Vraag

Behoud Flex-tegoed bij overstappen

• 27 januari 2010
  • 75 reacties
  • 7984 Bekeken

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

75 reacties

@kanjer8,
Je kan een zakelijk flex abonnement afsluiten met behoud van je mobiele nummer. Afsluiten van zakelijke abonnementen kan in de T-Mobile Shop. Neem wel je KvK inschrijvingsformulier mee en een geldig paspoort.
Succes!
Reputatie 2
Raab,

Thanks, wellicht dat "zomaar" hier iets mee kan.
@kanjer8,

Graag gedaan!
Reputatie 7
Kanjer8 & zomaar,
als je je flex particulier naar flex zakelijk omzet, ben je je opgebouwd tegoed kwijt. Omdat dit geen verlenging is, maar een nieuw abonnement met nummerbehoud. Ik heb deze vraag een paar maanden geleden ook gesteld in de t-mobile shop, omdat ik waarschijnlijk een bedrijf ga starten.
Je beltegoed opmaken dus, als je een flex zakelijk neemt met nummerbehoud.
Reputatie 5
@eviltwin69

Bedankt voor de aanvulling. 🙂
Reputatie 2
@zomaar,

Bij een contractsvernieuwing van een Flex abonnement naar de nieuwe Relax vormen neem je altijd je beltegoed mee.

Het bovenstaande is correct, er is echter wel een hele grote MAAR.
Het is namelijk zo dat je eerst je hele opgebouwde flex tegoed opbelt, en wel tegen de krankzinnig hoge buiten de bundel kosten.
Bij
Reputatie 2
Ik wil een ieder, die openstaand beltegoed meeneemt naar een nieuw contract ,waarschuwen. Je belt totdat dit tegoed op is, als zijnde buiten de bundel voor het hoogste tarief en dan ook nog eens per minuut. Zo ben je wel erg snel door te beltegoed heen. Je belt dus NIET vanuit je nieuwe bundel, tegen het afgesproken tarief.
Hoezo, de klant staat centraal????
Reputatie 5
@mariannex
Deze voorwaarde staat ook vermeld op het moment dat je bundel wijzigt of een verlenging aanvraagt via My T-Mobile. Telefonisch of in de shop wordt de klant dit ook verteld.
Reputatie 5
@KeesW
De Flex bundel en de Relax bundels hebben hun eigen voorwaarden. Omdat het beide geldbundels zijn wordt het Flex tegoed opgemaakt naar het buiten de bundel tarief van de betreffende Relax bundel.
Reputatie 2
@KeesW
De Flex bundel en de Relax bundels hebben hun eigen voorwaarden. Omdat het beide geldbundels zijn wordt het Flex tegoed opgemaakt naar het buiten de bundel tarief van de betreffende Relax bundel.

