Beantwoord

Conference call nummer echo?


Om deel te nemen aan een conference call georganiseerd door Forconference bel ik naar 0207133444, ik krijg dan het verzoek om de conference code in te toetsen en krijg dan vervolgens een foutmelding vande operator. Als ik hetzelfde doe bij een kennis of via mijn mobiel gaat het wel goed. Kennelijk geeft mijn aansluiting bij u een bepaalde echo waardoor de ingetoetste cijfers bij Forconference tweemaal worden ontvangen.
Vroeger had je zoiets als "pulse" en "tone", daar lijkt het op.
Wat moet ik doen of wat moet u aan instellingen veranderen?

JG Loeber
icon

Beste antwoord door Hajar 14 september 2017, 11:18

Hi Gngloeber

Ik zie dat je een vaste T-Mobile Thuis aansluiting hebt. In het systeem zie ik dat er niks is geblokkeerd dus het zou moeten werken. Zou je het eens met een ander toestel kunnen testen of met je toestel op een andere provider? Lukt het dan wel?

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Met welk toestel en welk type verbinding probeer je de connectie te maken? Met een mobiele telefoon of met een vaste lijn?
Wat was de foutmelding die je van For Conference kreeg?
Vaste lijn met toestel Fysic FX-5515.

Mobiel met Samsung Galaxy A3 is er geen probleem.
Reputatie 6
Badge +17
Hi Gngloeber

Ik zie dat je een vaste T-Mobile Thuis aansluiting hebt. In het systeem zie ik dat er niks is geblokkeerd dus het zou moeten werken. Zou je het eens met een ander toestel kunnen testen of met je toestel op een andere provider? Lukt het dan wel?
Als ik zoek op dat toestel kom ik op een vrij aparte dect-versie uit... Bedoeld voor senioren...

Nu, absoluut niet bedoeld als belediging, is dit toestel met bepaalde gedachten betreffende een specifieke doelgroep ontworpen.

Ik kan in de handleidingen (veel te summier overigens) niet vinden hoe je doorkeuze-menu's moet gebruiken, maar het zou mij niks verbazen als je een toets moet indrukken voordat je dat conferentie-nr. in wil voeren. Net zoals een extra 0 voordat je een buitenlijn krijgt op kantoor (bijvoorbeeld).

Als je zeker weten wil uitsluiten of het aan dit toestel ligt, probeer (leen bij de buren) dan een ander vast toestel op je lijn... Simpel en snel!
Reputatie 4
Een paar dingen zou je kunnen proberen om te kijken of je huidige toestel niet het probleem is.
Als het mogelijk is, sluit eens een ander toestel aan op de lijn om dit te controleren.

Er zijn namelijk toestellen die als er opgenomen is, geen of geen correcte DTMF code versturen.
Hiervoor moet je dan veelal een extra handeling doen, door bijvoorbeeld een teken op het toestel indrukken voordat het wel correct werkt.

Een vraagje die ik dan wel moet stellen, heb je ook problemen met servicenummers met keuzemenus. Maar als die probleemloos werken, zou het bovenstaande geen probleem zijn.

EDIT: Zie dat Poco-Loco zojuist tijdens mijn opstellen eenzelfde gedachte is toebedeeld.
Pieter_B schreef:

EDIT: Zie dat Poco-Loco zojuist tijdens mijn opstellen eenzelfde gedachte is toebedeeld.


Great minds....

En het is bekend dat dit forum een "iemand heeft net gepost" melding zou moeten geven voordat je alsnog mag posten 😛 Iets met InSided 😉
Dank voor de diverse reacties.
Ik heb inderdaad een ander toestel (Gigaset) ook geprobeerd zonder resultaat helaas. Ik heb geen problemen met keuze menus dus het ligt niet aan het toestel.
Ik zal de organisatie bellen en vragen of ik een bepaalde toest moet indrukken voordat ik de conferentiecode intoets.
Het verhaal wordt nog ingewikkelder, maar mijn probleem is voorlopig opgelost.
De organisatie heeft twee inbelnummers in Nederland. Naar me nu gebleken is gaat het fout bij het ene nummer en zonder problemen bij het andere nummer. De organisatie vindt dit ook merkwaardig maar interessant genoeg om er verder in te duiken.

Hartelijk dank voor het meedenken. Ik laat het hierbij.
Reputatie 4
Goed om te lezen dat het probleem bij de conference server provider lag en dus niet aan het T-Mobile netwerk.

Hopelijk lossen ze het probleem op het andere inbelnummer ook op met jouw aangeleverde informatie.

Reageer