Beantwoord

Datavrije muziek via spotify werkt niet

  • 26 januari 2019
  • 61 reacties
  • 3773 Bekeken

Al paar dagen gaan mn spotify streams van bundel af en niet van datavrije muziek data teller...
Vervelend..
icon

Beste antwoord door eric_2 26 januari 2019, 20:08

Spotify hoort er zeker bij hoor. Maar een tijdje geleden zijn er problemen gemeld voor dit product. Ik heb nog niet gelezen dat het opgelost is: https://community.t-mobile.nl/storingen-netwerk-347/datavrije-muziek-gewoon-van-normale-bundel-af-307905
Bekijk origineel

61 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @cuxtwintig 

Ik heb je een privébericht gestuurd met meer informatie. 

Reputatie 1

Hi @Hajar en @David ,

Deze maand heb ik aan het einde van mijn 4G-databundel het effect van Spotify een tijdje nauwlettend in de gaten gehouden. Alleen Spotify en een tabblad met de verbruikstatus waren actief. Zie hier het effect van Spotify YDW op bundel respectievelijk datavrij.

Bundel, Datavrij
119, ?
100. 3343
100, 3359
87, 3359
74, 3359
74, 3375
61, 3375
48, 3375
36, 3375
29, 3375
29, 3391
23, 3391

Als je als leverancier iets beweert, moet je het ook waarmaken. Dat zie ik hier niet gebeuren.

Ik heb een bundel van 10GB. Als het dataverbruik conform de voorwaarden verliep, zou ik vermoedelijk rond de 7GB verbruiken. Regel het!
 

Ha @Mitch 

 

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Het is me duidelijk. Ik ga er van uit dat Juke niet onder DVM zal vallen en zo wel dan gaan de slingers uit :)

 

Nogmaals bedankt voor je reactie. 

Reputatie 4
Badge +4

Hey Alex, 

 

Ik zie dat in de openingspost de status van Nederland.fm nog een oude ‘update’ betrof. Deze heb ik gewijzigd. Op pagina 34 en 35 ben ik wat meer ingegaan op het geval bij Juke (waar ook Nederland.fm wordt benoemd). Het lijkt erop dat diensten die een scala aan radiozenders aanbieden een wijziging hebben gedaan (of hebben moeten doen) om het te kunnen blijven aanbieden. Deze wijzigingen hebben ervoor gezorgd dat zowel Nederland.fm en Juke niet onder Datavrije Muziek kunnen vallen. Op de achtergrond wordt gekeken of we ervoor kunnen zorgen dat we het alsnog kunnen aanbieden. De ideeën zijn natuurlijk niet eindeloos. Zoals in een van mijn eerdere berichten (op pagina 34/35) wil ik daarin wel de verwachting managen; het is waarschijnlijker dat we deze diensten niet via DVM kunnen aanbieden dan wel. 

In je vraag lijkt een verkapt idee te zitten dat er problemen zijn met de dienstverlening. Dat is echter niet het geval. Het is daarom ook niet iets waar je een ‘klacht’ over zou kunnen indienen. Zodra ik een update heb rondom Juke laat ik dit in het DVM-topic weten. 

Hoi @ALX

 

Had je al eens in dit topic gekeken?

 

 

Hallo @Mitch 

Ja. Dit topic had ik idd gezien. Daar zag ik ook dat 9 maanden geleden naar een oplossing gezocht zou gaan worden. 
 

Vandaar ook mijn vraag: ‘Wanneer gaat nederland.fm weer werken?’ 
 

Ik luister via de app Juke echter gaat dit van mijn bundel af. 
 

Waar kan ik een klacht indienen? Wellicht dat deze issue dan sneller opgepakt gaat worden?

 

Groet,

 

Alex

Reputatie 4
Badge +4

Hoi @ALX

 

Had je al eens in dit topic gekeken? Hier staat een overzicht van alle diensten. Nederland.fm heeft enkele wijzigingen gedaan waardoor we het vooralsnog geen onderdeel kunnen laten zijn van Datavrije Muziek. Ik moet bekennen dat ik niet verwacht dat dit snel anders zal zijn. Mocht je een dienst willen aandragen, dan kan dat ook in dat topic! 

 

 

De vraag is:

 

Wanneer gaat nederland.fm weer werken?

Hi @David 

 

i reported that free data music does not work 1.5 month ago. I even tried to change music service as you suggested but the problem remains.

 

since nobody has called me for 1.5 month and you don’t even reply to my messages I guess that your system doesn’t work and you choose to ignore your customers. Therefore, next month i will cancel the subscription and I hope is for free since you don’t provide the services that are written in the contract which I am paying for.

Reputatie 1

Gisteravond was het netwerk blijkbaar overbelast. Kan gebeuren.

Reputatie 1

Zo kan het natuurlijk ook: het verkeer met Spotify zover afknijpen dat er alleen met horten en stoten (dus niet) naar te luisteren valt. Ik mag hopen dat dit niet de bedoeling is. Overigens kan ik prima beoordelen wat er gebeurt, want ik laat continu een metertje meelopen in een hoek van het scherm. Je moet toch wat om Windows en zelfstartende video’s de baas te blijven. Is dit een afstemmingsprobleem, een nieuw probleem of iets anders?

 hi @David 

 

today I subscribed to tidal and I tried again to stream music.

 

i have been streaming music for almost 1 hour and look at the results. Only 0.1 mb is consumed from

the free data music bundle. 
 

So it’s been 1 month since I made the first case about the issue that I have with free data music service.

i listener to you and I paid for Tidal in order to use the free data music service. 
 

Now that I tried two different music services and the free data music does not work in neither of them.

