Vraag

Algemene vragen/problemen MMS

Reputatie 2
ik kan naar een spaanse provider wel SMSen maar geen MMS sturen, weet iemand hoe dat komt?????

This topic has been closed for comments

142 reacties

Reputatie 3
Als je een mms-bericht wilt versturen naar een Spaans mobiel telefoonnummer, zal dat lukken als het Spaanse mobieletelefoonnummer belt met Movistar of Vodafone. Een Spaanse klant van Orange zal je mms-bericht niet ontvangen.
Reputatie 2
Hoi,
Ik heb hetzelfde probleem,maar dan met mmsen naar Polen. heel frustrerend.
Welke provider moet diegene in Polen hebben om een mms van mij te ontvangen?
Alvast bedankt
Reputatie 3
Om te weten of je mms kunt versturen naar een buitenlands mobiel telefoonnummer, moet je nakijken of er een mms overeenkomst bestaat tussen T-Mobile en de de aanbieder waarbij het buitenlandse mobiele telefoonnummer is aangesloten. Via deze link https://www.t-mobile.nl/persoonlijk/htdocs/page/abonnementen_prepaid/internationaal_bellen/buitenland_in.aspx zoek je het land op waarover je meer wilt weten. Bij het land van je keuze kunt je per netwerk bekijken wat er mogelijk is. Zo zie je dat het versturen van mms naar Polen door geen enkele Poolse aanbieder wordt ondersteund.
Reputatie 2
Een leuke functie waarmee je makelijk een foto kan verzenden.
Helaas zijn ze niet altijd goed te ontvangen op je telefoon, zoals wonderbaarlijk genoeg op de MDA Compact IV. Een dienst leveren maar niet goed kunnen ondersteunen blijft toch wel raar.
Als oplossing bieden ze http://www.t-mobile.nl/webmms waarje via een website alsnog de mms'jes kan kijken. Wonderbaarlijk genoeg werkt dit ook niet en is de gehele MMS functie dus waardeloos geworden als je een telefoon beschikt die het blijkbaar niet ondersteund.
De oplossing zou plaats vinden in begin zomer 2009 maar dat verhelpt de problemen toch niet? Naar mijn mening is dit een knullige oplossing voor een probleem die nog eens niet werkt en ikzelf niet normaal vind voor een bedrijf als T-mobile.
Gelukkig zijn bepaalde medewerkers van de klantenservice behulpzaam maar dat valt van de technische dienst niet te zeggen, ze sluiten call's zonder de eindgebruiker te informeren.

Nu is de vraag, kan dit zomaar. Een dienst afsluiten met een klant waarbij je bepaalde functies aanbied waaronder MMS en dat uiteindelijk niet kunnen leveren?
Reputatie 2
@Fataleke

Er is geen structureel probleem met een MDA Compact IV en MMS-berichten versturen danwel ontvangen. Het beste kun je met jouw incidentele probleem opnieuw contact opnemen met T-Mobile Klantenservice. Want als ik het goed begrijp, wil je sowieso liever MMS-berichten versturen via en ontvangen op je Compact IV, dan een MMS-bericht op het internet te bekijken.
Reputatie 2
Pas meerdere malen contact opgenomen met de klantenservice alleen is het engiste wat gezegt wordt dat het met de MDA Compact IV niet kan en wat je kan proberen is MMS naar 1300 te sturen, wat ik heb gedaan maar goed oplossing bied.
En op zich is het op het internet bekijken van de MMS geen probleem als het zou werken.
Reputatie 2
als al je instellingen goed staan, zou je het volgende moeten checken:
-kan je wel internetten? Als dit niet lukt, zal mms ook niet werken
-stuur eens een mms naar je eigen nummer, lukt dit niet...wat krijg je dan bijvoorbeeld voor error te zien? Mogelijk zijn je instellingen niet helemaal goed.
Reputatie 2
@ Fataleke

Ik heb net nogmaals navraag voor je gedaan bij onze technische dienst. Met een MDA Compact 4 kunnen gewoon MMS-berichten verzonden en ontvangen worden. Ik snap dat het voor jou bijzonder vervelend is, maar dit betreft toch echt een incidenteel probleem.

Een sms-bericht versturen naar 1300 is niet nodig. De MDA Compact 4 is branded, dat wil zeggen; voorzien van T-Mobile firmware. De instellingen staan op jouw toestel automatisch goed. Je dient wel eerst eenmalig een MMS-bericht te versturen alvorens je ze kunt ontvangen.

