Beantwoord

Afmelden dienst via Payinfo

  • 29 april 2017
  • 13 reacties
  • 8045 Bekeken

Hallo,

Afgelopen maandag heb ik een gratis sms van playooshcon.
Ik zou een abonnement van 'playoosh content servi' gebruiken kosten zijn 7.50 p.w.
Deze week is mij al €7.50 afgeschreven, ik heb geen idee wat playooshcon is.
Als het goed is heb ik mij nu afgemeld, maar weet niet of het gelukt is.
En kan ik deze € 7.50,- terug krijgen?
icon

Beste antwoord door Poco-Loco 29 april 2017, 16:08

Hallo Dyonne,

Dit soort dingen gebeuren door (vaak) per ongeluk op advertenties te klikken of andere reclames, soms zelfs gewoon willekeurig... Het is een bekend probleem, doch T-Mobile is erg coulant in deze zaken.

Als je naar www.payinfo.nl gaat kan je zien welke en of er sms-diensten zijn aangemeld. Deze diensten kan je daar afmelden, maar je kan ook in My T-Mobile betaalde diensten via sms, zogeheten FTMSC diensten en lang en breed uitgelegd in dit topic, blokkeren. Als je wel van tijd tot tijd die diensten wenst te gebruiken (er zijn er velen) dan is dat weliswaar geen optie, maar dien je goed in de gaten te houden of er geen foutieve tussen zitten. (meldt af wat niet klopt en evt. blokkeer).

Heb je dus, zoals je hier aangeeft, ongevraagde sms-jes, dan kan je ook een onderzoek starten waarin de dienst een bevestiging moet overhandigen dat jij wel om die dienst hebt gevraagd. Kunnen ze dat niet, dan krijg jij de onterechte kosten terug.
Dit formulier kun je hier vinden: https://www.t-mobile.nl/my/onderzoekfactuur

Hopelijk lukt het, vaak is het inderdaad door hun niet te bewijzen 😉
Bekijk origineel

13 reacties

Hallo Dyonne,

Dit soort dingen gebeuren door (vaak) per ongeluk op advertenties te klikken of andere reclames, soms zelfs gewoon willekeurig... Het is een bekend probleem, doch T-Mobile is erg coulant in deze zaken.

Als je naar www.payinfo.nl gaat kan je zien welke en of er sms-diensten zijn aangemeld. Deze diensten kan je daar afmelden, maar je kan ook in My T-Mobile betaalde diensten via sms, zogeheten FTMSC diensten en lang en breed uitgelegd in dit topic, blokkeren. Als je wel van tijd tot tijd die diensten wenst te gebruiken (er zijn er velen) dan is dat weliswaar geen optie, maar dien je goed in de gaten te houden of er geen foutieve tussen zitten. (meldt af wat niet klopt en evt. blokkeer).

Heb je dus, zoals je hier aangeeft, ongevraagde sms-jes, dan kan je ook een onderzoek starten waarin de dienst een bevestiging moet overhandigen dat jij wel om die dienst hebt gevraagd. Kunnen ze dat niet, dan krijg jij de onterechte kosten terug.
Dit formulier kun je hier vinden: https://www.t-mobile.nl/my/onderzoekfactuur

Hopelijk lukt het, vaak is het inderdaad door hun niet te bewijzen 😉
Reputatie 2
Hallo,

Vandaag hier ook zo'n sms van Playoosh ontvangen met content service kosten 7,50 per week.
Ik heb echter al jaren geleden dit automatisch laten blokkeren via My T-Mobile instellingen.
Betalen van sms-diensten of mobiele diensten (FTMSC) staat als ik dit nakijk ook geblokkeerd aangegeven.
Hoe kan ik dan nog deze sms ontvangen?? Foutje T-Mobile?
Ik ga hier echt niet voor betalen aangezien ik al heel lang terug op voorhand dergelijke prakrtijken heb laten blokkeren. Graag reactie hierop.
Goedenavond ik heb een app via google play gedownload en krijg i neens een sms dat ik een abonnement heb voor 7.50 per week?? Ik probeer hem stop te zetten via payinfo maar dan krijg ik de melding ( zowel op tablet als op telefoon) dat de pagina niet betreikbaar Is??ik heb het op verschillende telefoons en via Chrome en Explorer geprobeerd maar ik krijg de melding dat payinfo me blokkeert?? Kunnen jullie deze dienst voor mij blokkeren? Het gaat om Thoomo content service. Ik heb inmiddels de blokkade aangezet . Bedankt. Gr. J.h.m lucassen
Reputatie 4
@Dommeldal,

Goed dat je dit in de gaten houdt! :)

Ik kan je meteen geruststellen, want je hebt inderdaad een blokkade actief op de betaalde contentdiensten. Er zijn geen kosten in rekening gebracht, dat kan je ook terugzien op jouw My T-Mobile bij "Verbruikstatus" en "Overige kosten". Dus je hoeft je geen zorgen te maken over extra kosten. Juist doordat je een blokkade actief hebt staan, kunnen er ook geen kosten in rekening worden gebracht. Ik hoop dat ik je meer duidelijkheid heb kunnen verschaffen!