Dat zou ik best kunnen accepteren als ik de keuze had om bij flex te blijven. Ik was blij met flex, overstappen hoefde voor mij helemaal niet.
T-mobile besluit flex op te heffen, en omdat jullie er de laatste jaren niet genoeg mee verdient hebben, wordt er ook nog een even een overgangsconstructie verzonnen waar je als klant gewoon wordt bestolen.
Ik begreep die hele actie van Youp in het begin niet zo, maar het is me helaas helemaal duidelijk geworden.
Reputatie 2
@keesw
Gewoon niets doen dan loopt je contract gewoon door met dezelfde voorwaarden als kje nu hebt.
Indien je een ander mobieltje wilt, gewoon in de winkel kopen of ff op de chinese markt kijken, leuke mobieltjes voor weinig euries.
Beltegoed opmaken? ff googelen.
@ries.
Ik ben het niet helemaal met jou eens.
Het klopt het zijn beide beltegoeden, echter als je een flex abbo. hebt gehad heb je belminuten ingekocht tegen een speciaal al hoger tarief.(gezien de gemakken die je er van hebt)
Dus je hebt al meer dan het normale tarief betaald en nu gaat T-Mobile nog eens extra belasten door de belminuten tegen een buiten de bundel tarief af te rekenen.
Eigenlijk zou je ze tegen een lager dat het normale tarief moeten af rekenen omdat T-Mobile alle betere randvoorwaarden heeft weg genomen.
Reputatie 2
Ik ben het volledig met bovenstaand bericht eens. Ze verdienen hierop en als je belt naar de helpdesk, wordt je nog eens gepakt. Op mijn factuur van aug. jl. heb ik nog met de helpdesk gebeld zonder dat hiervoor kosten in rekening zijn gebracht. Nu met het vervallen van de flex heb ik een aantal keren met de helpdesk gebeld, omdat ik steeds andere antwoorden kreeg, en nu hebben ze me bijna 18 euro in rekening gebracht. Als je hierover iets zegt dan verwijzen ze naar hun site. Hierop heb ik niet meer gekeken omdat het nr. in het mobieltje staat. Het wordt niet vermeld bij het gesprek. Dit heb ik zojuist nog gecontroleerd en opgenomen, zodat ik hierbij altijd mijn gelijk kan aantonen.
Dus we betalen ook nog eens EXTRA voor medewerkers die je steeds in de wacht zetten omdat ze het niet weten. Dus worden we ook nog eens gestraft voor de onwetendheid van de desk-medewerkers.
Reputatie 2
Hallo, ik heb ook mn abonnement verlengd, ik had een flex abonnement met onbeperkt houdbaar beltegoed. Dat was ergens rond de 165 euro. Nu ga ik kijken op het internet wat er ook al een maand heeft uitgelegen en nu zie ik dat er nog maar 71 euro op staat. Ik verbruikt nooit zoveel in een periode?? hoe kan dit?? Toen ik mn abonnement in een relax omzette, omdat flex niet meer kon zou ik gewoon mn opgespaarde belminuten behouden, hoe kan dit?
Reputatie 2
@Mireille
Het meegenomen Flex-tegoed wordt als eerst opgemaakt tegen het "buiten-de-bundeltarief" van het Relax-abonnement waarnaar je bent overstapt. Je huidige tegoed heb je opgebouwd met je nieuwe bundel. Dit kun je terug vinden op je laatste facturen. Als je nog vragen hebt laat mij dit dan weten via een priv
Reputatie 2
@mireille
Het is gewoon een slimmigheidje van T-Mobile.
Zie ook mijn commentaar onder dit forum van 6 januari of mijn post diefstal of klant onvriendelijk.
Helaas heeft niemand van T-Mobile op mijn stellingname willen/kunnen/durven reageren.
Reputatie 2
COME-ON T-Mobile crew,
Wie kan/mag/wil/durft de confrontatie aan?
Ik zie in verschillende forum onderwerpen steeds hetzelfde probleem opduiken omtrent
het dood laten bloeden van het particuliere flex abbo.
Maar als puntje bij paaltje komt komt er van jullie kant geen antwoord meer.
Het is toch zeer klantonvriendelijk om oude flex gebruikers een ander abbo aan te praten en dan hun beltegoed af te romen tegen
Reputatie 2
Afgelopen vrijdag akkoord gegaan met verlenging van Flex naar Relax met nogal wat beltegoed. Wordt allemaal meegenomen en dan wordt mijn overgenomen beltegoed van geld naar minuten omgezet. Wat ik wel raar vind is dat ik vandaag nog even na belde hoe het zat met levering van mijn toestel dat schijnbaar in eens 2 weken duurt. Ook een vraag gesteld over het bedrag dat ik moet betalen voor het toestel. 29,95 bij het Relax130 abbo. Dat toestel is sinds afgelopen maandag 9,95 geworden bij het Relax130 abbo. Dat kan pech zijn maar toch even gevraagd of dit misschien omgezet kan worden voor een "vaste" klant van T-mobile. Hierop kreeg ik als antwoord dat er activeringskosten zijn als je van Flex naar Relax gaat. Is dat zo als vaste klant van T-mobile ? Ik vind het een raar verhaal. Graag opheldering.
Groet,
M
Reputatie 2
@Mordayn
Je hebt voor je contractvernieuwing een bevestiging gehad waarop ook de prijs staat die je moet betalen. Het kan dus inderdaad zo zijn dat je meer betaald. De aanbiedingen van T-Mobile kunnen van week tot week verschillen. Wij worden daar niet van te voren over ingelicht.
Reputatie 2
Dag Webco,
dank voor de reactie.
Ik begrijp dat prijzen kunnen wijzigen. Wat ik niet begrijp en ook erg jammer vind is dat als ik daar een vraag over stel dat ik als antwoord krijg dat er niks aan die prijs gedaan kan worden omdat dit activeringskosten zijn. Wat je zegt is zo. De prijs was hoger afgelopen vrijdag en is nu lager. Laat de mensen dat dan ook gewoon zeggen. En geen onzin over activeringskosten. Dan kan ik me eventueel nog beroepen op het hoofdstukje "Annuleren" dat vermeld is op het begeleidend schrijven. Binnen 7 werkdagen na ontvangst kan het terug gestuurd worden etc. etc. Ik kan dan altijd nog wel dat ding opnieuw bestellen. Principieel uiteraard, weinig zin heeft het niet voor die paar euro's.
Als ik dan vervolgens ook nog de vraag stel waarom nu de levering van mijn nieuwe toestel van binnen
Reputatie 2
het mooiste is als je dan toch maar een relex ab. neemt (verplicht) ik ook meteen meer moet gaan betalen voor je familie ab..
betaal nu 10 euro al een half jaar en omdat ik dus nu een relex moet nemen ga je meteen naar 14,95 .
goed bezig t mobile !!
Reputatie 2
@Gerrardt
Het is niet zo dat je een Relax moet afsluiten. Wanneer je je bestaande bundel met Family wilt behouden, dan doe je niets en laat je je flex 20 met Family gewoon doorlopen. Alleen wanneer je besluit je bestaande abonnement te vernieuwen dien je te kiezen voor een Relax. Je kunt dan wel weer kiezen voor T-Mobile Family voor € 14,95 per maand.
Reputatie 7
We moeten inderdaad niet overstappen naar een Relax. Je kunt je Flex gewoon door laten lopen. Alleen blijf je dan wel het volle pond betalen (als je geen sim only hebt) zonder dat je daar ooit nog een nieuwe telefoon of korting bij krijgt. In mijn geval een dure optie. Mijn 1 jarige Flex verlenging gaat over een paar dagen in dus gelukkig nog een jaar het fijne Flex abo en daarna zie ik wel verder.
Reputatie 2
@ezz

