Actie om Flex abonnement terug in het particuliere aanbod

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

234 reacties

Reputatie 2
Ik zie het ook graag terug komen.

Mijn contract loopt in feb af. (20 euro p/m flex). Heb zo'n 326 euro tegoed. Dit gebruik ik voornamelijk in het buitenland, om apps te kopen en voor servicenummers. Soms ook voor nationale gesprekken als mijn zakelijke telefoon weer eens ellende heeft (BB 9000, ook T-Mobile, blijkbaar meer problemen met de antennes of gebruikt een ander kanaal, het internet heeft iig genoeg mensen met de SIM: Oproep mislukt melding, allen t-mobile abonnees....).

Dan bel je ze en dan zeggen ze we doen u een AANTREKKELIJK voorstel. Err, alles waarvoor ik het gebruik -> buiten de bundel. M'n tegoed op bellen buiten de bundel a 30!!!!!!!! cent per SMS/Minuut WTF?? Een goedkoop ***** abo bij Hollands Nieuwe vraagt 6/6,7cent...

Heb zelfs al gemeld dat ik mijn flex pertinent wil verlengen, of het tegoed ga cashen (via methodes als thoorn.nl). Of 20 euro per maand verlengen + nieuwe telefoon (en ben dan bereid beltegoed op te offeren als concessie of wat dan ook) of omzetten naar SIM-only. Nee hoor, ze willen per se dat je of blijft bij het huidige (maar dan betaal je dus het dubbele, gezien de SIM-only variant maar de helft kost) of Relax. Verlengen is er niet bij.

Relax is geen AANTREKKELIJK alternatief voor Flex. Dat zal het ook nooit worden. Het Flex concept is perfect. Ik betaal 20 euro en heb 20 euro tegoed. Ongeacht bellen/SMS/buitenland/apps/servicenummer/etc. Het is het meest logische concept dat er is. Al die nieuwe concepten met belminuten, SMS-jes e.d. zijn er alleen om meer geld uit de klant te kunnen trekken. En transparanter wordt het er ook zeker niet op.

Ik geef ze nog een paar dagen om een concessie te doen. Daarna bel ik m'n tegoed op aan 1,30 service nummers waarbij ze ~94cent per gesprek terug storten. Kan ik nog zo'n 200 euro van de 320 euro tegoed maken.

320 euro is ~ 1066 minuten bellen buiten de bundel a 30 cpm. Het is ook ~240 keer bellen met het 0900 nummer om zo'n 200 euro terug te krijgen. Dat is op zijn beurt dan zo'n 3500 minuten bellen via Hollands Nieuwe. Ja, 3x zoveel ja en dat is dus met ~1/3de verlies van het oorspronkelijke bedrag. Dat krijg je, als trouwe jarenlange abonnee.

Kom met een echt serieus aantrekkelijk alternatief (ie 2 jaar verlengen, met nieuwe telefoon en behoud van tegoed) of ga pijn lijden. De 0900 methodes kosten T-Mobile geld. En behoorlijk wat. Het lijkt er op dat veel mensen aan het einde van hun Flex zitten en over de zeik gaan en derhalve gaan cashen. Het service nummer van thoorn.nl is bijv. geblokkeerd door T-Mobile (er zijn zat alternatieven, ook die meer opbrengen :)). Met de melding dat bij de helpdesk nagevraagd kan worden waarom, maar die weten uiteraard van niets.

Zeker voor SIM-only abo's kost het T-Mobile klauwen met geld. Reken maar na, nummer kost 1,30 (+ beltarief ivm mobiel uiteraard). Bij SIM-only heb je voor 10 euro zo'n 20 euro tegoed... Uiteraard krijg je een stuk minder terug, maar dat neemt niet weg dat T-Mobile wel het grootste deel van de 1,30 moet schokken.

Ik kan iedereen die veel tegoed heeft en aan het einde van z'n contract zit derhalve aanraden te gaan cashen. Je maakt de boodschap richting T-Mobile iig erg helder. En gezien het enige waar ze toch gevoelig voor zijn harde pegels zijn, worden ze misschien nog een keer wakker als het massaal gebeurt.
Reputatie 2

Ik geef ze nog een paar dagen om een concessie te doen. Daarna bel ik m'n tegoed op aan 1,30 service nummers waarbij ze ~94cent per gesprek terug storten. Kan ik nog zo'n 200 euro van de 320 euro tegoed maken.

