Beantwoord

Ben ik gebeld door een gevaarlijk nummer?

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
Ik ben gebeld door een tel.nr +31850290117 wat nu? heb per ongeluk zonder het nr te bekijken opgenomen. wat moet ik doen?
icon

Beste antwoord door TAVL 27 november 2018, 13:04

aan 'gebeld door' te zien een marketingbedrijf / spam. Ik raad je 2 dingen aan:

• Hou je factuur in de gaten of er geen kosten in rekening zijn gebracht voor dit nummer
  • Blokkeer het nummer in jouw telefoon. Bij zowel Android als Apple telefoons kun je het nummer op de smartphone blokkeren. De wijze waarop verschilt per telefoon.
Ik verwacht verder niet dat er geld wordt afgeschreven. Lijkt erop dat ze met name willen verkopen.

Bekijk origineel

6 reacties

Gaarne enige uitleg over dit nr en wat te doen
Reputatie 6
Badge +3
aan 'gebeld door' te zien een marketingbedrijf / spam. Ik raad je 2 dingen aan:
  • Hou je factuur in de gaten of er geen kosten in rekening zijn gebracht voor dit nummer
  • Blokkeer het nummer in jouw telefoon. Bij zowel Android als Apple telefoons kun je het nummer op de smartphone blokkeren. De wijze waarop verschilt per telefoon.
Ik verwacht verder niet dat er geld wordt afgeschreven. Lijkt erop dat ze met name willen verkopen.
Reputatie 7
Badge +17
Wellicht kun je in de T-Mobile app al eerder zien of ze iets in rekening hebben gebracht.
Reputatie 7
Badge +16
Plak het nr. In Google het is een verkoopbedrijf volgens Google. Blokkeren van het nummer helpt. Zo te lezen op Google geen probleem.
Hallo allemaal ik dank jullie voor de tips en zal ze opvolgen .Wel heb ik dit nr al geblokkeerd in mijn telefoon.Ik zal voortaan goed kijken wie er beld. Nogmaals bedankt
mvg Nolloa
Reputatie 4
Badge +1
Hoi @nolloa,

Ik ben twee dagen laat, maar wilde je toch even wat meegeven!

In jouw My T-Mobile account bestaan er enkele blokkades welke je zelf kunt activeren om eventueel misbruik te voorkomen. Ik kan mij voorstellen dat het niet heel fijn is om door dit soort nummers gebeld te worden. Als je op je account inlogt, dan kun je onder "Gegevens en Instellingen > Blokkades" zelf beheren wat er mogelijk is met jouw abonnement. Ik raad zelf mensen aan om, als ze het niet gebruiken, de blokkades te activeren op premium nummers / service nummers en mobiele betalingen via de factuur. Dit zorgt er meteen voor dat, mocht er iets misgaan aan de telefoon, dat die middelen niet misbruikt kunnen worden.

Met betrekking tot het gebeld worden; in de meeste gevallen is het gebeld worden geen probleem. Maar er bestaan een aantal situaties waar oplichters proberen om jou over te halen om hen terug te bellen, met daarbij hoog oplopende kosten. Mijn advies is daarom ook om nummers die je niet niet herkent, ook niet terug te bellen. Zeker niet als dit nummers zijn met een andere landcode.

Reageer