 

what do I have to do ? 

 

[Screenshot removed due to phone number in screenshot.]

Reputatie 7
Badge +20

Hi @cuxtwintig 

Ik heb je een privébericht gestuurd. 

Reputatie 1

Hi @David ,

Dit weekend heb ik aardig wat nieuwe muziek beluisterd via Spotify. Gevolg is dat mijn databundel bijna verbruikt is, terwijl het verschil tussen de W10-registratie en die van T-Mobile is opgelopen tot 4,5 GB. Ik heb weinig zin om onder 2G verder te prutsen. Een gratis aanvuller op mijn bundel lijkt me gepast, en dan graag voldoende om de 21e mee te halen. Omgekeerd ben ik best bereid mijn gebruik van Spotify iets te matigen.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @cuxtwintig,

Ik heb gelijk even gekeken naar de status van jouw case en dit onderzoek loopt nog, dus ik moet je nog even om geduld vragen. Als er iets anders is waar we bij kunnen helpen, dan horen we het graag natuurlijk! 

Reputatie 1

Negen dagen verder inmiddels en het verschil tussen de registratie van Windows en die van T-Mobile is al opgelopen tot 3,5 GB. En dan ben ik pas halverwege de maand (die bij mij van 21 t/m 20 loopt).

Reputatie 7
Badge +20

Hi @uric,

Completely understandable that you're bummed out by Datavrije Muziek not working properly. Bear in mind that it is an additional service to your subscription and we're also dependent on the streaming services, so if they change anything, that could affect Datavrije Muziek. In the meantime you could use one of the other streaming services, whilst waiting for the definite outcome of the case.

If there are any additional questions, feel free to ask them!

Hi @David 

 

If I don’t use my phone and just stream music on Spotify and it consumes 800mb from the regular bundle, I don’t see how this is not a real test. 

 

I don’t touch my phone, I just stream music on Spotify and it consumes mb from the regular bundle. 

 

As I have mentioned multiple times, I chose T-Mobile because they provided free data streaming music. It’s been 3 weeks since you are aware of the problem and no solution is found yet. I’m sorry but I can’t pay for something that you can’t provide me, I don’t find this fair.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @uric,

My colleagues are still testing, but in your case it states that it appears to work as it should. Also, they've stated that it's not really possible to test this in the store, since the data usage isn't that accurate that you'd be able to spot it right there and then. Like I said, the tests are still continuing, so for a definite answer, you’ll have to wait a bit longer.

If you have any other questions in the meantime, let us know!

 

hi @Hajar 

 

I am still looking forward to a response. 
 

am I going to get a response or should I cancel the contract since you don’t provide me the services I am paying for ? 

Hi ​​​@Hajar,

Nobody has called me yet and it’s been almost 3 weeks since the first case. 

Yet I am paying and I have a contract for something that you can’t provide me. As I have already mentioned, the reason I chose T-Mobile as my carrier is because of the free data streaming service which you don’t provide me.
 

Please let me know if there is any update about my case.

Reputatie 1

Tot zover bedankt @Hajar . Ik hoop natuurlijk op een betere ervaring die van @Danny_ . Overigens heb ik de indruk dat het verschil onder W10 veel groter is dan onder W7, al kon ik met de aparte firewall die ik bij W7 gebruikte alleen per dag kijken. Onder W7 had ik wel eens twijfels, maar leek de registratie redelijk in orde. Ik heb W10 nu een paar weken in gebruik en heb het op alle mogelijke manieren beteugeld in zijn datahonger. Hoe dan ook, ik heb mijn data-abonnement wel afgestemd op datavrije muziek en zou in combinatie met een vrij dikke bundel op mijn telefoon ruim voldoende moeten hebben.

Voor de goede orde: bij mij loopt alles via mobiel internet omdat ik geen vaste aansluiting heb.

.

Dat is precies wat ik aangeef @Hajar..

Je ziet dat er meerdere mensen zijn die hetzelfde probleem hebben.

Ik heb 700.000 screenshots van dagen/weken/maanden waarop te zien is dat er niks van klopt.

Maargoed, ik heb mijn punt duidelijk gemaakt, al heel vaak.

Ik heb het contract beëindigd en ik ben er klaar mee.

Reputatie 7
Badge +20

@cuxtwintig Bedankt voor het delen van die voorbeelden. Dat is al voldoende. Ik heb voor jou een case aangemaakt en doorgezet naar onze technische specialisten. Zij gaan dan onderzoeken wat er precies aan de hand is met het datavrij streamen. Je kan binnen 10 werkdagen een terugkoppeling verwachten van ze. 

@Danny_  Ik zie dat onze specialisten hebben meegekeken en dat de registratie wel goed gaat. Als je wilt kan ik een nieuw onderzoek starten, maar ik kan je niet garanderen dat dat een andere uitkomst zal hebben. 

En daar komt nog bij, dat uiteindelijk die screenshots niets bewijzen. 🙂

Ik deel het maar even mede, misschien hebben jullie (andere klanten) er iets aan. 😉

 

 

Heeft ook echt gewoon geen nut.

Dit probleem heeft een paar keer eerder gespeeld dit jaar en toen zouden ze het na een hoop live traces en screenshots steeds opgelost hebben.. nu ben ik weer maanden bezig geweest met aankaarten van dit probleem. Weer live traces uit laten voeren, maar er wordt beweert dat er niks aan de hand is en dat alle data gewoon correct wordt verwerkt, dus ze kunnen verder niks voor me doen. 

Vandaar dat ik dus 2 weken geleden heb besloten om het contract te beëindigen. Ik ben dit echt helemaal zat.

Reageer