Algemene vragen/problemen sim & duosim

Reputatie 2
Ik heb vorige week zondag een Blackberry Bold 9700 besteld. Nadat ik mijn prachtige telefoon afgelopen vrijdag in ontvangst heb genomen, heb ik mijn interne nummerbehoud geregeld bij een T-Mobile winkel. Daar kreeg ik te horen dat mijn tijdelijke nummer overgezet wordt naar mijn oude nummer op vrijdag 26 februari. Ook mijn abbonement gaat dan pas in. Ik kon echter wel bellen en internetten, na gebeld te hebben naar de klantenservice kreeg ik te horen dat er tijdelijk een beltegoedbedrag van 5 euro op zit. Het afgelopen weekend werkte mijn tijdelijke nummer dan ook. Echter sinds vandaagmiddag heb ik geen bereik(rechtsboven staat in het rood SOS) en op de plek waar T-Mobile hoort te staan, staat het volgende: Geen voorziening voor SIM:2. Kan iemand mij hiermee helpen? MIsschien dat ik moet wachten tot mijn nummerbehoud is geregeld.

This topic has been closed for comments

117 reacties

Reputatie 4
Zoals ik je verhaal lees zal je idd even moeten wachten tot het nummerbehoud heeft plaats gevonden.
Je abonnement heeft waarschijnlijk een activatie in de toekomst (datum nummerbehoud)

Grtjes
Koffiemok
Reputatie 2
Bedankt voor je reactie koffiemok. Ik denk precies hetzelfde alleen het opvallende eraan is, dat mijn tijdelijke sim kaart het afgelopen weekend en vanochtend nog gewoon deed.
@melcol, je kunt altijd direct gebruikmaken van je simkaart. Je hoeft hierdoor niet te wachten totdat je abonnement is geactiveerd. Als je ervoor kiest om je abonnement later in te laten gaan, dan zien we dit op het moment dat je abonnement volledig wordt geactiveerd. In de praktijk kan het dus voorkomen dat je gebruik kunt maken van de simkaart tot aan het moment dat we je gegevens in onze systemen gaan verwerken. Op dat moment wordt je simkaart (tijdelijke) geblokkeerd totdat Nummerbehoud plaatsvindt en je daadwerkelijke contractperiode ingaat.

Dit topic gaat op slot. Verdere vragen over Nummerbehoud kun je stellen in [thread=106366]dit topic[/thread].
Reputatie 2
Hallo,
heb momenteel een iPhone en een Nokia N97 mini..
alleen vind ik de iPhone fijner voor internet, en de nokia makkelijker voor andere dingen.
is het mogelijk een 2e simkaart aan te vragen met het zelfde nummer en abonnement daarop? zoja, hoe?

en mijn 2e vraag;
mn huidige abonnement staat nog steeds op naam van mijn vader omdat ik een iphone nam op mn 17e en het dus op naam van mijn vader moest.
graag zou ik dit willen veranderen.
enig idee hoe dit moet?

ik hoop van jullie te horen!

Groetjes,
Roy
Reputatie 7
Het antwoord op je eerste vraag is ja, dit is mogelijk. Je betaalt €17,85 voor de tweede simkaart. Je kunt hiervoor de klantenservice bellen.
Je kunt de simkaarten niet tegelijk gebruiken. Gebruik je het ene toestel dien je het andere uit te zetten.

Wat betreft je tweede vraag:
Dit staat er bij veelgestelde vragen over contractovername:

Kan ik mijn T-Mobile contract door iemand anders laten overnemen?
Je kunt je T-Mobile contract door iemand anders laten overnemen door het formulier `Contractovername naar particulier` of `Contractovername Zakelijk` in te vullen en op te sturen. Voor particulieren wordt voor deze dienst
Reputatie 2
dankjewel voor u reactie!
ben er een stuk wijzer uit geworden!:)

Gr.
Roy
Reputatie 7
Graag gedaan!

Groetjes.
Reputatie 2
Hallo,

Ik heb sinds het weekend mijn oude relex omgezet naar een i-150 met 3GS. Ik heb al jaren een duo-sim dit omdat ik een oud toestel meeneem naar mijn werk. Als ik nou mijn iPhone uitzet en b.v. mijn aino mee naar mijn werk neem, kan ik dan internetten op mijn aino door middel van mijn i-150 abbo of gaat dit niet werken en krijg ik extra kosten hierdoor?