Ik adviseer je (na een back-up te hebben gemaakt!) een hard reset uit te voeren. Hierdoor staan je instellingen automatisch goed, omdat het toestel dan teruggezet wordt op fabrieksinstellingen. Als je dan alsnog problemen ervaart, adviseer ik je toch echt T-Mobile Klantenservice te contacteren omdat dit een individueel issue betreft. Dit kan via het gratis nummer 0800 - 7111.
Reputatie 2
Een sms-bericht versturen naar 1300 is niet nodig. De MDA Compact 4 is branded, dat wil zeggen; voorzien van T-Mobile firmware. De instellingen staan op jouw toestel automatisch goed. Je dient wel eerst eenmalig een MMS-bericht te versturen alvorens je ze kunt ontvangen.

Was het maar zo, de klantenservice begon met het aangeven dat er een sms richting 1300 gestuurd moest worden, dit bracht helaas geen verbetering en/of oplossing. Ik heb inmiddels al 3 testmms'jes verzonden maar nog steeds functineert het niet
Als ik een MMS naar mezelf stuur krijg ik hetvolgende bericht:

Beste T-mobile klant, u heeft een mms ontvangen van 06********. Ga naar http://www.t-mobile.nl/webmms om uw bericht te bekiujken. Uw berichtcode is ******. Groeten, T-mobile

Ik adviseer je (na een back-up te hebben gemaakt!) een hard reset uit te voeren. Hierdoor staan je instellingen automatisch goed, omdat het toestel dan teruggezet wordt op fabrieksinstellingen.

Ik heb sinds dit probleem pas 2 hard-resets uitgevoerd en hebben geen oplossing gegeven, ik gebruik de ROM die op de T-mobile site staat dus het is allemaal een beetje frapant.
Reputatie 3
Dit lijkt me geen softwareprobleem in de telefoon. Heb je al eens contact opgenomen met T-Mobile Klantenservice? Het lijkt er sterk op dat de technische dienst e.e.a. moet corrigeren op het netwerk. Als je een mms'je (en dus geen sms'je) verstuurd hebt, moet je ook mms-berichten kunnen ontvangen op je telefoon.
Reputatie 2
Ik heb hetzelfde probleem met een provider in Denemarken. Toen ik nog een abo bij Vodafone had konden we probleemloos MMS berichten uitwisselen, maar T-Mobile heeft schijnbaar geen contract met CBB, die op het Sonofon netwerk zit.

Sluit T-Mobile op verzoek contracten af met niet-contract providers?
Hoe wordt bepaald met welke providers er wel of geen contract is?

Met andere woorden, heb ik pech en moet ik terug naar Vodafone, of is er hoop voor me?
Reputatie 2
Ik heb een onbeperkt SMS bundel en zag onlangs dat ik ineens extra kosten had, omdat het bericht als MMS verstuurd was.

Toen kwam ik erachter dat de G1 automatisch een SMS omzet in een MMS, als het bericht groter is dan 3 smsjes. De telefoons die ik hiervoor gehad heb deden dit niet.

Hoe kan ik dit uitzetten?

Mvg, xtr05
Reputatie 2
Ik wil een MMS sturen naar het buitenland met een Samsung E900. Maar het lukt niet. Komt het door mijn telefoon of door T-mobile?
Reputatie 2
Heb je de juiste instellingen in je toestel staan? Ter informatie zal ik ze hier vermelden:

T-Mobile MMS:
Ga in het hoofdmenu naar Berichten
Kies voor optie 5.Instellingen
Selecteer 2. MMS berichten
Selecteer 4.MMS profiel
Kies voor Opties, 3.Nieuwe verbinding
Kies Profielnaam: T-Mobile MMS
Controleer URL-Startpagina: http://t-mobilemms
Controleer Proxy: aanzetten
Kies voor optie GPRS instelling: (de ‘ok/i’ toets)
Kies alsIP-adres:10.10.10.11
Kies als IP-poort: 8080
Kies Drager: GPRS
Kies Geavanceerd instellingen
Kies als APN: mms
Kies als Gebruikersnaam: tmobilemms
Kies als Wachtwoord: tmobilemms
Sla de instellingen op, u gaat dan terug naar het bovenliggende menu.
Kies hier voor 1.Verzendinstellingen: 95KB
Sla de instellingen op, en kies vervolgens 1 x de terugknop.
Kies voor optie MMS Profiel T-Mobile MMS
Kies voor Opties,1.Activeren
Zet het toestel uit en aan
Controleer de instellingen door een nieuw MMS bericht te maken en te verzenden aan uw eigen mobiele nummer.