Van verschillende van deze services hebben ze inmiddels de nummers geblokkeert (ben erg benieuwd naar hoe ze dat in godsnaam juridisch hard willen maken). Bijv. thoorn.nl doet het niet meer.

Moderators, is dat waar?
Zijn diverse van deze servicenummers geblokkeerd?
Zo ja, waarom dan?
Als dat betekent dat flex-klanten vertrekken, dan doen die klanten toch precies wat t mobile zo graag wil?

Ik kan dit niet helemaal rijmen, dus ik hoor graag van moderators hoe dit zit.
Reputatie 2
Hoi Wiske,

de melding van thoorn.nl:

Op dit moment is 0900-2003020 door T-Mobile geblokkeerd. Alle alternatieve- en SMS-betaallijnen zijn er op verzoek ook afgehaald. Excuses voor het ongemak. Voorlopig kan er nog wel gebeld worden naar de "Per minuut"-betaallijn.

Deze zie je in rood onder het kopje opwaarderen.

Probeer het gerust, ik kon er gisteren iig niet naar bellen. Wil T-Mobile er wel hartelijk voor bedanken overigens. Ik was hierdoor gedwongen verder te kijken dan mijn neus lang is, en cash nu dus 94 cent ipv 86 cent per oproep. 8 cent x 240 is toch weer wat geld waar ik niks meer voor hoef te doen 😛. Ik zou zeggen: applaus 🙂. Niet dat het voor T-Mobile veel uitmaakt, kost voor hun toch hetzelde.
Reputatie 2
Even weer ontopic, flex moet inderdaad blijven, alles uit een bundel, welke andere provider heeft dat? Hier trek je heel veel klanten mee, tenslotte is Orange er groot mee geworden, mmm dat waren nog eens geode tijden.
Reputatie 2
Helemaal mee eens. Ben zelf al een aantal maanden aan het overwegen weg te gaan bij t mobile ivm het wegvallen van flex. Naast dat je over moet op relax, wat veel duurder is, is gelijk ook t mobile-family met 50% in prijs verhoogd. Echt belachelijk!! Wanneer ik dus een nieuw abbonement wil bij t mobile, ben ik zoveel duurder uit dat ik beter kan overstappen naar een andere provider. Slechte zaak dat we niet op de hoogte zijn gebracht dat flex weg zou vallen, dat was drie weken nadat ik mijn abo mocht vernieuwen. Had ik het geweten dan was ik op tijd voor
Reputatie 5
Even weer ontopic, flex moet inderdaad blijven, alles uit een bundel, welke andere provider heeft dat? Hier trek je heel veel klanten mee, tenslotte is Orange er groot mee geworden, mmm dat waren nog eens geode tijden.
Nou, volgens mij is orange er bijna failliet aan gegaan! Er stond tenminste in het nieuws toen, dat orange in al die jaren dat zij actief in nederland waren, nooit geen winst gemaakt hebben.
Dit zal voor t-mobile ook de reden zijn dat er met flex gestopt wordt.
Kien, je moet nog steeds niet naar relax! Hier word je van tevoren op de hoogte gebracht als je flex abonnement wordt opgeheven. Je kan je flex niet meer verlengen. Zo lang mogelijk je flex door laten lopen, als je tevreden met je abonnement. Er is bij niemand een vervanger van flex op dit moment.
Reputatie 2
Ben toch benieuwd hoe dat dat werkt dan. Heb je gezien wat de prijs per minuut/SMS is bij nieuwkomers als Simpel en Hollands Nieuwe? Voor 1 minuut bij T-Mobile heb je er bij hun 3 tot 5.

Ze hebben niet eens eigen netwerken volgens mij, dus ze kopen het in bij 1 v/d grote partijen. En ze worden niet (veel) duurder buiten de bundel.

Wordt wakker, de grote clubs naaien je gigantisch.
Reputatie 2
Dat is het ideale aan Flex: alles uit 1 bundel. Je weet precies wat je moet betalen. Voor heel veel klanten optimaal.
Reputatie 2
Flex mag van mij blijven
Ik hoor en lees ,alles uit een bundel, via media enz.over relax maar als ik het had geweten wat T-Mobile bedoeld met uit een bundel....?. Als je nou 15 jaar of 2 jaar klant bent ELKE provider is het zelfde. Het bedrijfsleven kan eisen stellen.Youp zijn klachten worden gehoord maar als particulier gebruiken ze je. Wij zijn een schaapjesvolk
Het hoeft niet waar te zijn, als je het maar vaak genoeg verteld , dan geloven ze je wel denkt T_MOBILE. Forum is leuk maar het helpt hier zo weinig. Heel veel klachten wat betreft bereik en snelheid that's it punt uit meer gebeurd er niet. Ik denk dat dit forum nauwelijks aandacht krijgt. Zoek de media via een goede kennis op het mediapark.
Reputatie 2
Zie hieronder mijn post uit een ander forum onderwerp.
Helaas moeten we zelf maar iets ondernemen omdat T-Mobile elke discussie uit de weg gaat en niet thuis geeft op duidelijk en gericht gestelde vragen.

