Beantwoord

Bellen via Wi-Fi met je smartphone (iOS functie)


Bellen via Wi-Fi (ook wel Wi-Fi Calling genoemd) is een functie in iOS die je laat bellen via je eigen Wi-Fi-netwerk, terwijl de verbinding loopt via je eigen provider. Gaat T-Mobile dit ook aanbieden?
icon

Beste antwoord door David 14 december 2016, 09:50

Hey Serviceweb,

Deze berichten heb ik ook gelezen inderdaad, toffe functie! 🙂

Op dit moment hebben we hier nog geen nieuws over, dus ik kan je geen sluitend antwoord geven. Als we er echter wat over horen, dan zullen we dat ook zo snel mogelijk natuurlijk via het forum delen. Houd het topic dus goed in de gaten (maar dat deed je al ;))!

Als we je nog ergens anders mee kunnen helpen, let us know!

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Serviceweb,

Deze berichten heb ik ook gelezen inderdaad, toffe functie! 🙂

Op dit moment hebben we hier nog geen nieuws over, dus ik kan je geen sluitend antwoord geven. Als we er echter wat over horen, dan zullen we dat ook zo snel mogelijk natuurlijk via het forum delen. Houd het topic dus goed in de gaten (maar dat deed je al ;))!

Als we je nog ergens anders mee kunnen helpen, let us know!
Denk dat het netwerk van T-Mobile gewoon TE GOED is om allemaal achterdeurtjes te moeten verzinnen om toch ook binnen te kunnen bellen. Heeft T-Mobile toch niet nodig 🙂 . LOL
WiFi bellen Zou mij erg goed uitkomen, ik heb binnenhuis geen bereik, mis telefoontjes en ook voicemail krijg ik hierdoor uren later. Ligt aan het huis maar ik heb 0 bereik terwijl mijn vrouw met Simiyo wel bereik heeft en op veel plekken in het huis wel een normaal bereik heeft. Niet echt prettig dat ik voor ieder mobiel gesprek het huis uit moet.
Reputatie 7
Badge +20
@Serviceweb, zo kunnen we dat natuurlijk ook zien inderdaad! ;)

@Littletycoon

Dat klinkt wel als een groter probleem. Het is handig om daar nu alvast mee aan de slag te gaan, in plaats van afwachten tot WiFi bellen gelanceerd zou worden (mocht dit komen). Ik zie dat er in september ook onderzoek naar jouw situatie gedaan is. De dekking in jouw omgeving is zeer sterk, maar doordat je in nieuwbouw woont lijkt dit het signaal te verstoren. Dit verzorgt een verminderd bereik.

Er is toen aangeboden om jouw contract per direct te ontbinden, jouw contract liep nog tot 15 november 2016. Hier is toen niet op ingegaan, maar op het moment is jouw contract dus verlopen. Als de dekking inderdaad dusdanig slecht is, dan kun je afwachten, maar ook jouw abonnement stopzetten, We zouden het natuurlijk jammer vinden, maar het is ook begrijpelijk dat je een goede netwerkervaring wilt.

Als wij je op dit moment nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat graag van je!
Jammer dat ik er te last achterkwam dat tmobile deze service nog niet biedt. Ik was voorheen totaalklant bij Vodafone en ik mis deze optie wel. In IJsselstein moet ik in de tuin gaan staan en in Odijk vanwege de uitstekende isolatie en superdik dubbelglas is het bereik af en toe echt bar. Wi-Fi bellen was dan een uitkomst omdat ik ook vodafonethuis via glasvezel had. Dus ook al mag het netwerk van tmobile uitstekend zijn ook dan kan het signaalbereik in huis geblokkeerd worden ook nog als er een andere frequentiebanden wordt gebruikt die afhankelijk is van een gebied.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Mvdgeugten,

Op dit moment bieden we het nog niet aan, maar wie weet gaat dit in de toekomst wel gebeuren. Ervaar je dekkingsproblemen alleen als je belt op die locaties? Heb je op andere plaatsen wel een goede dekking? Als je goede isolatie materiaal hebt dan kan de dekking inderdaad minder zijn. Mocht je hier veel hinder van ondervinden dan zou je een dekkingsklacht kunnen dienen via deze pagina bij meld een probleem. Onze netwerkspecialisten gaan dit dan dan onderzoeken en je kan binnen 10 werkdagen een terugkoppeling verwachten.

Als je in de tussentijd andere vragen hebt, laat het ons weten.
Bijna een jaar geleden schreven jullie dat bellen via wifi nog niet aangeboden wordt maar 'wie weet gaat dat in de toekomst wel gebeuren'. Is hier inmiddels meer over bekend? Ik heb weliswaar geen dekkingsproblemen in en om het huis, maar wel problemen met gebeld worden op mijn -inmiddels 5e- iPhone X.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Jannekej,

Op de korte termijn staat VoWiFi nog niet op onze planning. Mijn collega Mark_K heeft hier 2 maanden geleden in dit topic een update over geplaatst. Wanneer wij dit wel aanbieden, dan delen we dat natuurlijk direct!
Serviceweb schreef:

Denk dat het netwerk van T-Mobile gewoon TE GOED is om allemaal achterdeurtjes te moeten verzinnen om toch ook binnen te kunnen bellen. Heeft T-Mobile toch niet nodig 🙂 . LOL


Was het maar waar dat het T-Mobile netwerk zo goed is, zowel thuis als op mijn werk geen ontvangst. Hierdoor mis ik regelmatig oproepen.
David schreef:

Hi Jannekej,

Op de korte termijn staat VoWiFi nog niet op onze planning. Mijn collega Mark_K heeft hier 2 maanden geleden in dit topic een update over geplaatst. Wanneer wij dit wel aanbieden, dan delen we dat natuurlijk direct!


Wat een gemiste kans.
Hopelijk is VoWiFi snel beschikbaar bij T-Mobile NL. Dat zou mij goed helpen met bellen thuis omdat de mobiele verbinding daar erg slecht is.
Overigens met mijn T-Mobile USA (Amerikaans abonnement van T-Mobile) kan ik al meer dan drie jaar gebruik maken van VoWiFi (in USA/NL) en 4G bellen (in USA). Bellen in NL gaat naast VoWiFi eventueel ook via 2G en 3G.

Reageer