Algemene vragen/problemen sim & duosim

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

117 reacties

Reputatie 2
Ik heb nog een Orange simkaart en daardoor werkt deze niet in T-mobile-gelockte GSM's. Kan ik deze simkaart omruilen voor een T-Mobile sim? Hoe? En zijn daar kosten aan verbonden (ik mag het toch hopen van niet)?
Reputatie 1
Ries schreef:

@voorhammr
Er zijn kosten verbonden aan het bestellen van een Microsim, deze zijn €10,00
Een (Micro)simkaart kan ook betaald worden met T-Mobile Extra punten.
Alle informatie vind je ook terug op de website.
Klanten die verlengen met een iPhone 4 krijgen de Microsimkaart gratis.

Ries kan jij aangeven waar ik de Microsim via Tmobile Extra kan bestellen. Of kan ik dit ook via een Tmobile shop aanvragen en daar terplekke betalen met mijn tmobile extra punten?
Reputatie 2
Mijn mobiel is 1,5 week geleden gestolen, ik heb dit direct de volgende ochtend gemeld bij de servicelijn en mijn SIM zou geblokkeerd worden zodat er geen misbruik van kon worden gemaakt, so far so good.

Maar ik zag dus een optie om een nieuwe SIM-kaart te bestellen, wat ik die dag nog niet had gedaan omdat ik eerst meer informatie wilde over een nieuw toestel etc. Een dag later, is de optie verdwenen bij My T-mobile > Toestel & Sim, en staat er het volgende :

Heb je van T-Mobile een simkaart en brief ontvangen met daarin de vraag je simkaart te activeren? Vul dan hieronder het nieuwe simkaartnummer in om je simkaart te activeren. Je vindt dit nummer op de achterkant van je simkaart.

En daaronder een klein aanvraagformulier met alleen mijn mobiele nummer en een mogelijkheid om het nieuwe SIM-kaartnummer in te vullen, ik heb echter nooit een brief ontvangen met een nieuwe SIM-kaart, en heb ook niet de mogelijkheid meer om die te bestellen. Nu we dus anderhalve week verder zijn en het weekend weer begint, irriteer ik me eraan dat ik weinig kan doen op het moment en ik graag weer bereikbaar zou willen zijn.
Reputatie 5
@Xclusive, ik zie dat je vandaag contact hebt gehad met een medewerker van T-Mobile Klantenservice en dat er een simkaart voor je is besteld. Je krijgt de simkaart binnen enkele dagen thuis gestuurd. In verband met eventuele stakingen bij TNT Post kan ik helaas niet aangeven wanneer je de simkaart precies ontvangt.

Uit veiligheidsoverwegingen wordt je My T-Mobile account geblokkeerd op het moment dat je je simkaart laat blokkeren.
Reputatie 7
@rdf70
Ik zie in je gegevens dat je inderdaad nog een Orange simkaart hebt. Je kunt de simkaart kosteloos omruilen voor een T-Mobile simkaart met behoud van je mobieletelefoonnummer. Je kunt een nieuwe simkaart aanschaffen door contact op te nemen met T-Mobile Klantenservice op 06-2400 1200 of naar een T-Mobile Shop te gaan.
Reputatie 2
ik heb dezelfde vraag...

ik heb een nokia g8 met w'and'walk abonnement. Kan ik een duo sim aanvragen om op mijn ipad ook onbeperkt internet te hebben?
Reputatie 5
@Remco

Het is niet mogelijk om met een duo-simkaart gebruik te maken van een iPad in combinatie met een iPhone,
hiervoor hebben we speciale Data Only abonnementen of een PrePaid simkaart pakket.

@he1een

voor een Web'n'walk geldt hetzelfde.
Reputatie 2
Hallo, ik heb een nieuwe simkaart ontvangen omdat ik problemen heb met mijn huidige!
Nu is mijn vraag, als ik de nieuwe kaart activeer en de oude geblokkeerd is, ben ik dan al me ping contacten kwijt?
Reputatie 4
Bij het ene toestel kan je nog wel bij de contacten en bij een ander toestel weer niet.
Misschien handig om via toestelhulp na te kijken hoe contacten over te zetten?

Suc6
Grtjes
Koffiemok
Reputatie 2
Als het goed is blijft je contactpersonenlijst gewoon staan, omdat het lijst op de telefoon staat en niet op je sim-kaart zoals een telefoonlijst.
Anders kan je voor de zekerheid een back-up maken.

