Vraag

Behoud Flex-tegoed bij overstappen

• 27 januari 2010
  • 75 reacties
  • 7984 Bekeken

Reputatie 2
Momenteel ben ik met een Flex 20 abb. Eigenlijk wil ik wel naar een 25, zit altijd over mijn maxi heen. Een tijdje geleden heb ik hierover contact gehad met de klantenservice, en die heeft mij toen wel een tip gegeven over wanneer ik dat het beste kon doen. Weet alleen niet meer precies welke tip 't was...

Volgens mijn laatste factuur, loopt mijn abb steeds tot de 22e van de maand (hij is voor januari dus net in gegaan).

This topic has been closed for comments

75 reacties

@Dolfijn84, het maakt niet zoveel uit wanneer je overstapt. Het tegoed wordt namelijk 'pro rato' verrekend. Dit betekent dat als je op 29 januari overstapt je Flex 20 tegoed ontvangt voor
Reputatie 2
Heb een Flex 20 '07 (dus kom van Orange) en ben tevreden over de Flex. Binnenkport loopt mijn abo. af. Ik vraag me het volgende af:
als ik verleng van Flex 20 naar Flex Sim Only 20 (waarbij ik dus 10 euro p/m ga betalen), behoud ik dan mijn reeds opgespaarde beltegoed?

PS Mod: heb dezelfde topic per abuis bij T-Mobile Forum en - regels geopend; die kan natuurlijk op slot Excuses!)
Reputatie 2
ik kom ook van orange en had een flex 20
ik ben 15 jan overgegaan naar flex 15 en heb gewoon me bel tegoed wat ik nog over had mee genomen
Reputatie 2
Ik wil echter van flex naar flex sim only en weet dus niet of dat ook mogelijk is met behoud van beltegoed.
Reputatie 2
Ik ben nu al een tijdje aan het zoeken of je van Flex kan overstappen naar een relax abonnement met behoud van je tegoed (ik heb namelijk nog heel wat over). Als ik het forum moet geloven kan het maar ik heb vandaag gebeld met de klantenservice en die zeggen dat het niet kan.
Weet iemand hoe het nou werkelijk zit?
Ik zou namelijk graag overstappen van mijn flex 25 abonnement naar een relax 25 met de iphone 8gb als nieuwe telefoon.
Reputatie 2
Ben per 01-01-2010 overgegaan van Flex 20 (oud Orange) naar Flex 20 Sim Only, beltegoed wat ik nog had staan is gewoon meegegaan. Zolang je maar Flex blijft behouden gaat je beltegoed mee.
Reputatie 2
Ik heb momenteel ook een Flex 20 en abonnement loopt af in maart 2010. Ik heb deze vorige week omgezet en vanaf eind maart heb ik nu Flex 20 Sim Only en mag ik alle opgebouwde belminuten houden.
Tip is wel om het nu te regelen, aangezien T-Mobile niet kan zeggen wanneer de Flex abonnementen 'verdwijnen'. Beste is trouwens te bellen, want meestal krijg je als klant bij verlenging een aanbieding.
Ik heb nu elke maand 7 euro korting op mijn web'n'walk voor de eerste 12 maanden. Dit geldt wel voor elk 2-jarig Relax of Flex abonnement.
Reputatie 2
Ik ben zelf ook overgestapt toen het nieuwe relax net was ingegaan en ik heb zoals op de site staat aangegeven netjes al mijn opgespaarde tegoed mee kunnen nemen.
Reputatie 2
Bij het overstappen van het oude naar het nieuwe Relax neem je je opgespaarde beltegoed niet mee.
Bij het overstappen van Flex naar het nieuwe Relax neem je je opgespaarde beltegoed gewoon mee.
Dat staat er als je op 'wijzig mijn abonnement' klikt, dus ik ga er vanuit dat dit ook voor verlenging geldt.
Reputatie 2
volgens mij kun je je flex niet meer verlengen, wordt dan automatisch relax.

Eventueel kun je dan zoeken naar iemand die nog wel de flex verkoopt en dan nieuw abo met behoud van nummer afsluiten.
Reputatie 2
Mijn Flex abo loopt binnenkort af; als ik nu overstap/verleng naar Relax + nw toestel, behoud ik dan mijn opgespaarde beltegoed?
Voor bestaande Flex klanten is Flex nog gewoon te verlengen. Het is niet meer mogelijk om over te stappen van Relax op Flex of om een nieuw Flex abonnement af te sluiten.
Reputatie 2
Ja, je beltegoed gaat dan mee. Staat ook ergens op de website van T-Mobile aangegeven. Toch is er een goede reden om Flex te behouden: hierbij gaan nl. alle kosten, dus
Reputatie 2
Ik heb mijn flex abonnement verlengd en wil graag weten of ik na de ingangsdatum van mijn nieuwe abonnement mijn huidige tegoed nog steeds heb. Of worden ze gewist?
Reputatie 7
Je flex tegoed blijft behouden bij een flex verlenging.
Reputatie 2
Ben via Orange "automatisch" meegegaan naar T-Mobile. Nu wil ik mijn Flex 25 die in juli afloopt omzetten naar een I-phone abonnement. Ik weet dat ik mijn beltegoed (bijna 200 Euro) niet mee kan nemen naar dit nieuwe abonnement, maar kan ik het (deels?) overdragen naar het Flex 15 abonnement van mijn dochter? Die moet ook in juli vernieuwen maar blijft bij haar oude vorm. (wat dan wel een Relax wordt)
Of kan ik van het restanttegoed de 99,95 kosten voor aanschaf van de nieuwe telefoon ermee "betalen" (I-phone 150 abonnement).