"Je kunt op de chinese markt leuke telefoontjes kopen voor weinig euries.
Dubbel sim en simlock vrij.
Je kunt dan je eigen flex door laten lopen voor speciale doeleinden, bellen in buitenland etc.
Daarnaast kun je een supervoordelig abbo afsluiten voor de dagelijkse belletjes.
Beide sim kaarten zijn door elkaar te gebruiken.
Ik weet dat dit geen leuke oplossing is voor onze provider maar op een andere manier kun je ze niet duidelijk maken dat we ons niet meer laten afschepen met steeds maar weer slechtere voorwaarden."
Ik zou ook graag het Flex abonnement terug zien. Ik heb nu nog een behoorlijk beltegoed staan, heb mijn Flex verlaagd en zodra het beltegoed "op" is ga ik zoals het er nu uitziet weg bij T-Mobile (tenzij inderdaad Flex terugkomt) omdat ik geen Relax wil.
Niet doen, je Flex kunt je Flex normaal verlengen mits je dit in de laatste 3 maanden van je huidige Flex abonnement doet! Verlengen als sim only en los een telefoon kopen bij de Turk, Kijkshop of andere symptoomvrije super aanbieder. Bovendien heeft een sim only ook het voordeel dat je 10 eurie betaalt en 20 eurie krijgt. Ik heb zelf daarbij Buitenland voordeel ingeschakeld, dat scheelt kapitalen gedurende de vakantie en kost niets extra behalve dat je bij bellen naar of in het buitenland voor de 1e minuut 80 cent betaalt en daarna 17 cent per minuut. Bovendien is het dan kosteloos indien iemand je op je vakantie adres belt.
Maar laat je niet gek maken door verkopers die je vertellen dat je je Flex niet kunt verlengen, log in op je account en klik even op de abonnement verlengen knop;)
Zie hieronder mijn post uit een ander forum onderwerp.
Helaas moeten we zelf maar iets ondernemen omdat T-Mobile elke discussie uit de weg gaat en niet thuis geeft op duidelijk en gericht gestelde vragen.

"Je kunt op de chinese markt leuke telefoontjes kopen voor weinig euries.
Dubbel sim en simlock vrij.
Je kunt dan je eigen flex door laten lopen voor speciale doeleinden, bellen in buitenland etc.
Daarnaast kun je een supervoordelig abbo afsluiten voor de dagelijkse belletjes.
Beide sim kaarten zijn door elkaar te gebruiken.
Ik weet dat dit geen leuke oplossing is voor onze provider maar op een andere manier kun je ze niet duidelijk maken dat we ons niet meer laten afschepen met steeds maar weer slechtere voorwaarden."

Hoeft niet op de Chinese markt, ook de diverse normale aanbieders hebben leuke simlockvrije telefoons.
Dat klopt. je kan alleen met een verlenging overstappen naar een sim only abonnement (dit geldt voor elk abonnement)
Daarom snap ik wat ezz bedoel... ze kan dan naar de flex 15. 15 euro voor 15 euro.. Zit verder niets aan voordeel vast, geen telefoon.. alleen dat ze elke maand goedkoper uit is.
Ik heb een flex 15 sim only en betaal maar 7,50
Dus de sim only mensen zijn voordeliger.

De z.g.n. gratis telefoon betaal je altijd, voorbeeld: Sim only 20 kost 10 eurie, met telefoon betaal je 20 eurie, ergo, de telefoon kost je 24 X 10 euro = 240 eurie.
Reputatie 2

Van verschillende van deze services hebben ze inmiddels de nummers geblokkeert (ben erg benieuwd naar hoe ze dat in godsnaam juridisch hard willen maken). Bijv. thoorn.nl doet het niet meer.

Moderators, is dat waar?
Zijn diverse van deze servicenummers geblokkeerd?
Zo ja, waarom dan?
Als dat betekent dat flex-klanten vertrekken, dan doen die klanten toch precies wat t mobile zo graag wil?