@Silviavanlonden,

Ik kan mij voorstellen dat je daarvan schrikt!

Heel goed dat je gisteren zelf al de blokkade via My T-Mobile hebt ingesteld. Dit soort dingen kunnen iedereen overkomen! Door de blokkade hoef je diensten niet meer stop te zetten via www.payinfo.nl. Je kan het natuurlijk nogmaals proberen. maar het wordt automatisch stopgezet via de blokkade die je hebt ingesteld op betaalde contentdiensten via My T-Mobile. Hier kan je daar meer informatie over vinden. Je kunt ook proberen om de gemaakte kosten terug te krijgen. Hier kun je een speciaal meldingsformulier voor invullen en dan starten wij een onderzoek naar de betaalde contentdiensten en de kosten die er zijn gemaakt. Ik kan je natuurlijk niks garanderen, maar je kan het altijd even proberen. Nooit geschoten is altijd mis! 🙂
Reputatie 2
Dank Muberra voor het nakijken. Weet nu in ieder geval zeker dat de eerder door mij ingestelde blokkade goed werkt. Verder ook nergens op geklikt de betreffende sms van Playoosh. Ik kreeg deze sms ineens nadat ik nieuwe weerapp in playstore had bekeken. Soortgelijk verhaal als @silviavanlonden dus. Kwalijk dat dergelijke bedrijven zo te werk blijven gaan. Nogmaals dank voor je hulp en ik ben nog vooorzichtiger geworden om nieuwe apps te bekijken.
Reputatie 4
Hoi Dommeldal,

Geen probleem, ik help je graag! :D

Je moet altijd blijven opletten, dus heel goed van je dat je voorzichtig blijft. Vooral in de Play Store is het makkelijk over het hoofd te zien. Nu weet je in elk geval dat je goed beschermd bent tegen dat soort contentdiensten.

Heb je meer vragen, ben je altijd welkom op het forum.
Hallo allemaal,

Nou dat is mij dus zonet ook overkomen, een advertentie om snel je accu op te laden (niet doen !)
en in eens had ik een abonnement van Pornclub van € 4,50 per week. Nou meteen geblokkeerd
ga zien of het op mijn volgende factuur is afgeschreven. Hoe durven ze...:@ !
Reputatie 4
Hoi DJ,

Dat is inderdaad niet leuk!

Ik zie dat je gisteren een blokkade hebt gezet op betaalde contentdiensten, wat heel goed van je is. Nu kan dit niet meer gebeuren. Als je wilt kun je een poging wagen om de kosten terug te krijgen. Wij kunnen je nooit garantie geven, maar ik zou het zeker proberen als ik jou was. Voor meer informatie hierover kan je hier een kijkje nemen.

Verder wens ik je fijn weekend toe! 🙂
Hai Muberra,

Oh ja dank je voor je reactie en je tip, ik zal toch m'n volgende factuur moeten
afwachten voor ik stappen kan onder nemen. Zal de informatie nog is even checken.
In ieder geval nog bedankt en natuurlijk ook een goed lang weekend !

Groet D J
Hai Meberra,

Nog even ter aanvulling ben nog even bij payinfo.nl langs gesurft en heb via
inzien en opzeggen het (zogenaamde abonnement ) stop laten zetten.
Er was inderdaad al € 4,50 betaald aan deze dienst !

groet v D J
Reputatie 7
Badge +20
Hi D J,

Gelukkig heb je nu een blokkade geactiveerd. Vanaf nu kun je geen kosten meer maken aan betaalde diensten. Als je nog andere vragen hebt, let me know! 😉
Hallo Hajar,

Ben vandaag nog even terug geweest bij payinfo.nl
en bevestigd dat het abonnement gestopt is, nu nog alleen kijken
of ik het geld kan terug vorderen.

Groet v D J
Reputatie 6
Badge +16
Hey D J,

Bedankt voor je terugkoppeling. Goed dat je ermee bezig bent geweest!

Het online meldingsforumlier vind je op onze website. 🙂

Reageer