Je kan een back up van je ping contactenlijst maken en sturen naar je geheugenkaart of email. Dat doe je door naar BB messenger te gaan --> op BB logo drukken -->Opties --> Naar beneden scrollen --> dan zie je als het goed is bij Contactpersonenlijststaan : ' Een versie van uw contactpersonenlijst opslaan (Back-up) --> Dan kan je kiezen op welke manier je de back up wilt opslaan...

Zo ga je steeds verder en dan zodra je nieuwe simkaart erin zit: naar BB messenger te gaan --> op BB logo drukken -->Opties --> Naar beneden scrollen --> dan zie je als het goed is bij Contactpersonenlijststaan : ' Een eerder opgeslagen versie van uw contactpersonenlijst herstellen (Terugzetten) Daar klik je dan op.

Ik hoop je hierbij een beetje geholpen te hebben..

gr. Elly
Reputatie 2
Ik zou graag een bewijs van mijn SIM blokkade hebben van afgelopen maand 5 november.
Dit is voor mijn verzekering en krijg ik een nieuwe telefoon.

Groetjes John Kruithof
Reputatie 5
@wonderfooljohn

Ik heb de bevestiging van het blokkeren van de simkaart naar je uitgestuurd. Deze zul je zowel per e-mail als per brief ontvangen.
Reputatie 2
Ik zit op het moment in Indonesi
Reputatie 6
@CeeJay
Ik heb zojuist een nieuwe simkaart voor je aangevraagd. Deze wordt binnen 3 werkdagen naar je huisadres verstuurd.
Reputatie 2
Uit het pakketje waar je je sim-kaart uit hebt staat een vervaldatum, maar kan je sim-kaart ook echt vervallen?
Reputatie 2
Want mijn sim/kaart doet het nog steeds en de vervaldatum stond voor vorige maand.
Reputatie 2
Hoi Dennis,

Uit eigen ervaring weet ik dat prepaid simkaarten kunnen vervallen als je deze nog nooit geactiveerd hebt voor de vervaldatum. Voor die datum kan je simpelweg naar de infolijn bellen om deze te activeren, na deze datum niet meer. In dat geval denk ik dat helaas de enige optie is om een nieuwe aan te schaffen. Na activatie vervalt als het goed is je simkaart niet meer, zolang je minimaal 1x per 6 maanden gebruik maakt van je aansluiting.

Ik hoop dat dit je op weg helpt, misschien dat de klantenservice alsnog je simkaart kunnen activeren maar dat weet ik niet (wellicht te proberen).

Groetjes.
Reputatie 2
@Dennis0203944
Wanneer je actief gebruik maakt van je simkaart kun je deze onbeperkt gebruiken. Zolang je smst, belt of opwaardeert, blijft het beltegoed onbeperkt geldig. Als je de aansluiting een halfjaar niet gebruikt, wordt deze geblokkeerd en de simkaart gedeactiveerd.
Reputatie 2
Deze berichten zijn voor mij voldoende informatie erg bedankt.
Reputatie 2
Ik heb zojuist met Pro Assist contact gehad en die komen mijn toestel vanmiddag ophalen. Nu krijg ik een leentoestel dus dat is prima. Maar de mevrouw aan de lijn vertelde mij dat het waarschijnlijk geen Iphone 4 is.

Maar hoe gaat mijn simkaart in een andere telefoon passen? In de Iphone 4 zit namelijk een kleinere simkaart dan normaal.

En hoe kan ik zo lang mijn telefoonnummers op me simkaart of computer zetten zodat ik alle nummers wel hou. Ik heb wel een backup gemaakt met Itunes maar dat gaat nooit werken als ik geen Iphone 4 krijg.

Iemand die me hier even snel mee kan helpen?
Reputatie 2
Ik heb nog een oude ben simkaart in mijn toestel zitten, hoe kan ik daar een ander voor krijgen? ik heb het idee dat deze soms weigerd.
Reputatie 5
@lennarth

Je kunt een ander toestel gewoon in gebruik nemen. Er zal een simkaartadapter meegeleverd worden waardoor de simkaart gewoon te gebruiken is in ieder willekeurig toestel.

De contacten kun je overzetten door de iPhone te synchroniseren met i-Tunes, Vervolgens kun je er voor kiezen om de contacten te synchroniseren en deze over te zetten in outlook. Vanuit outlook kun je de contacten dan weer ophalen met een ander toestel.
Reputatie 2
Laat maar het is al gelukt.

Bedankt voor de snelle reactie!
Reputatie 5
@gewoonsil

Ik zal per direct een T-Mobile simkaart laten uitsturen. Ik heb je even een priv
Reputatie 5
@lennarth

fijn dat het reeds is gelukt 🙂