Beantwoord

Achterhalen op welke naam iemands nummer staat?

  • 6 mei 2017
  • 3 reacties
  • 2248 Bekeken

Beste,
Is er een mogelijkheid om te achterhalen op welke naam een nummer staat?
icon

Beste antwoord door iamPuk 6 mei 2017, 21:24

Als je door een persoon lastig gevallen word dan kan je een onderzoek naar telefonisch overlast opstarten. Echter zal er bij de eerste melding geen klantgegevens bekend gemaakt worden van de plager.
Blijft de overlast echter doorgaan daarna dan is het volgende van toepassing:
3) Wat doen we als de overlast niet stopt?

Als de overlast een maand na het uitsturen van de waarschuwing weer begint, kun je ons om een nieuw onderzoek vragen door opnieuw het meldformulier op te sturen. Hiervoor gelden dezelfde voorwaarden als voor het starten van een eerste onderzoek. Is de afzender hetzelfde telefoonnummer?
Dan sturen we een tweede waarschuwing naar deze persoon en geven de volgende gegevens aan je door:

het telefoonnummer dat de overlast veroorzaakt;

indien bekend, de naam van de gebruiker/eigenaar van dit telefoonnummer;

indien bekend, de adresgegevens van de gebruiker/eigenaar van dit telefoonnummer.

Met de beschikbaar gestelde informatie kun je eventueel zelf juridische stappen ondernemen, bijvoorbeeld aangifte doen bij de politie.


Meer informatie en formulier vind je hier. Je dient wel ingelogd te zijn op My T-Mobile anders kom je niet bij het formulier.
Bekijk origineel

3 reacties

Dat is wel mogelijk maar vanwege privacy wordt dat niet zomaar 123 gegeven. Maar er zijn wel opties die kunnen helpen, ligt aan de registratievorm(en).
Reputatie 7
Badge +9
Als die persoon het niet zelf publiekelijk heeft gemaakt (telefoonboek of op een website), nee.

Daarvoor zul je, samen met de politie, naar de rechtbank moeten. Die informatie wordt vanwege de privacy wetgeving namelijk alleen vrijgegeven na een gerechtelijk bevel.
Reputatie 2
Badge +13
Als je door een persoon lastig gevallen word dan kan je een onderzoek naar telefonisch overlast opstarten. Echter zal er bij de eerste melding geen klantgegevens bekend gemaakt worden van de plager.
Blijft de overlast echter doorgaan daarna dan is het volgende van toepassing:
3) Wat doen we als de overlast niet stopt?

Als de overlast een maand na het uitsturen van de waarschuwing weer begint, kun je ons om een nieuw onderzoek vragen door opnieuw het meldformulier op te sturen. Hiervoor gelden dezelfde voorwaarden als voor het starten van een eerste onderzoek. Is de afzender hetzelfde telefoonnummer?
Dan sturen we een tweede waarschuwing naar deze persoon en geven de volgende gegevens aan je door:

het telefoonnummer dat de overlast veroorzaakt;

indien bekend, de naam van de gebruiker/eigenaar van dit telefoonnummer;

indien bekend, de adresgegevens van de gebruiker/eigenaar van dit telefoonnummer.

Met de beschikbaar gestelde informatie kun je eventueel zelf juridische stappen ondernemen, bijvoorbeeld aangifte doen bij de politie.


Meer informatie en formulier vind je hier. Je dient wel ingelogd te zijn op My T-Mobile anders kom je niet bij het formulier.

Reageer