Je kunt op de chinese markt leuke telefoontjes kopen voor weinig euries.
Dubbel sim en simlock vrij.
Je kunt dan je eigen flex door laten lopen voor speciale doeleinden, bellen in buitenland etc.
Daarnaast kun je een supervoordelig abbo afsluiten voor de dagelijkse belletjes.
Beide sim kaarten zijn door elkaar te gebruiken.
Ik weet dat dit geen leuke oplossing is voor onze provider maar op een andere manier kun je ze niet duidelijk maken dat we ons niet meer laten afschepen met steeds maar weer slechtere voorwaarden.
Reputatie 4
@keesw
Gewoon niets doen dan loopt je contract gewoon door met dezelfde voorwaarden als kje nu hebt.
Indien je een ander mobieltje wilt, gewoon in de winkel kopen of ff op de chinese markt kijken, leuke mobieltjes voor weinig euries.
Beltegoed opmaken? ff googelen.
@ries.
Ik ben het niet helemaal met jou eens.
Het klopt het zijn beide beltegoeden, echter als je een flex abbo. hebt gehad heb je belminuten ingekocht tegen een speciaal al hoger tarief.(gezien de gemakken die je er van hebt)
Dus je hebt al meer dan het normale tarief betaald en nu gaat T-Mobile nog eens extra belasten door de belminuten tegen een buiten de bundel tarief af te rekenen.
Eigenlijk zou je ze tegen een lager dat het normale tarief moeten af rekenen omdat T-Mobile alle betere randvoorwaarden heeft weg genomen.

huh, belminuten ingekocht tegen hoger tarief?
Dat is pas als je het beltegoed opmaakt, dus belt!
En dat heb je niet gedaan, daardoor hou je beltegoed over ;-)

Je hebt ooit een afspraak gemaakt voor een bijvoorbeeld Flex 20 voor 24maanden, hiervoor krijg je een bepaalde korting op een mobieltje, hoe hoger de belbundel hoe hoger de korting.
Maar, dan blijkt dat je deze belbundel niet opbelt. Geen probleem zegt T-Mobile, neem maar mee naar andere/volgende maanden. Aan het eind van het contract heb je nog steeds een bedrag over... Geen probleem, neem maar mee naar je nieuwe contract.
Maar eigenlijk heb je dus een te hoge korting op jouw mobieltje ontvangen, toch?
Is het dan niet rechtvaardig om dit bedrag bij een nieuw abonnement (waar je waarschijnlijk weer een mobieltje met korting bij wilt) tegen het buiten de bundel tarief af te rekenen. Niets meer dan gezonde koopmansgeest.
Reputatie 2
@sportarmband
een groot deel van mijn tegoed bestond uit het niet kunnen bellen ivm een slechte dekking!!!!
Bovendien is het zo dat T-Mobile wel al heeft gecasht terwijl ze geen kosten hadden.
Als je al deze saldi bij elkaar optelt(van alle gebruikers) dan hebben ze een leuk werkkapitaal dat ze kunnen uitzetten tegen de marktrente.(ik weet dat dit op dit moment niet hoog is maar dat is ook wel eens anders geweest)
Ze hoeven voor deze post ook niet in de markt te lenen.(die rente ligt een stuk hoger!!)
Nu de T-Mobile klanten hun beltegoed opmaken via 0900 nrs. omdat ze niet meer kunnen verlengen begint T-Mobile te pieppen en telf. nummers te blokkeren.
Ik vraag me af of ze dat eigenlijk wel mogen.
In de voorwaarden staat dat 0900 nrs. worden vergoed uit het beltegoed.