Beantwoord

Datavrij muziekstreamen gaat van mijn bundel af

• 13 februari 2019
  • 3 reacties
  • 113 Bekeken

Tijdens mijn nachtdiensten(om de 3 weken) maak ik veelvuldig gebruik van Spotify i.c.m. mijn datavrij muziekstream-abo.
Dit staat ook altijd netjes apart vermeld in mijn overzicht(meestal zo'n 7 a 10Gb).
Nu merkte ik afgelopen nacht dat mijn data(6 Gb per maand) wel heel hard ging en heb ik mijn overzicht weer eens gecheckt. Na 3 nachten streamen slechts 23mb verbruikt aan datavrije muziek(in totaal zo'n 24 uur aan Spotify), maar mijn bundel van 6 gb is na twee weken afgezakt naar 1500mb. Afgelopen maand(januari) is dit ook al gebeurt en heb ik voor 7,50 euro aan data moeten bij kopen.
Het is iets van de laatste 2 maanden, aangezien ik voorheen nooit problemen heb gehad met dataverbruik, sterker nog; meestal houd ik nog wat over aan het einde van de maand.
Wat gaat er fout?

Alvast bedankt voor reactie(s).
Gr Edwin
icon

Beste antwoord door Seccie 13 februari 2019, 07:12

Goedemorgen @Thefamousmistered,

Helaas is dit een technisch bekend probleem.
T-Mobile & partners werken aan een oplossing.

Even kort wat achtergrond informatie:

Met de diensten die aangesloten zijn bij Datavrije Muziek heeft T-Mobile een overeenkomst afgesloten, waarin ze bijv. afspraken maken over het gebruiken van naam en logo. Daarin geeft de dienst ook aan welke IP-adressen gefilterd moeten worden, zodat deze in het juiste bakje vallen en er dus geen MB's worden gerekend. Er zijn op dit moment een aantal diensten die kortgeleden hun IP-adressen hebben gewijzigd, zonder dit bij T-Mobile kenbaar te maken, waardoor de nieuwe IP-adressen dus niet gefilterd worden en er data wordt verbruikt.

Hier moest T-Mobile dus zelf achterkomen, dus er wordt nu hard gewerkt om dit z.s.m. weer recht te zetten. Hierin zijn ze echter ook afhankelijk van de muziekdiensten zelf en hoe snel zij reageren op berichten vanuit T-Mobile. Hoe sneller zij de benodige info geven, des te sneller kan T-Mobile dit aanpassen en weer heractiveren op het netwerk en des te sneller werkt DVM het allemaal weer zoals het hoort!

Als mede-klant maak ik op dit moment veel gebruik van de offline playlists van Spotify.
Ik download de muziek thuis via wifi,en als ik onderweg of aan het werk ben, dan luister ik enkel de playlists die ik zelf op mijn devices heb staan.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Goedemorgen @Thefamousmistered,

Helaas is dit een technisch bekend probleem.
T-Mobile & partners werken aan een oplossing.

Even kort wat achtergrond informatie:

Met de diensten die aangesloten zijn bij Datavrije Muziek heeft T-Mobile een overeenkomst afgesloten, waarin ze bijv. afspraken maken over het gebruiken van naam en logo. Daarin geeft de dienst ook aan welke IP-adressen gefilterd moeten worden, zodat deze in het juiste bakje vallen en er dus geen MB's worden gerekend. Er zijn op dit moment een aantal diensten die kortgeleden hun IP-adressen hebben gewijzigd, zonder dit bij T-Mobile kenbaar te maken, waardoor de nieuwe IP-adressen dus niet gefilterd worden en er data wordt verbruikt.

Hier moest T-Mobile dus zelf achterkomen, dus er wordt nu hard gewerkt om dit z.s.m. weer recht te zetten. Hierin zijn ze echter ook afhankelijk van de muziekdiensten zelf en hoe snel zij reageren op berichten vanuit T-Mobile. Hoe sneller zij de benodige info geven, des te sneller kan T-Mobile dit aanpassen en weer heractiveren op het netwerk en des te sneller werkt DVM het allemaal weer zoals het hoort!

Als mede-klant maak ik op dit moment veel gebruik van de offline playlists van Spotify.
Ik download de muziek thuis via wifi,en als ik onderweg of aan het werk ben, dan luister ik enkel de playlists die ik zelf op mijn devices heb staan.
Ik snap dat er wat issues kunnen zijn, maar intussen ben ik 3/4 van mijn data kwijt halverwege de maand en heb ik vorige maand voor 7,50€ data moeten bijkopen, terwijl ik normaliter voldoende overhoud.
Reputatie 7
Badge +20
Hi,

Ik heb je een privébericht gestuurd.

Reageer