Beantwoord

Cloud & Clear en telefoonboekintegratie vanuit Microsoft 365 en Exchange

  • 15 december 2016
  • 1 reactie
  • 1705 Bekeken

Vraag die ik pas kreeg van een zakelijke klant:
Graag willen wij kunnen bellen naar (externe) contacten, zoals deze in een door ons centraal beheerd Outlook address book in MS 365 of Exchange zijn weergegeven.
Dit moet mogelijk zijn vanuit:
- de Cloud & Clear desktop applicatie én de mobiele smartphone applicatie met het gebruikersprofiel In eigen hand
- alleen de Cloud & Clear mobiele applicatie met het gebruikersprofiel Waar dan ook.
Kan dat?
icon

Beste antwoord door Miguelitoo 15 december 2016, 10:19

Ja dat kan!
Eindgebruikers van klanten kunnen gebruik maken van de contacten zoals deze in Outlook in het Microsoft 365 of Exchange ‘shared address book’ zijn opgenomen, vanaf MiCollab desktop applicatie en MiCollab mobiele applicatie op een smartphone.
Hiertoe dient in elke individuele MiCollab gebruikersapplicatie de optie ‘Contactpersonen importeren’ te worden aangevinkt. Dit is de verantwoordelijkheid van de klant – IT beheerder of eindgebruiker.
Wat betreft het importeren van het ‘Shared address book’ in de mobiele applicatie dient de gebruiker de contactenapplicatie van betreffende smartphone te synchroniseren met het betreffende adresboek in Outlook. De mobiele MiCollab client zal dan vervolgens deze contact synchroniseren. Het synchroniseren van de contactenapplicatie van betreffende smartphone te synchroniseren met het betreffende adresboek in Outlook is de verantwoordelijkheid van de klant – IT beheerder of eindgebruiker.
Het aanmaken van een ‘shared address book’ alsmede het configureren van de instellingen, zodat deze gedeeld kunnen worden, dient in Outlook, dan wel MS 365 (of Exchange) te gebeuren en is de verantwoordelijkheid van de klant (IT beheerder).
Bekijk origineel

1 reactie

Ja dat kan!
Eindgebruikers van klanten kunnen gebruik maken van de contacten zoals deze in Outlook in het Microsoft 365 of Exchange ‘shared address book’ zijn opgenomen, vanaf MiCollab desktop applicatie en MiCollab mobiele applicatie op een smartphone.
Hiertoe dient in elke individuele MiCollab gebruikersapplicatie de optie ‘Contactpersonen importeren’ te worden aangevinkt. Dit is de verantwoordelijkheid van de klant – IT beheerder of eindgebruiker.
Wat betreft het importeren van het ‘Shared address book’ in de mobiele applicatie dient de gebruiker de contactenapplicatie van betreffende smartphone te synchroniseren met het betreffende adresboek in Outlook. De mobiele MiCollab client zal dan vervolgens deze contact synchroniseren. Het synchroniseren van de contactenapplicatie van betreffende smartphone te synchroniseren met het betreffende adresboek in Outlook is de verantwoordelijkheid van de klant – IT beheerder of eindgebruiker.
Het aanmaken van een ‘shared address book’ alsmede het configureren van de instellingen, zodat deze gedeeld kunnen worden, dient in Outlook, dan wel MS 365 (of Exchange) te gebeuren en is de verantwoordelijkheid van de klant (IT beheerder).

Reageer