Beantwoord

Contractovername kosten

  • 22 januari 2016
  • 1 reactie
  • 247 Bekeken

Ik heb een hele tijd terug eens een contract afgesloten voor mijn zoon. Het contract wilden we echter over laten zetten op zijn eigen naam. De bankrekening van hem was al bekend bij T-Mobile, hij betaalde de rekening zelf, maar omdat het contract op mijn naam stond hebben we dit uiteindelijk over gezet.

Gezocht op de site van T-Mobile en het formulier gevonden. Kosten hiervoor, niet duidelijk. Bij het zoeken daarna krijg je een hele lijst met allerlei tarieven voor bellen ,sms'en e.d Nu blijkt ergens onderaan de lijst een vakje te staan waarin staat dat overname ruim 25 euro kost.

Doordat dit niet was opgevallen, heeft hij nu dus een rekening gekregen van 25,42. Ik vind het, ten eerste, belachelijk om voor een administratieve handeling zoveel geld te vragen. Ten tweede geef dit dan duidelijk aan. Niet met grote letters er neer zetten wat er moet worden ingeleverd en dan een link plaatsen met een aantal bladen waarin ergens onderaan het bedrag staat voor de overname. Dat er betaald moet worden, staat ook niet vermeld op het overnameformulier. Wees hierin dan tenminste eerlijk en duidelijk.

Al met al is dit een duidelijke reden om de contracten die er bij ons zijn op te zeggen zodra de mogelijkheid hiervoor is. Dit is gewoon een huichelachtige manier van geld verdienen.:@
icon

Beste antwoord door Rosan 23 januari 2016, 10:59

Beste J.H op elk tariefplan staan duidelijk de kosten voor een contract overname genoemd deze staan dus niet verstopt.
En als je zoekt op contract overname word je naar informatie pagina s gestuurd en daar staan uitklapbare info tegels met linkjes naar de tarief plannen.
Ik snap dat het lijkt dat het een simpele handeling is maar er komt meer bij kijken jammer dat dit gelijk een reden is om hierna op te zeggen.
Had je deze vraag ook bij de klanten service neergelegd of het ergens nagevraagd?

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/bestelling-en-abonnement/overstappen/contractovername
En
https://service.t-mobile.nl/app/persoonlijk/answers/detail/a_id/3310/uitleg-contractovername-van-particulier-naar-particulier
Bekijk origineel

1 reactie

Badge +13
Beste J.H op elk tariefplan staan duidelijk de kosten voor een contract overname genoemd deze staan dus niet verstopt.
En als je zoekt op contract overname word je naar informatie pagina s gestuurd en daar staan uitklapbare info tegels met linkjes naar de tarief plannen.
Ik snap dat het lijkt dat het een simpele handeling is maar er komt meer bij kijken jammer dat dit gelijk een reden is om hierna op te zeggen.
Had je deze vraag ook bij de klanten service neergelegd of het ergens nagevraagd?

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/bestelling-en-abonnement/overstappen/contractovername
En
https://service.t-mobile.nl/app/persoonlijk/answers/detail/a_id/3310/uitleg-contractovername-van-particulier-naar-particulier

Reageer