Ik kan dit niet helemaal rijmen, dus ik hoor graag van moderators hoe dit zit.

???????????????????????????
Reputatie 2
Mijn huidige abonnement is nog Flex 20 en heb van TM nog geen bericht gehad dat die wordt of is opgeheven maar als die gaat verdwijnen dan moet het weer terug komen.
Het is toch van de zotte dat er steeds iets moet veranderen, als het product goed is dan laat je het toch zo. TM, besteed je aandacht beter aan andere dingen zoals service.
Reputatie 2
@Wiske
Ik verwacht niet dat
Reputatie 2
Heb al sinds tig jaren een Flex-abo eerst bij Orange en daarna bij T-Mobile. Het afschaffen door T-Mobile vind ik geen goede zaak en ik pleit dan ook voor handhaving ervan. Dir gaat jullie anders veel klanten kosten, want die voelen zich echt belazerd mede door de ongunstigere voorwaarden van een Relax-abo. Veel duurder.
Reputatie 2
Voor gebruikers die moeten verlengen maar dan alleen een relax abbo kunnen krijgen
heb ik maar
Reputatie 2
[QUOTE=Peter2010a;761623]Maar laat je niet gek maken door verkopers die je vertellen dat je je Flex niet kunt verlengen, log in op je account en klik even op de abonnement verlengen knop;)

Mijn contractsperiode loopt binnen 3 maanden af, dus ik kan vanaf nu mijn abonnement wijzigen, maar ik kom binnen mijn account geen enkele mogelijkheid tegen om m'n flex-abonnement te verlagen of om te zetten naar flex sim only. Dus ik kan je opmerking niet helemaal plaatsen.
Reputatie 2
Je Flex kun je ook niet meer verlagen of verlengen. Vandaag aan de telefoon heeft klantenservice mij uitgelegd dat ik mijn Flex behoud als ik helemaal niets doe. Het abo loopt dan door onder dezelfde voorwaarden.
Reputatie 2
Beste mensen,

Ik zou het heel erg fijn vinden, als flex abonnement weer terug zou komen bij T-Mobile. Ik woon in het grensgebied van Belgie-Nederland en zit geregeld in Belgie. Met het bundel dat ik nu heb, moet ik altijd extra betalen voor gebruik in het buitenland. En als ik weer het flex abonnement zou hebben, zou ik daar geen last meer van hebben. Vind dat wel een erg prettig gevoel, niet extra betalen, terwijl je genoeg beltegoed hebt. Maar afgezien dat ik veel in het Belgie zit, zit ik ook geregeld in Budel, Nederland. Maar daar is vaak de belgische mobiele netwerken sterker, dan die van T-Mobile, waardoor ik in Budel, vaak nog met belgische netwerk bel, als ik niet oppas.

De groeten!
Reputatie 7
@ TwinScan,
Als je zo dicht bij de grens woont dat je telefoon het belgisch netwerk pakt, zou je ook over kunnen stappen naar hollandsnieuwe. Deze bundels zijn 3 maanden geldig en volgens hun site zit buitenlands gebruik ook in de bundel. En op de vodafone netwerk als het goed is.

Je kan ook proberen of je een flex zakelijk kunt krijgen, dan heb je alle voordelen van de gewone flex.

@ yoxy,
Kun je niet verlagen? Zit je al buiten je contracts-periode? Als je in je periode zit, kan dit inderdaad niet. Je hebt trouwens flex 15, die kun je niet verlagen omdat dit al de laagste is, uitgezonderd de s.o 15 dan.
Reputatie 2
Ook ik kijk met verlangen terug naar "Flex". Deze maand weer geconfronteerd met extra kosten voor servicenummers en SMS'jes welke buiten de RELAX bundel vallen. Zo blijft mijn tegoed oplopen, want ik gebruik het meest de sevicenummers en Speciale SMS'jes

Jan L.
Reputatie 2
Ik heb al een aantal jaren een flexabonnement. Dit jaar moet ik een keuze maken of niets doen, dus nog steeds flex of overstappen op relax. Je belminuten, sms'jes, mms'jes en Mb's blijven onbeperkt houdbaar. Bellen, sms'en, mms'en en internetten uit
Reputatie 2
Ook ik zou graag het Flex abonnement terug zien. Ook ik heb nu nog een behoorlijk beltegoed staan, heb mijn Flex verlaagd en zodra het beltegoed "op" is ga ik zoals het er nu uitziet zeker weg bij T-Mobile (tenzij inderdaad Flex terugkomt) omdat ik geen Relax wil.