Beantwoord

Datavrije muziek via spotify werkt niet

  • 26 januari 2019
  • 51 reacties
  • 3110 Bekeken

Al paar dagen gaan mn spotify streams van bundel af en niet van datavrije muziek data teller...
Vervelend..
icon

Beste antwoord door eric_2 26 januari 2019, 20:08

Spotify hoort er zeker bij hoor. Maar een tijdje geleden zijn er problemen gemeld voor dit product. Ik heb nog niet gelezen dat het opgelost is: https://community.t-mobile.nl/storingen-netwerk-347/datavrije-muziek-gewoon-van-normale-bundel-af-307905
Bekijk origineel

51 reacties

Hi @uric,

Completely understandable that you're bummed out by Datavrije Muziek not working properly. Bear in mind that it is an additional service to your subscription and we're also dependent on the streaming services, so if they change anything, that could affect Datavrije Muziek. In the meantime you could use one of the other streaming services, whilst waiting for the definite outcome of the case.

If there are any additional questions, feel free to ask them!


 

hi @David 

 

today I subscribed to tidal and I tried again to stream music.

 

i have been streaming music for almost 1 hour and look at the results. Only 0.1 mb is consumed from

the free data music bundle. 
 

So it’s been 1 month since I made the first case about the issue that I have with free data music service.

i listener to you and I paid for Tidal in order to use the free data music service. 
 

Now that I tried two different music services and the free data music does not work in neither of them.

 

what do I have to do ? 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @cuxtwintig 

Ik heb je een privébericht gestuurd. 

Reputatie 1

Hi @David ,

Dit weekend heb ik aardig wat nieuwe muziek beluisterd via Spotify. Gevolg is dat mijn databundel bijna verbruikt is, terwijl het verschil tussen de W10-registratie en die van T-Mobile is opgelopen tot 4,5 GB. Ik heb weinig zin om onder 2G verder te prutsen. Een gratis aanvuller op mijn bundel lijkt me gepast, en dan graag voldoende om de 21e mee te halen. Omgekeerd ben ik best bereid mijn gebruik van Spotify iets te matigen.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @cuxtwintig,

Ik heb gelijk even gekeken naar de status van jouw case en dit onderzoek loopt nog, dus ik moet je nog even om geduld vragen. Als er iets anders is waar we bij kunnen helpen, dan horen we het graag natuurlijk! 

Reputatie 1

Negen dagen verder inmiddels en het verschil tussen de registratie van Windows en die van T-Mobile is al opgelopen tot 3,5 GB. En dan ben ik pas halverwege de maand (die bij mij van 21 t/m 20 loopt).

Reputatie 7
Badge +20

Hi @uric,

Completely understandable that you're bummed out by Datavrije Muziek not working properly. Bear in mind that it is an additional service to your subscription and we're also dependent on the streaming services, so if they change anything, that could affect Datavrije Muziek. In the meantime you could use one of the other streaming services, whilst waiting for the definite outcome of the case.

If there are any additional questions, feel free to ask them!

Hi @David 

 

If I don’t use my phone and just stream music on Spotify and it consumes 800mb from the regular bundle, I don’t see how this is not a real test. 

 

I don’t touch my phone, I just stream music on Spotify and it consumes mb from the regular bundle. 

 

As I have mentioned multiple times, I chose T-Mobile because they provided free data streaming music. It’s been 3 weeks since you are aware of the problem and no solution is found yet. I’m sorry but I can’t pay for something that you can’t provide me, I don’t find this fair.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @uric,

My colleagues are still testing, but in your case it states that it appears to work as it should. Also, they've stated that it's not really possible to test this in the store, since the data usage isn't that accurate that you'd be able to spot it right there and then. Like I said, the tests are still continuing, so for a definite answer, you’ll have to wait a bit longer.

If you have any other questions in the meantime, let us know!

 

hi @Hajar 

 

I am still looking forward to a response. 
 

am I going to get a response or should I cancel the contract since you don’t provide me the services I am paying for ? 

Hi ​​​@Hajar,

Nobody has called me yet and it’s been almost 3 weeks since the first case. 

Yet I am paying and I have a contract for something that you can’t provide me. As I have already mentioned, the reason I chose T-Mobile as my carrier is because of the free data streaming service which you don’t provide me.
 

Please let me know if there is any update about my case.

Reputatie 1

Tot zover bedankt @Hajar . Ik hoop natuurlijk op een betere ervaring die van @Danny_ . Overigens heb ik de indruk dat het verschil onder W10 veel groter is dan onder W7, al kon ik met de aparte firewall die ik bij W7 gebruikte alleen per dag kijken. Onder W7 had ik wel eens twijfels, maar leek de registratie redelijk in orde. Ik heb W10 nu een paar weken in gebruik en heb het op alle mogelijke manieren beteugeld in zijn datahonger. Hoe dan ook, ik heb mijn data-abonnement wel afgestemd op datavrije muziek en zou in combinatie met een vrij dikke bundel op mijn telefoon ruim voldoende moeten hebben.