Alvast bedankt,

Arjen
Reputatie 2
Hallo Arjan

Toevallig heeft mijn man dit ook en het werkt goed
Hij kan gewoon internetten op zijn Iphone
ZIjn werk toestel is een Samsung en hier heeft hij nu geen internet gebruik mee bij omdat dat niet nodig is

Groetjes, Ria
Reputatie 7
@ ceefvld,
Je duo sim heeft niets te maken met je abonnement, het zijn 2 dezelfde sim's die je alleen niet tegelijk kunt gebruiken. Ik heb wel eens gehad dat ik mijn ene telefoon als modem gebruikte, en toen ik gebeld werd op de andere, werd de internet verbinding verbroken. De kosten worden berekend volgens je abonnement. ( Bij een i-phone abonnement mag je trouwens je telefoon niet als modem gebruiken, bij een w&w wel.)
Reputatie 2
Hoe kan ik een duo-simkaart bestellen zonder mijn huidige simkaart te blokkeren? Ik wil gewoon een extra simkaart voor in de auto...
Reputatie 4
is je huidige simkaart zo speciaal voor je?
ik begrijp de wens niet zo goed.

volgens mij kan het alleen met twee nieuwe sims.
in de tmobile winkel krijg je ze meteen mee.
Reputatie 2
Hallo,

Ik had een vraagje omtrent het gebruik van duo sim.
Ik heb een iPhone, maar wil voor mijn werk een tweede toestel, nu heb ik een duo sim aangevraagd en moet dus nog even een toestel bestellen. Nu is mijn vraag, als ik een prepaid toestel uit de shop bestel kan ik hier dan mijn t-mobile abonnement(duo sim) in stoppen? of is dit allemaal gelockt?

alvast bedankt.
Reputatie 2
Ja hoor dat kan , je kan ze alleen niet beide tegelijk gebruiken
Reputatie 2
oke, maar ik bedoel meer of zo'n prepaid toestel niet alleen gelockt is voor t-mobile prepaid kaarten. want ik wil er een t-mobile abonnement sim in doen.
Reputatie 2
Hoi FWA,

Ik heb zelf een Ben kaart (de voorganger van T-Mobile) en ik gebruik nu een gesimlockte T-Mobile prepaid mobieltje. Dat werkt dus.

Wat ik heb gedaan is langs een willekeurige telecomshop gelopen en daar de voorwaarde gesteld dat je ter plekke de telefoon uitprobeer in combinatie met je SIM kaart. Werkt het, dan koop je de prepaid set en werkt het niet dan is het jammer.

Maar ga er maar van uit dat het werkt :-)

Grtz,
AsianBoy
Reputatie 2
Ik kan in mijn auto ook bellen dmv het insteken van een simkaart, dus vandaar dat ik een extra kaartje wil, heel simpel eigenlijk.

Dus ik kan gewoon naar de winkel? Niet wachten tot ze met de post komen?
Reputatie 4
ja je krijgt meteen twee sims mee kost 15
Reputatie 2
als je een toestel koopt van t-mobile met een t-mobile prepe dan gaat t altijd maar koop er geen wat niet simloc vrij is van bv kpn of vodafoon dan gaat ie niet het toestel van een andere prof. moet simloc vrij zijn suc6 ermee
Reputatie 1
@tallyballie

Je kunt Duo Sim aanvragen via de T-Mobile Klantenservice 06 - 2400 1200. Een Duo Simkaart kost € 17,85 (inclusief btw).

Het is ook mogelijk om een Duo Sim aan te vragen in een lokale T-Shop
Reputatie 1
@FWA

Nee, je kunt alle T-Mobile simkaarten in een door T-Mobile verkocht toestel plaatsen.
Reputatie 2
Is het bij T-Mobile mogelijk om een dual sim kaart te hebben + wat kost dit?
Reputatie 2
Bekijk de site zelf eens goed en je ziet dat dat kan!
Reputatie 4
Dit kost ongeveer 19 euro. Kijk eens bij je abonnements voorwaarden/tarieven daar staat dit inderdaad in. Werkt trouwens makkelijk, een dual sim.
Reputatie 7

Tik bij de zoekfunctie duo sim in en je krijgt het volgende antwoord:

Wat is Duo Sim?
Duo Sim zijn twee simkaarten voor