Vraag

Blokkade betaalnummers.

• 23 augustus 2016
  • 11 reacties
  • 248 Bekeken

Ik had via mijn t-mobile ingesteld dat ik betaalnummers /servicenummers wilde blokkeren. Dit na eerdere negatieve ervaringen met FTMSC.

Nu zie ik op mijn rekening hoge kosten voor gebruik van het informatienummer 1830.

Hoe kan dat?

Voor 10 minuten maar liefst het bedrag van 8,41 euro.!

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hey Cheesecurve,

Ik snap dat het vervelend is als je kosten hebt gemaakt zonder dat je hier rekening mee had gehouden!

Ik heb net naar jouw gegevens gekeken en ik zag dat er geen blokkade geactiveerd was op service nummers. Wel is er inderdaad een blokkade actief op FTMSC en SMS-diensten. Wanneer je belt naar een service nummer krijg je overigens ook de kosten te horen aan het begin van het gesprek, wanneer hier een blokkade op actief was zou het helemaal niet mogelijk zijn om verbinding met het nummer te maken. Om verdere kosten voor je te voorkomen heb ik de blokkade voor service nummers dan ook direct voor je toegevoegd.:)

Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?
Bedankt. In het rijtje onder blokkades zie ik dit overigens niet terug. Waar kan ik dat zien? Ik zie wel dr 0900 nrs. Maar daarvan weet ik dat er kosten aan verbonden zijn.
Reputatie 6
Badge +16
Hey Cheesecurve,

Ik ben gelijk voor je gaan kijken op je My T-Mobile account. Als je ingelogd bent en gaat naar Gegevens & Instellingen, dan kan je daarna kiezen voor Blokkades wijzigen. In het lijstje dat dan tevoorschijn komt zie je het volgende:

Zie jij dit nu ook in het overzicht? 🙂
Ik zie deze rubrieken ook maar betaalnummers als 1830 zie ik daar niet bijstaan. Toch zegt een andere moderator dat deze nu geblokkeerd zou zijn.
Ik had mobiele diensten ook geblokkeerd toch heb ik extra kosten dus de blokkade van t-mobile schijnt niet te werken. Kunnen jullie deze extra kosten ongedaan maken?
Moderator?
Reputatie 7
Badge +15
Hey Cheescurve,

Het gaat hierbij niet om een mobiele dienst maar om een servicenummer. Dat is waar bellen naar 1830 onder valt. Je krijgt tevens aan het begin van het gesprek ook te horen dat hier kosten aan verbonden zijn. We kunnen deze kosten dan ook niet ongedaan maken. De specifieke blokkade op servicenummers is inderdaad niet zelf toe te voegen via My T-Mobile. Ik heb de blokkade wel voor je geactiveerd.

Sorry voor de verwarring. Hopelijk is alles duidelijk zo! Trek je aan de bel als er nog vragen zijn? 🙂
Zijn nu alle servicenummers geblokkeerd of alleen 1830?
Reputatie 6
Badge +16
Hey Cheesecurve,

Een terechte vraag. Het gaat hier om alle servicenummers die geblokkeerd zijn. Ook 0900 en 0906 nummers dus. Wil je hier wel gebruik van blijven maken? Dan zal de hele blokkade opgeheven moeten worden. Dit betekent wel dat je ook weer kan bellen naar een nummer als 1830.

We horen graag van je waar je voorkeur naar uit gaat!
Mijn voorkeur gaat ernaar uit dat ik zelf de keuze heb en ook kan zien wat er geblokkeerd is. Maar aangezien ik niet onaangenaam verrast wil worden door extra kosten handhaaf ik de blokkade waaronder ook de 0900 nummers vallen.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Cheesecurve,

Prima! Dan laten we de blokkade aanstaan. Als je de blokkade in de toekomst toch eens uit wilt zetten, laat het dan gerust weten!

Reageer