Beantwoord

Blokkade op SMS

  • 4 februari 2021
  • 5 reacties
  • 111 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Als ik een SMS probeer te sturen dan krijg ik het bericht van 1555 "Je kunt geen gebruik maken van deze dienst omdat je nummer hiervoor geblokkeerd is. Maak de blokkade ongedaan op www.payinfo.nl ..."

Echter, op www.payinfo.nl verwijzen me me door naar de website van T-Mobile omdat je op de website van T-Mobile zelf de blokkades moet regelen. Op T-Mobile zelf staat alles gedeblokkeerd. Op www.payinfo.nl kan ik niets meer instellen.

Om een lang verhaal kort te maken: Ik kan nog steeds geen SMS sturen naar bijv. 8118 (Koopsom). Wat T-Mobile daarna zegt is eigenlijk zoek het zelf maar uit, wij kunnen niets meer doen. Overigens werken gewone SMS'jes prima.

Vraag: hoe nu verder? Ik kan Payinfo niet contacten en bij via de klantenservice van T-mobile geven ze aan dat ik maar een bericht moet sturen in de community omdat zij mij ook niet verder kunnen helpen. Wie dan wel!? 

icon

Beste antwoord door David 5 februari 2021, 10:06

Hoi @Milm,

Hopelijk kunnen we achterhalen waar het door komt dat je geen SMS kunt versturen naar dit nummer! 

Ik heb gelijk even nagekeken of er misschien vanuit ons een blokkade staat op jouw aansluiting, maar dit is niet het geval. Zou je kunnen aangeven of dit probleem alleen bij dit betaalde nummer voorkomt of bij alle betaalde diensten? Als het eerste het geval is dan zou het namelijk een probleem van de aanbieder kunnen zijn en anders is het wellicht een blokkade die op jouw telefoon zelf is ingesteld. Van welke telefoon maak je gebruik op dit moment? Heb je al gecontroleerd of betaalde berichten misschien geblokkeerd staan in de instellingen van jouw telefoon? 

Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen en hopelijk kunnen we je dan snel verder helpen!

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Milm,

Hopelijk kunnen we achterhalen waar het door komt dat je geen SMS kunt versturen naar dit nummer! 

Ik heb gelijk even nagekeken of er misschien vanuit ons een blokkade staat op jouw aansluiting, maar dit is niet het geval. Zou je kunnen aangeven of dit probleem alleen bij dit betaalde nummer voorkomt of bij alle betaalde diensten? Als het eerste het geval is dan zou het namelijk een probleem van de aanbieder kunnen zijn en anders is het wellicht een blokkade die op jouw telefoon zelf is ingesteld. Van welke telefoon maak je gebruik op dit moment? Heb je al gecontroleerd of betaalde berichten misschien geblokkeerd staan in de instellingen van jouw telefoon? 

Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen en hopelijk kunnen we je dan snel verder helpen!

Hoi @David,

Ik heb zojuist een ander betaalde nummer geprobeerd (2233) en daar lijkt het wel te lukken. Denk ik(?). Maar zodra ik 8118 weer probeer krijg ik wederom een bericht van 1555 dat ik geen gebruik kan maken van de dienst omdat mijn nummer hiervoor geblokkeerd is. Ik maak op dit moment gebruik van een Iphone X. Bij geblokkeerde contacten onder instelling → berichten staan geen nummers….

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Milm 

Bedankt voor het testen. Het lijkt dus om een specifiek nummer te gaan, heb je al contact gehad met de aanbieder? Kun je anders ook 3 voorbeelden met datum en tijdstip waarop je dit nummer sms’t? Dan kan ik dit doorzetten naar de specialisten. 

Hoi @Hajar. Ik heb naar 8118 gesmst op 28 januari om 22:30, 2 februari om 11:26, 4 februari om 15:26, 5 februari om 15:36 en 6 februari om 17:31. Hopelijk kunnen zij mij verder helpen, want ik loop hier nu al 2 weken mee. Reeds contact gehad met Tmobile klantenservice..

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Milm 

Bedankt voor de voorbeelden. Ik heb dit doorgezet naar onze technische specialisten zij gaan dit verder onderzoeken. Je kan binnen 7 werkdagen een terugkoppeling verwachten van ze. 

Reageer