Beantwoord

Bij bellen naar 0900-1594 melding "oproep is niet toegestaan"

• 15 april 2017
  • 5 reacties
  • 1130 Bekeken

toch kan ik niet naar 0900-1594 bellen, als ik dat nummer bel zegt zon automatisch bericht , deze oproep is niet toegestaan en this call is not allowed , bel voor meer informatie klantenservice.

dit heb ik dan ook gedaan maar hun weten hier ook niet vanaf? waarom krijg ik dan alsnog elke keer dit bericht als ik dit nummer bel??
icon

Beste antwoord door MichelD4 15 april 2017, 16:08

Beste Kevin,

Hartelijk welkom op het T-Mobile forum.

Het klopt, dat je niet meer naar dit 0900 kunt bellen, aangezien dit 0900 nummer is geblokkeerd door de ACM i.v.m. met fraude.

Onderstaand nieuwsbericht werd in november 2016 naar buiten gebracht:

Bellen naar 0900-1594 preventief geblokkeerd!

Maandag 14 november 2016

Na het ontvangen van signalen over onrechtmatig gebruik van betalen per telefoon, wat kan via 0900-nummers, heeft ACM bellen naar 0900-1594 geblokkeerd. Via dit nummer is het mogelijk om beltegoed of prepaid creditcards op te waarderen. Het komt steeds vaker voor dat criminelen dergelijke nummers gebruiken om te frauderen. Als er naar dit nummer gebeld wordt blijf je voor een bepaalde periode aan de lijn om de betaling te voltooien.
Des te langer aan de telefoon des te hoger de opwaardering, in sommige gevallen heeft men de telefoon uren “aan laten staan.

Vandaar dat je de melding krijgt: "Deze oproep is niet toegestaan".

Je zult dus gebruik moeten maken, van de overige opties om je beltegoed op te waarderen.
Wens je in elk geval fijne paasdagen toe!
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Beste Kevin,

Hartelijk welkom op het T-Mobile forum.

Het klopt, dat je niet meer naar dit 0900 kunt bellen, aangezien dit 0900 nummer is geblokkeerd door de ACM i.v.m. met fraude.

Onderstaand nieuwsbericht werd in november 2016 naar buiten gebracht:

Bellen naar 0900-1594 preventief geblokkeerd!

Maandag 14 november 2016

Na het ontvangen van signalen over onrechtmatig gebruik van betalen per telefoon, wat kan via 0900-nummers, heeft ACM bellen naar 0900-1594 geblokkeerd. Via dit nummer is het mogelijk om beltegoed of prepaid creditcards op te waarderen. Het komt steeds vaker voor dat criminelen dergelijke nummers gebruiken om te frauderen. Als er naar dit nummer gebeld wordt blijf je voor een bepaalde periode aan de lijn om de betaling te voltooien.
Des te langer aan de telefoon des te hoger de opwaardering, in sommige gevallen heeft men de telefoon uren “aan laten staan.

Vandaar dat je de melding krijgt: "Deze oproep is niet toegestaan".

Je zult dus gebruik moeten maken, van de overige opties om je beltegoed op te waarderen.
Wens je in elk geval fijne paasdagen toe!
It is funny and unfortunate to read the answer. Because all the emergency number start with 0900 and no one call them?
I tried to call 0900 - 8861 catherina hospital emergency from my new T-mobile and it says "this call is not allowed". What is the solution in that case?
How can I enable calling. Mine is postpaid sim card.
Reputatie 7
Badge +10
Hi,

Using a mobile phone you can always dial the emergency service true 112 even without sim card.
Please check your my t-mobile to check if 0900 numbers are blocked. in the mean time you can call the hospital on the non emergency number 040 - 239 91 11
Thanks a lot for the useful information. I checked mytmobile but couldnt find any option where the 0900 is blocked. Could you kindly help me.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Mail2c,

Hidden.nld has given you some useful information and background on this matter. 🙂 The emergency numbers are always available, but some other services have a 0900-number. These are also often used (or as 0906/0909) for entertainment purposes. Some people would rather block every service number, since the costs of these phone numbers can be quite costly. The customer is responsible for the barring of these numbers, unless a payment has not been made in time. This topic is quite an exception, since this is a service number that has been barred by the ACM. This doesn't happen often and is not done for every service number.

I have checked your subscription and noticed you're new to T-Mobile, welcome! 😃 There is always a barring for premium services in the first week. These barrings are removed automatically in this first week. I have done so manually for you, so you're able to use these service numbers now.

If you have any further questions, don't hesitate to ask!

Reageer