Beantwoord

BKR geheel verwijderen via T-mobile

  • 12 maart 2020
  • 1 reactie
  • 268 Bekeken

T-mobile staat twee maal op mijn BKR met twee verschillende contractnummers. Op zich geen probleem.

Bij deze wil ik mijn verklaring afleggen omtrent de BKR codering A en erachter de H voor het krediet met het contractnummer 33694585.

Het contract waarop de codering A is ontstaan, werd gebruikt door mijn ex vriendin. Het was toen der tijd voor haar niet mogelijk om op haar naam een abonnement af te sluiten, waarop er een abonnement op mijn naam werd afgesloten.

Na het einde van onze relatie, heeft zij toen der tijd niet alle betalingen verricht zoals afgesproken. 

Op den duur heeft dit, op 28-05-2019, voor een A codering gezorgd op mijn BKR registratie. Dit heb ik zelf toen per direct opgelost en afgelost waarop er, op 12-06-2019, een H codering achter werd geregistreerd. 

Na toen heb ik zelf de rest van de betalingen verzorgd en het toestel ingenomen.

In ieder geval heb ik mezelf onlangs bezig gehouden met het kopen van een woning. Hierop is er mij verteld dat de A codering, onlangs de H codering erachter, een probleem zou zijn. 

Uiteraard leverde dit mij problemen op en heb ik als poging en advies/antwoord van de T-mobile medewerker, voortijdig het contract afgekocht. 

Ik heb alleen begrepen van de bank dat dit ook niet voldoende is. Ik kom niet door het systeem met een negatieve BKR. Dit geldt voor mij overigens ook als ik een auto wil leasen of zelfs in de min wil staan voor duizend euro bij mijn eigen bank.

Vanuit de klantenservice van T-mobile kom ik niet verder. Zij zeggen dat zij er niks mee kunnen doen.

T-mobile hanteert de BKR systeem om ervoor te zorgen dat zijn klanten tijdig hun verplichtingen aflossen bij T-mobile. Op deze manier behartigd T-mobile haar ‘belangen’, het tijdig innen van de vorderingen/verplichtingen, omdat de consumenten de eigen kredietwaardigheid niet negatief wil laten registreren bij het BKR systeem.

Bij deze word ik nu onterecht en onbewust als niet kredietwaardig bestempeld. Op dit moment heb ik een vaste dienstverband en heb ik het belang om een woning te kopen. 

Al vele jaren ben ik klant bij T-mobile en heb nooit problemen gehad. Graag wil ik daarom dat T-mobile bij deze mijn belangen zwaarder laat overwegen en de registratie onder het contractnummer 33694585 verwijderd bij de BKR systeem. T-mobile zou dit als enige kunnen doen omdat zij dit hebben doorgevoerd en alleen zelf kunnen wijzigen/verwijderen (afmelden).


 

Telefonisch kom ik bij de klantenservice van T-mobile niet verder. Ik word daarbij enkel van het kastje naar de muur gestuurd.

icon

Beste antwoord door David 12 maart 2020, 14:49

@Gknshnn

Je hebt jouw vraag al eerder gesteld. Het is niet de bedoeling dat je nieuwe topics met dezelfde vraagt gaat openen, dit is spammen. Lees ook onze huisregels door.

Dit topic gaat op slot.

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

1 reactie

Reputatie 7
Badge +20

@Gknshnn

Je hebt jouw vraag al eerder gesteld. Het is niet de bedoeling dat je nieuwe topics met dezelfde vraagt gaat openen, dit is spammen. Lees ook onze huisregels door.

Dit topic gaat op slot.