Beantwoord

Apple Watch Series 6 cellular

• 25 september 2020
  • 9 reacties
  • 1648 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties

Goedenavond,

Zojuist zag ik deze kaart (ook hier te vinden):

Wat ik me afvraag: Hoe kan het zijn dat Nederland na al die jaren nog steeds geen cellular versie van de Apple Watch heeft? Nederland heeft een van de beste digitale infrastructuren van Europa en dat de Benelux op rood staat is bijna gênant te noemen.

Het is jammer dat geen van de providers de esim voor de Apple watch aanbiedt. Mocht er een andere provider eerder zijn met deze functie zal ik meteen overstappen. Helaas verwacht ik dat de providers op elkaar wachten, dus dat T-mobile hier geen boodschap aan heeft.

Onlangs heb ik een poging gewaagd om opnieuw meer informatie te krijgen over de esim in combinatie met de Watch. Het lijkt onmogelijk om door de eerste lijn klantenservice heen te komen. Telefonisch of via de chat krijg ik alleen een standaard antwoord. Een e-mail adres wordt niet gegeven, maar wel wordt verwezen naar dit forum. De vraag naar esim en de Apple Watch speelt hier al bijna 3 jaar. Een goed, uitgebreid antwoord van een medewerker van T-mobile blijft hier uit. Enkel T-mobile klanten geven antwoord, topics worden afgesloten of worden doorverwezen naar andere topics. Fijn om te zien dat er enthousiaste klanten zijn, maar ik wil een antwoord van een T-mobile medewerker die meer informatie kan geven. Ik zit niet te wachten op verhalen over hoe men tevreden is met een Apple watch zonder 4G functie en de reden waarom die functie niet per sé nodig is. Ik wil een Apple watch met cellular functie en ik wil weten wanneer ik dit (ongeveer) kan verwachten.

Ik heb dit topic geopend omdat ik het me opvalt dat het in andere, recent actieve topics het angstvallig stil blijft. In andere, oude topics is alleen de standaard reactie te vinden: ‘We werken aan de ondersteuning van eSim, maar op het moment is nog niet te zeggen wanneer dit actief is’ is een beetje de strekking van de antwoorden. Dit is nu al 3 jaar. Ik kan me haast niet voorstellen dat dit nu nog zo moeilijk is, terwijl T-mobile in bijvoorbeeld Duitsland dit al aanbiedt.

Dus: welke medewerker van T-mobile kan mij meer concrete informatie geven over het tijdsplan van de 4G versie van de Apple Watch?

icon

Beste antwoord door eric 11 december 2020, 19:40

Als er wat te melden is zullen moderators dat hier doen. Nu helaas in Nederland nog niet.

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

9 reacties

Reputatie 5
Badge +12

T-Mobile medewerker kan niet meer zeggen dan de algemene info die T-Mobile deelt. Een corporate communicatie afdeling zal de eerste die zaken lekken naar de pers als hen dat uitkomt. Dat soort informatie komt dus niet via de klantenservice, wat een moderator is.

Er zijn blijkbaar nog forse investeringen nodig en ons landje, maar ook Belgie is natuurlijk wat kleiner dan de grote landen om ons heen.

Reputatie 7
Badge +10

er is (nog niet) genoeg vraag naar om dit rendabel te maken. verwijzen naar T Mobile in Duitsland snap ik helemaal. alleen die manier werkt helaas niet meer. en kan dus niet in nl gebruikt worden.

het voegt voor de meeste gebruikers niet genoeg toe om er voor te kiezen.

Ik ben een maand verder en heb nog geen reactie ontvangen vanuit T-mobile. Via de telefoon of chat word ik hier naartoe doorverwezen, maar het blijft angstvallig stil.

Ondertussen is vandaag bekend geworden dat een provider in België wel vanaf aanstaande vrijdag (13/10/2020) de Apple Watch gaat ondersteunen (link). 

Het lijkt mij, nu België ermee gaat beginnen, dat Nederlandse providers zich echt niet meer kunnen verschuilen achter vage excuses of de schuld bij Apple kunnen leggen. Het heeft dus niets te maken met de grootte van het land, het aantal klanten of de mobiele infrastructuur maar alles met de onwil van de providers.

