Beantwoord

AppleWatch 4 GPS+Cellular (4G met eSIM)

• 12 september 2018
  • 2 reacties
  • 16497 Bekeken

Vandaag heb ik met enthousiasme en nieuwsgierigheid gekeken naar de aankondiging van ondermeer de nieuwe Apple Watch 4th generation. Met stiekem de hoop dat de stilte over wannneer eSIM in Nederland uitgerold zou worden allicht te maken had met communicatie afspraken tussen Apple en T-Mobile Nederland. Helaas wordt voor alsnog ook met de nieuwe generatie Apple Watch celluar nog noet ondersteund. Zakelijk wil ik toch al inspelen op de markt en met App Development voor de nieuwe Watch gebruik maken van de verbeterde sensoren en vooral ook de combinatie hiervan met 4G, ik ben echter gevestigd in Nederland (wel net naast de Duitse grens) en overweeg dus ook de development watches in Duitsland hier aan te schaffen zodat de LTE-band ondersteuning aanwezig is, omdat ik verwacht dat dit binnen een redelijke termijn ook door Nederland wordt over genomen. Kunnen jullie me aub vertellen of t-mobile Nederland ook de zelfde LTE-bands gebruikt als in Duitsland zodat ik als jullie ook eSIM ondersteuning bieden ik het ook direct vanuit kantoor kan testen?

Alvast bedankt voor de reactie.
icon

Beste antwoord door stefan.1997 12 september 2018, 23:25

Hi,

ik heb hem ook zitten kijken. Erg Tof hè?Ik ben zelf vooral benieuwd naar de nieuwe iPhones. Maar het stukje over de watch was ook erg mooi. Hier vind je alle landen die E-sim op Apple Watch ondersteunen.

Wat vandaag erg opviel tijdens de iPhone presentatie is dat apple vanaf nu ook E-sim gaat ondersteunen op de Iphone. Tijdens die aankondiging waren een aantal Carriers te zien. Waaronder ook Deutsche Telecom en T-Mobile USA. Hieruit maak ik op dat de providers zelf weinig inspraak hebben. En providers net als banken bij Apple Pay, worden benadert om mee te doen. Dit geldt waarschijnlijk ook voor de ondersteuning van virtuele simkaarten.

Ik denk dat elke provider de komst van vertuele simkaarten toejuicht. Dat zal voor T-Mobile Nederland niet anders zijn. Aangezien niet iedere klant dan nog een echte sim nodig heeft. Het is alleen wachten op een telefoontje uit Cupertino.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hi,

ik heb hem ook zitten kijken. Erg Tof hè?Ik ben zelf vooral benieuwd naar de nieuwe iPhones. Maar het stukje over de watch was ook erg mooi. Hier vind je alle landen die E-sim op Apple Watch ondersteunen.

Wat vandaag erg opviel tijdens de iPhone presentatie is dat apple vanaf nu ook E-sim gaat ondersteunen op de Iphone. Tijdens die aankondiging waren een aantal Carriers te zien. Waaronder ook Deutsche Telecom en T-Mobile USA. Hieruit maak ik op dat de providers zelf weinig inspraak hebben. En providers net als banken bij Apple Pay, worden benadert om mee te doen. Dit geldt waarschijnlijk ook voor de ondersteuning van virtuele simkaarten.

Ik denk dat elke provider de komst van vertuele simkaarten toejuicht. Dat zal voor T-Mobile Nederland niet anders zijn. Aangezien niet iedere klant dan nog een echte sim nodig heeft. Het is alleen wachten op een telefoontje uit Cupertino.
Reputatie 3
Check mijn topic even, ik heb een petitie gestart voor de eSIM. https://community.t-mobile.nl/stel-je-vraag-419/esim-in-nederland-305932

Reageer