Beantwoord

Accountverificatie mislukt google play

• 2 februari 2016
  • 12 reacties
  • 1091 Bekeken

ik probeer een aankoop te maken in google play en sinds ik jullie nieuwe sim-kaart heb is dit niet meer mogelijk, heb het afgelopen maand wel nog gedaan. ik kan de betaalmethode factureren via t-mobile kiezen, vervolgens komt er te staan dat ze een sms sturen voor accountverificatie naar de provider en dan na een half minuutje komt er te staan "we kunnen uw account niet verifiëren. Probeer het later opnieuw". Waarom lukt dit ineens niet meer?

M.v.g,
Jaap_H
icon

Beste antwoord door David 9 februari 2016, 14:05

Hey allemaal,

We zijn inderdaad op de hoogte dat er problemen zijn en hebben hier ook een FAQ over aangemaakt. Hier staan alle oplossingen in een overzicht en als het zo niet lukt, ontvangen we graag een aantal gegevens om een case aan te maken.

Om het overzichtelijk te houden verwijs ik jullie dan ook door om daar alle mogelijkheden te doorlopen en anders de benodigde gegevens door te sturen! 🙂
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

12 reacties

Hier van hetzelfde ben benieuwd naar het antwoord. Heb alles al geprobeerd maar niks werkt.

Groeten
Els
Reputatie 6
Hallo beiden,

Zouden jullie eens naar DIT topic willen kijken of daar bruikbare tips in staan?

Zouden jullie daarna terug willen koppelen of het eventueel gelukt is!?!

Succes!
Het lukt nog steeds niet. Hij zegt nog steeds hetzelfde. Mijn google play naam is Jaap Hovestadt, laatst succesvolle transactie 23-1-2016, laatst onsuccesvolle reactie: 04-02-2016.
Alvast bedankt
Bij mij ook. Ik heb via Twitter contact gehad met iemand van Tmobile en die pakt het verder op.
Groeten
Els
Reputatie 6
Badge +17
@Jaap

Wat vervelend dat het nog niet werkt! Doordat je deze week een nieuwe simkaart hebt geactiveerd kan de betaalwijze in de war zijn. Zou je daarom ook de volgende stappen nog kunnen doorlopen:
• Log de Google account uit op het toestel
• Zet de wifi uit
• Zet het toestel uit
• Zet het toestel weer aan
• Log de Google account opnieuw in, terwijl het toestel uitsluitend verbinding heeft met het T-Mobile netwerk, niet met wifi!
• Probeer een aankoop te doen, deze hoeft niet afgerond te worden. De betaalopties moeten zichtbaar zijn
• Als dit gedaan is mag je wifi weer aanzetten

Lukt het hierna wel om een aankoop te doen via je T-Mobile Factuur? Mocht het niet geholpen hebben, kun je mij dan in een privébericht het IMEI-nummer van je toestel sturen? Dan zet ik het door zodat het onderzocht kan worden!

Ik zie je reactie graag tegemoet!

@Els,

Fijn dat mijn collega het via Twitter heeft opgepakt! Hopelijk kun je snel weer gebruikmaken van deze betaalmogelijkheid in de Google Play Store!
Hallo

Ik heb ook pas geleden een nieuwe simkaart ontvangen. Voorheen werkte aankopen via play store wel, nu niet meer. Krijg ook een foutmelding als er een sms gestuurd word naar 6040 waar geen antwoord sms van terug gestuurd word. Graag een oplossing.
Even voor de duidelijkheid.

Stap 1 ik ga naar playstore, klik op mijn account
Stap 2 ik klik op methode toevoegen, factureren via T-Mobile
Krijg dan te zien "er is een sms voor accountverificatie verstuurd naar uw serviceprovider"
Minuutje wachten en krijg dan de melding "we kunnen uw account niet verifiëren, probeer het later opnieuw"

Lijkt mij dat deze sms centrale dan er uit ligt. Probleem zit niet op de telefoon...
Hier precies hetzelfde probleem, heb jullie advies opgevolgd met wifi uitschakelen, toestel uitschakelen etc. Maar nu is de betaalmethode om via de factuur te betalen helemaal verdwenen! Heb al contact gehad over dit probleem, ben dus nog steeds niet geholpen.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Marvin

Welkom op ons Forum!

Wat vervelend dat het bij jou ook niet werkt. Heb je de stappen die Thalina heeft gedeeld al doorgelopen? Ik zie ook dat je een blokkade actief had staan waardoor je geen aankopen kon doen. De blokkade is verwijderd en dus moet je nu de volgende stappen doorlopen:

1. Log in op https://wallet.google.com
2. Ga naar onderdeel Betaalmethoden
3. Verwijder de registratie bij 'Facturering via mobiele provider' en 'T-Mobile NL31612345678'
Bij een volgende aankoop staat in het bevestigingsscherm een pijltje bij de prijs, door daarop te klikken kies je opnieuw de betaalmethode.

Laat je mij weten of dit heeft geholpen?

@ Cher92,

Welkom op ons Forum!

Ook balen dat het bij jou niet werkt. Ik zie in het systeem dat jij ook een blokkade actief had staan en dat die is verwijderd. Wil jij ook bovenstaande stappen volgen en laten weten of je probleem hiermee is opgelost?

Ik hoor graag van je!
Ik had al alle stappen geprobeerd. Ook op andere topics hier over.
Ik heb vanmiddag gebeld en het is doorgestuurd naar de technische dienst. Gaat 14 dagen duren!

Wel jammer dit want dingen waar ik op geabonneerd ben (Zoals buienradar en play music) kan ik nu niet meer gebruiken... Ik betaal momenteel dus voor Jan doedel.
Hier het zelfde probleem.vanaf 20 januari al diverse mensen bij t-mobile gesproken en niemand die het op kan lossen. Ik ben er onlangs achter gekomen dat de verificatie SMS welke Google verzend niet bij t-mobile uitkomt, maar in mijn berichtenbox op mijn toestel. Is dat bij jullie ook het geval?
Reputatie 7
Badge +20
Hey allemaal,

We zijn inderdaad op de hoogte dat er problemen zijn en hebben hier ook een FAQ over aangemaakt. Hier staan alle oplossingen in een overzicht en als het zo niet lukt, ontvangen we graag een aantal gegevens om een case aan te maken.

Om het overzichtelijk te houden verwijs ik jullie dan ook door om daar alle mogelijkheden te doorlopen en anders de benodigde gegevens door te sturen! 🙂