Reputatie 7
Badge +20

Ik mis het niet. Toch altijd mijn IPhone bij mij voor mij werkt dat prima zo!

Goedenavond,

Ik heb een maand geleden dit topic geopend met daarin het verzoek een reactie van een T-mobile medewerker te ontvangen. Het lijkt mij dat mijn vraag duidelijk is, ook de uitleg dat ik geen behoefte heb aan reacties van klanten die klanten helpen lijkt mij duidelijk genoeg. Ik schrijf zelfs letterlijk dat ik niet zit te wachten op verhalen over hoe men tevreden is met een Apple watch zonder 4G functie en toch is dat een van de reacties.

Andere topics worden snel beantwoord, ik heb ondertussen het gevoel gekregen dat dit topic genegeerd wordt. Het lijkt bijna alsof de actieve klanten ingezet worden om alleen maar meer verwarring te creëren. Ik weet niet wat ik nu nog moet doen om een reactie op mijn vraag uit mijn eerste betoog van een maand geleden te ontvangen.

Reputatie 7
Badge +20

@Dennis-K Als je geen klanten reacties wil lezen is het misschien slimmer om via een anderen optie dan dit forum je vraag te stellen. 
In een klanten community reageren namelijk klanten met zonodig ondersteuning van moderators.

Als De moderators van TMobile meer weten lees je het vanzelf in het klanten-community, krant of e-mail

Het is zinloos en tijdverspilling om alles te herhalen als ook de moderators nog steeds niets weten. Volgens mij wil T-mobile ook graag verkopen maar helaas is er nog niets duidelijk.

Klanten roepen er al jaren om, er zal echt nog niets duidelijk zijn vermoed ik.

En inderdaad ik verwijs je ook weer naar een eerder onderwerp waar de antwoorden al zijn gegeven ook door een moderator 
E-Sim Watch

Fijne avond 

Goedenavond,

Ik heb een maand geleden dit topic geopend met daarin het verzoek een reactie van een T-mobile medewerker te ontvangen. Het lijkt mij dat mijn vraag duidelijk is, ook de uitleg dat ik geen behoefte heb aan reacties van klanten die klanten helpen lijkt mij duidelijk genoeg. Ik schrijf zelfs letterlijk dat ik niet zit te wachten op verhalen over hoe men tevreden is met een Apple watch zonder 4G functie en toch is dat een van de reacties.

Andere topics worden snel beantwoord, ik heb ondertussen het gevoel gekregen dat dit topic genegeerd wordt. Het lijkt bijna alsof de actieve klanten ingezet worden om alleen maar meer verwarring te creëren. Ik weet niet wat ik nu nog moet doen om een reactie op mijn vraag uit mijn eerste betoog van een maand geleden te ontvangen.

Heel jammer dat er tot nu toe geen antwoorden zijn. Vooral nu met de nieuwe functie van Spotify kan je naar (offline) muziek luisteren vanuit de watch MITS je een celular verbinding hebt. Een uitkomst voor als je wil bvb hardlopen met muziek zonder telefoon te sjouwen. En ja, ik neem mijn telefoon nu mee als ik ga hardlopen. Maar alleen omdat er geen andere keuze is! Komt de esim voor Apple Watch naar NL überhaupt? Zo ja, nu alle landen rond ons heen het hebben (inclusief België), wanneer kunnen we het verwachten?

Reputatie 5
Badge +12

Als er wat te melden is zullen moderators dat hier doen. Nu helaas in Nederland nog niet.

Zelf doe ik bijna niks met Twitter, maar heb je al naar @TMobile_NL getweet?

Misschien bereik je daarmee een groter publiek.

Zelf wacht ik ook al jaren op deze functie. Te gênant voor woorden dat NL weer de hekkensluiter in de westerse wereld is wat eSim betreft. “Geen vraag naar” is ook zo’n slappe hap. Ja duh! Als je het niet aanbiedt, dan is het ook moeilijk meten of er vraag naar is.

Succes met tweeten Anonymous!