Kun je wel naar andere nummers een mms-bericht versturen? Wat voor melding krijg je?
Reputatie 2
Heb een mmsje verstuurd naar iemand, die het niet kan openen. Maar die krijgt telkens weer een nieuwe van mij. Hoe kan je dit stopzetten?
Reputatie 3
De ontvanger van het mms'je zou dit wellicht kunnen stoppen door haar/zijn telefoon uit te zetten en de batterij er even uit te halen. Mocht dit niet helpen, kan hij/zij contact opnemen met haar/zijn eigen provider.
Reputatie 2
Ik heb echt geen idee!! Heb het ook gemerkt en vind het behoorlijk storend (ik sms regelmatig LANGE smsjes namelijk ;)

Maar zover mij bekend is dit niet uit te zetten

Grtjesss
Reputatie 2
Ik heb hetzelfde probleem. Ben van mening dat T-Mobile hier een soort compensatie voor moet regelen.
Reputatie 3
Je kunt de sms-berichten in tweetallen versturen. Als je veel tekst kwijt wil, kun je natuurlijk ook altijd een e-mail versturen.
Reputatie 2
Nee tuurlijk niet, als wij een sms van 5 berichten willen sturen dan moet dit gewoon kunnen en dan willen wij er uiteraard geen extra kosten voor betalen omdat het automatische een mms word.

Lijkt me toch logisch?

Inge
Reputatie 2
Heeft wel lang geduurd maar eindelijk kan ik nu mms versturen met mijn iphone 3gs.
Had in begin steeds van die rode uitroeptekens bij het verzenden. Wel vaker met de klantenservice over dit probleem doorgenomen. Tot dat ik plots vandaag zo ineens mms kan versturen. Mensen die toen geen mms konden versturen, is het NU ook al opgelost?
Reputatie 2
ALs je het mij vraagt is T-Mobile en vooral de moderators en medewerkers bij dat callcenter bezig een heleboel klanten te verliezen!
Dit is toch een belachelijke reactie? Ik weet niet hoe het met jullie (andere klanten) zit maar ik pik dit niet langer. Helaas zit ik nog vast aan een jaarcontract. DIe zit ik uit maar dan is t afgelopen!
Wat is dit nou voor oplossing? Hier kan toch niemand iets mee! T-mbile dit, T-Mobile dat! Een en al ellende!
Raak gefrustreerd door jullie manier van handelen!
Maar goed, het zou handig zijn als T-mobile gewoon s wat meer inzet toont voor het geld dat haar klanten betalen. Het is niet meer dan redelijk dat klanten rekenen op goede service. Momenteel is daar gewoon echt geen sprake van. Bovendien heerst er de gedachte dat klanten die zich gemakkelijk laten afschepen geen aandacht behoeven. Alleen als je lang doorzeurt valt er iets te regelen. Mijn tip voor T-mobile is om eens goed na te denken over jullie de toekomst zien. WOrd tijd dat er eens minder word gedacht aan zo veel mogelijk geld verdienen en er meer de nadruk word gelegd op een goede dienst voor goed geld aan bieden. Het is toch niet normaal dat wij nog steeds de hoofdprijs betalen voor telefonie en internet terwijl het in USA al lang per staat gratis is.... Dacht dat europa daar ons wel bij zou helpen. Maar eerst moet er natuurlijk nog een aantal jaren belachelijke winst worden gemaakt.
Er komt een dag dat alle bedrijven gaan inzien dat ze in dienst zijn van hun klanten. Dat ze geld mogen verdienen maar geen buitensporige winst. Er komt een dag dat bedrijven ook s eerlijk worden over hoe dingen nou echt zitten!
Reputatie 2
ehhh nee.. ik kan al sinds een maand geen MMs meer versturen....

De klantenservice kon me hier ook niet echt mee verder helpen...
Wat is overigens erg raar vind maar goed... maar ff uitzoeken nog en anders maar weer een poging wagen... zucht...
Reputatie 4
Ik wou DAT ik ze niet kon verzenden. Op de een of andere manier heb ik 14 MMS berichten verzonden terwijl dat SMSjes waren. Contact op genomen met de klantenservice, hoop dat het opgelost wordt.
Reputatie 2
@Kickzass
Het is een eigenschap van je telefoontoestel waardoor grote sms-berichten worden omgezet in een mms-bericht. Het is geen handeling van T-Mobile. De post van T-Mobile is een suggestie om deze extra kosten te omzeilen. Het is natuurlijk je eigen keuze hoe je hiermee omgaat.