Greetz, Willem
Reputatie 7
FuelSupply
Overdragen naar ander nummer kan volgens mij niet, je kan wel je abonnement zelf overdragen, wordt het een andere contractant. Dus wat je wil, gaat denk ik niet.
Je kan ook je beltegoed niet inruilen om de aanschaf van je nieuwe telefoon te betalen.
Met flex verlengen wordt je telefoon dan te duur of zo? Dan zou je als je tegoed op is, over kunnen zetten naar een iphone abonnement. Je kunt ook verlengen met het nieuwe relax, dan behoudt je je beltegoed ook.
Reputatie 2
Ja, die mogelijkheid heb ik ook bekeken om weer met Flex te verlengen en zo het beltegoed te behouden, maar dan moet ik op 5 cent na 1000 Euro !! betalen voor een I-phone 16S toestel, buiten de abonnementskosten. Staat in geen verhouding tot het geleverde toch? Toestel INCL. 24 mnd I-150 komt op 818,75, maar dan zitten er wel 3600 belminuten en onbeperkt internet bij. Awel, nog maar even prakkizeren of een ander toestel niet verstandiger is ........Ja dus,maar als je eenmaal je zinnen op die Apple hebt gezet...................
Reputatie 7
Ja, die mogelijkheid heb ik ook bekeken om weer met Flex te verlengen en zo het beltegoed te behouden, maar dan moet ik op 5 cent na 1000 Euro !! betalen voor een I-phone 16S toestel, buiten de abonnementskosten. Staat in geen verhouding tot het geleverde toch? Toestel INCL. 24 mnd I-150 komt op 818,75, maar dan zitten er wel 3600 belminuten en onbeperkt internet bij. Awel, nog maar even prakkizeren of een ander toestel niet verstandiger is ........Ja dus,maar als je eenmaal je zinnen op die Apple hebt gezet...................

Als je 1000 euro moet betalen, kun je hem net zo goed los kopen en een sim-only nemen. Vindt ik trouwens wel een beetje overdreven veel om bij te betalen! Met een relax verlengen, is toch goedkoper? Behoud je wel je beltegoed in ieder geval.
Met zulke bedragen haak ik zelf gewoon af, mogen ze het ding lekker houden!
Reputatie 2
Thanx, Eviltwin69, na verder kijken op de site van T heb ik via de button contractvernieuwing een en ander ingevuld, en op een gegeven moment had ik een aanbieding met Relax 25 (nu 24 mnd met korting voor 18,75) het toestel voor 99.95, met behoud van beltegoed.! Door ook direct web n'walk plus vast af te sluiten, het eerste jaar ook nog eens met 7 euro korting per maand, kwam het toestel op 9,95!! Dus ik hou mijn tegoed en betaal nagenoeg nada voor de Apple., en ben per maand minder abo-kosten kwijt dan voorheen. Opletten loont dus!! Natuurlijk wel het voordeel van ook de buitenlandse gemaakte kosten binnen de bundel kwijt, maar ach, je kan niet alles hebben .......

Grtz, Willem
Reputatie 2
'n beetje nieuwe vraag maar wel behorend bij dit onderwerp:
Als ik m'n contract verleng van flex naar relax behoud ik m'n beltegoed: so far so good. Maar, blijft dit beltegoed dan ook in de vorm van flex-tegoed bestaan (totdat het op is) dus alle overige kosten die ik maak buiten m'n relaxbundel (die alleen voor bellen en smsen is) gaan dan uit het overgebleven flex-tegoed? Het lijkt mij wel zo eerlijk maar lijkt me handig dat dit ook door tm bevestigd wordt indien waar.
gr Cisca
Reputatie 7
@ ciscat
Je tegoed behoud je, dit wordt dan wel meteen bij ingaan van de verlenging omgezet in relax tegoed. Alleen bellen en sms-en binnen Nederland gaan dan uit je bundel, alle overige kosten worden als overige kosten berekend.
Dit is al ergens geschreven door een moderator maar weet niet meer waar.
Wil je flex behouden is dit mogelijk maar dat weet je waarschijnlijk wel.

Gr.
Reputatie 7
@ciscat

In het het topic 'Forumoverzicht > T-Mobile producten > Flex > Flex abonnementen niet meer beschikbaar?' staat op pagina 10 deze post van Anne-Marie, moderator:

Anne-Marie vrijdag, 26 maart 2010 15:39moderator
als je bij je vernieuwing kiest voor Flex dan blijven de voorwaarden onveranderd. Alle kosten die je maakt zullen dus met je Flex-tegoed verrekend worden.

Ik denk dat de onduidelijkheid is ontstaan door het behoud van je tegoed als je overstapt naar Relax. In dat geval behoud je namelijk ook je Flex-tegoed, maar wordt het gebruikt als Relax-tegoed. Dit betekent dat je met het tegoed alleen kunt bellen en sms'en binnen Nederland.
Reputatie 2
@ezz,
wat een snelle antwoorden, bedankt!
Maar dan weet je vast ook wel hoe het geregeld is als je verlengt maar dan niet via tm maar via een andere aanbieder, ik heb toch ook ergens gelezen dat je je tegoed ook gewoon behoudt omdat je verlengt?

gr cisca
Reputatie 7
@ciscat

Als je via een andere partij je T-Mobile contract verlengt van flex naar relax blijft je beltegoed ook behouden.
Let er wel op dat je voor verlenging kiest.

Gr.