Beantwoord

APN: fms werkt niet! (4G voor thuis).

• 13 juli 2017
  • 3 reacties
  • 998 Bekeken

Hallo,

Ik heb de huawei router al een tijdje met een stabiele verbinding en gebruik en begon na te denken over Port-Forwarden. Ik kwam er al snel achter dat het niet heel simpel zou gaan worden maar toch kwam ik bij een vrij heldere oplossing op dit forum. Ik heb een nieuw profiel aangemaakt met apn: fms, ik paste de instelling toe en toen viel de verbinding weg. (Connection failed. The profile is invalid. Please contact your service provider.). Wat kan ik hieraan doen? Ik gebruik een unlimited-4g simkaart en de Huawei E5186s-22a router.

Bij voorbaat dank.
icon

Beste antwoord door tmoesel 13 juli 2017, 17:44

De APN fms werkt alleen voor een "4G voor thuis" abo, niet voor GO unlimited. Je kan wellicht uit de voeten met APN internet, daarvoor staan een aantal bekende poorten open. Anders je huidige abo om laten zetten naar "4G voor thuis".
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +11
De APN fms werkt alleen voor een "4G voor thuis" abo, niet voor GO unlimited. Je kan wellicht uit de voeten met APN internet, daarvoor staan een aantal bekende poorten open. Anders je huidige abo om laten zetten naar "4G voor thuis".
Ik heb het zelfde probleem! Ik heb een 4G voor thuis abonnement en met elk APN profiel zijn de poorten wisselend open. Het ene moment is de 80 open en het andere moment is de 80 poort weer dicht! Erg bijzonder.
Reputatie 6
Badge +11
@michaelgillissen
Alleen mensen die zijn overgestapt van een GO unlimited smartphone abo naar 4G voor Thuis abo hebben naar verluidt problemen (gehad?) met portforwarding op willekeurige poorten (2 personen naar ik weet).

De topic maker (Rapje) heeft het verkeerde abonnement, dat is het probleem. Ook uit jouw bewoordingen kan ik geen probleem constateren maar gewoon verwacht gedrag. Net als voor anderen die dachten een probleem te hebben, aan jouw ook de vraag:

Wat voor contract heb je ?

Wellicht ten overvloede: APN fms werkt alleen voor "4G voor Thuis" abo klanten, zie hier:
https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis

Reageer