Beantwoord

Datavrije muziek via spotify werkt niet

  • 26 januari 2019
  • 27 reacties
  • 2699 Bekeken

Al paar dagen gaan mn spotify streams van bundel af en niet van datavrije muziek data teller...
Vervelend..
icon

Beste antwoord door eric_2 26 januari 2019, 20:08

Spotify hoort er zeker bij hoor. Maar een tijdje geleden zijn er problemen gemeld voor dit product. Ik heb nog niet gelezen dat het opgelost is: https://community.t-mobile.nl/storingen-netwerk-347/datavrije-muziek-gewoon-van-normale-bundel-af-307905
Bekijk origineel

27 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Spotify hoort er zeker bij hoor. Maar een tijdje geleden zijn er problemen gemeld voor dit product. Ik heb nog niet gelezen dat het opgelost is: https://community.t-mobile.nl/storingen-netwerk-347/datavrije-muziek-gewoon-van-normale-bundel-af-307905
ik heb het zelfde probleem met spotify. Net een tijdje aan het luisteren en gaat gewoon bijna 1gb van mijn bundel af
Reputatie 7
Badge +20
Hi Tim,

We ervaren momenteel problemen met deze dienst. We zijn hard bezig om dit probleem op te lossen. Excuses voor het ongemak!
Jammer dat dit niet gecommuniceerd wordt
De data gaat wel erg hard als je er geen erg in hebt
Hetzelfde geldt voor site van radioguide fm.. mijn datavrije teller staat nu al een week op het zelfde aantal MB. Kan dit niet in de tmobile app vermeld worden als zijnde een storing. Ik blijf data aanvullers kopen zo.. groetjes tom
Reputatie 3
Badge +2
Betaal je ook voor die data aanvullers? Dan zou je zodra dit is opgelost even de totaalkosten bij T-mobile kunnen terugvragen. Deze storing is bij hen bekend, dus zullen ze vast wel coulant mee omgaan.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Ben,

We ervaren dit probleem ook met Nederland.fm. Oprechte excuses voor het ongemak!
Heb op het moment hetzelfde probleem datavrije muziek blijft op hezelde staan terwijl ik wel stream via spotify .
Heeft altijd goed gewerkt alleen de laatste weken niet
Reputatie 3
Badge +2
Klopt. Deze storing is bekend.
Vindt wel dat zoiets gemeld mag worden.

Heb er nu ook last van, gelukkig kom ik er nog optijd mee weg.

Maar je zal't maar niet doorhebben
Ik heb hetzelfde probleem. Ik merk sinds een paar maanden dat mijn spotify luisteren via de app van de algemene data af gaat. Ik heb mijn abbonement speciaal hiervoor afgesloten bij jullie. Is er al een oplossing of vorm van compensatie in zicht? Want dit is erg storend. Ik reis veel binnen nederland en wifi is lang niet altijd beschikbaar. Ondanks mijn dure abbonement geen spotify kunnen luisteren onderweg is wel erg vervelend.
Hier ook hetzelfde probleem. Datavrije muziek werkt niet met Spotify.
Is dit al opgelost? Ik ervaar hetzelfde probleem namelijk. Ik heb sinds deze maand een 10gb bundel. In de my t-mobile app zie ik staand Dat ik resterend 10303mb data vrije muziek EU heb, maar dat getal veranderd niet ook al luister ik muziek via Spotify.
Ik zie graag jullie reactie tegemoet.
Same here! Van de 10Gb bundel ex data vrije muziek verbruik ik gemiddeld 5Gb, maar de laatste 3 maanden is halverwege de maand mn volledige bundel op. De laatste weken zet ik mobiele data zelfs uit wanneer ik op wifi-netwerk ben aangesloten. Dit om te voorkomen dat ongemerkt data wordt verbruikt. De datatellers die ik heb geïnstalleerd geven Spotify aan als enige grootverbruiker.
Het is niet chill om je continue zorgen te moeten maken om je bundel. Voor mn werkzaamheden heb ik snel mobiel internet nodig en dat is bij de verlaagde snelheid na verbruik bundel niet te doen over data vrij muziek maar niet te spreken. Die buffert meer dan dat er muziek afgespeeld wordt...
Ook bij mij valt het op dat Spotify en andere muziek services zoals tidal gewoon van mijn bundel afgaan. Het lijkt er dan ook op dat de server dit herkent. En daarom word geregistreerd als "gewone" data
Klopt idd.. Dit is zover ik weet al vanaf februari.

Vorige maand heb ik volgens mijn telefoon 16 GB
Data verbruikt. Waarvan 11 GB Spotify, dan blijft er zo'n 5 GB over..
Datavrije muziek stond op 5.770 mb en er was bijna 10 GB van mijn databundel af. Dat is toch echt 5 teveel.
Maar ze hebben afgelopen woensdag mijn dataverkeer weer gevolgd ennuhhh tja.

Reputatie 7
Badge +20
Hi all,

Eerder waren er problemen met Spotify, maar deze zijn onlangs al opgelost. Op het moment zou het dus in ieder geval weer allemaal goed moeten gaan met Spotify in combinatie met Datavrije Muziek!
@David Aan de berichten/klachten kunnen jullie zien dat het dus niét goed gaat. Het zou sinds februari al 3 keer opgelost zijn. Maar dat is niet het geval.

EDIT: Ok laat maar, niks gezegd. Nog steeds een probleem met Spotify! 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @DASHFULplays 

Zou je 3 voorbeelden met datum en tijdstip kunnen delen waarop je dit ervaart? Graag screenshots in dit topic zodat ik dit kan doorzetten naar onze specialisten. Ik hoor graag van je!

@Hajar

Excuses voor de late reactie.

Wegens drukte kan ik geen uitgebreide verzameling van bewijzen voorleggen, maar de afgelopen 10 minuten heb ik een steekproefje gedaan.

Alle apps op de telefoon (ook systeem-apps) heb ik geen toegang tot internet gegeven, behalve Spotify. Een screenshot gemaakt van de datatellers in de My T-Mobile app en het gegevensverbruik van Spotify, vóór een ná de tien minuutjes muziek streamen.

Uit deze screenshots kunt u zien dat iets niet helemaal lekker gaat met Datavrije Muziek.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @DASHFULplays 

Bedankt voor de screenshots. Ik heb dit doorgezet naar onze technische specialisten. Zij gaan dit verder onderzoeken en zullen je voorzien van een terugkoppeling. 

Reputatie 2

Hi ook ik heb een probleem met de Datavrije Muziek. Om 1 of andere reden wordt deze niet gebruikt en staat in mijn online verbruiksgegevens de volgende info:

NIET GELDIG IN JE HUIDIGE ZONE

(zie ook screenshot onderaan)

Wat kan de reden hiervoor zijn? Ik ben op dit moment gewoon in NL.

Verbruiksgegevens t-mobile.nl

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @pyr 

Bedankt voor het delen van de screenshot. Je geeft aan dat je nu in Nederland bent en zoals je kunt is je datavrije muziek NL gewoon actief. Datavrije Muziek EU is niet actief, want Datavrije muziek is in NL niet gebonden aan een hoeveelheid. Als je ergens anders in de EU bent dan ga je Datavrije muziek EU gebruiken. Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. 

Ook bij mij is dit nu nog een probleem. Sinds gisteren een abonnement bij T-Mobile. De MB's gaan gewoon van mijn algemene databundel af, terwijl de datavrije muziek af en toe even een MB registreert. 

 

 

Reageer