel mogelijk alleen zal ie toch pas per de datum waarop je contr eindigd stop gezet worden.
Reputatie 2
Maar moet je dan ook doorbetalen?
Reputatie 2
Ja je moet gewoon doorbetalen totdat je contract afloopt.
Let ook op je opzegtermijn! Als je te laat bent zit je er weer een jaar aan vast!