Beantwoord

Blokkeren fraude nummers

• 11 december 2017
  • 2 reacties
  • 500 Bekeken

Hoe kan ik mijn nummer blokkeren tegen frauduleuze nummers? Ik word dagelijks wel 5 tot 10 keer gebeld.
icon

Beste antwoord door Hajar 12 december 2017, 13:42

Hi Pattiresi,

Wat jammer dat je lastig wordt gevallen door fraudenummers. Ik zie dat Cristien je al een handige tip heeft gegeven, namelijk de nummers blokkeren in je toestel. Helaas is het niet mogelijk om vanuit T-Mobile deze nummers te blokkeren. De mensen die achter deze nummers zitten, gebruiken namelijk telkens weer nieuwe nummers.

Ik wil je in ieder geval adviseren om in het vervolg niet op te nemen en vooral niet terug te bellen naar een onbekend buitenlands nummer. Als je nog aanvullende vragen hebt, hoor ik het graag!
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Je kan die nummers in je telefoon blokkeren!

Het is verstandig om het nummer even op te zoeken in Google. Misschien dat er meer klachten voorbijkomen of staat het nummer al bekend als frauduleus. Als dit het geval is, dan kun je het nummer blokkeren en de provider informeren. Providers hebben namelijk de mogelijkheid om een buitenlands nummer van criminelen voor al haar gebruikers te blokkeren. Het is mij niet duidelijk of T-mobile dat ook werkelijk doet?

Bron: kassa.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Pattiresi,

Wat jammer dat je lastig wordt gevallen door fraudenummers. Ik zie dat Cristien je al een handige tip heeft gegeven, namelijk de nummers blokkeren in je toestel. Helaas is het niet mogelijk om vanuit T-Mobile deze nummers te blokkeren. De mensen die achter deze nummers zitten, gebruiken namelijk telkens weer nieuwe nummers.

Ik wil je in ieder geval adviseren om in het vervolg niet op te nemen en vooral niet terug te bellen naar een onbekend buitenlands nummer. Als je nog aanvullende vragen hebt, hoor ik het graag!

Reageer