Voor de goede orde: bij mij loopt alles via mobiel internet omdat ik geen vaste aansluiting heb.

.

Dat is precies wat ik aangeef @Hajar..

Je ziet dat er meerdere mensen zijn die hetzelfde probleem hebben.

Ik heb 700.000 screenshots van dagen/weken/maanden waarop te zien is dat er niks van klopt.

Maargoed, ik heb mijn punt duidelijk gemaakt, al heel vaak.

Ik heb het contract beëindigd en ik ben er klaar mee.

Reputatie 7
Badge +20

@cuxtwintig Bedankt voor het delen van die voorbeelden. Dat is al voldoende. Ik heb voor jou een case aangemaakt en doorgezet naar onze technische specialisten. Zij gaan dan onderzoeken wat er precies aan de hand is met het datavrij streamen. Je kan binnen 10 werkdagen een terugkoppeling verwachten van ze. 

@Danny_  Ik zie dat onze specialisten hebben meegekeken en dat de registratie wel goed gaat. Als je wilt kan ik een nieuw onderzoek starten, maar ik kan je niet garanderen dat dat een andere uitkomst zal hebben. 

En daar komt nog bij, dat uiteindelijk die screenshots niets bewijzen. 🙂

Ik deel het maar even mede, misschien hebben jullie (andere klanten) er iets aan. 😉

 

 

Heeft ook echt gewoon geen nut.

Dit probleem heeft een paar keer eerder gespeeld dit jaar en toen zouden ze het na een hoop live traces en screenshots steeds opgelost hebben.. nu ben ik weer maanden bezig geweest met aankaarten van dit probleem. Weer live traces uit laten voeren, maar er wordt beweert dat er niks aan de hand is en dat alle data gewoon correct wordt verwerkt, dus ze kunnen verder niks voor me doen. 

Vandaar dat ik dus 2 weken geleden heb besloten om het contract te beëindigen. Ik ben dit echt helemaal zat.

Reputatie 1

OK, ik heb inmiddels vier momenten vastgelegd.

22/11, 12:58: Spotify volgens W10 247 MB, datavrij 50 MB

23/11, 13:24: Spotify volgens W10 513 MB, datavrij 151 MB

23/11, 20:30: Spotify volgens W10 1,16 GB, datavrij niet op screenshot

25/11, 10:38: Spotify volgens W10 1,66 GB, datavrij 417 MB

Waar kan ik het bestand met screenshots heen sturen? Dat lijkt me geen openbare informatie.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @cuxtwintig 

Zou je 3 voorbeelden met datum en tijdstip kunnen delen waarop je dit ervaart? Graag screenshots in dit topic delen van je interne datateller en My T-Mobile zodat ik dit kan doorzetten naar onze specialisten. Ik hoor graag van je!

Reputatie 1

Ook bij mij gaat Spotify niet als datavrij, maar vooral uit de normale bundel. Ik had al langer het vermoeden dat de telling niet klopte, maar nu ik W10 heb geïnstalleerd is het zonneklaar. De verbruiksmeting van W10 en die van T-Mobile lopen synchroon en wat blijkt: Spotify 1,66 GB, datavrij volgens T-Mobile 417 MB (laatste stand; ik leg het verloop sinds een paar dagen vast). Zo ben ik snel door mijn bundel heen! Dan de klantenservice: de chatbot begrijpt er sowieso geen hout van, en de medewerker die ik na veel onbegrip van het automatische systeem aan de lijn krijg wilde me vooral Deezer aansmeren.

Kan een technicus dit oppakken?

Reputatie 7
Badge +20

Hi @uric 

I created a new case for you regarding the streaming issue. Our technical specialist will investigate the issue and you will receive an (anonymous) call with more information within 6 workdays. As to your calling issue can you please make a different topic about it. This topic is about datavrije muziek only. i will gladly help you further. 

So basically I can’t stream music and I can’t make phone calls. Which makes the subscription useless

 

Hi 

 

the last time I streamed music was on 11/11/2019 in the evening when I visited the local store where both me and the T-Mobile employee tested the consumption and the confirmed that there is something wrong. I stopped streaming music since then because it consumes me from the normal bundle. As I said the employee has already created a case but the technicians haven’t found a solution yet ten days later.

 I have another issue which I forgot to mention, I can’t make a phone call, when I try I get a message saying that I can’t complete the call and while I am being charged 1 minute for that call, the call is not complete.

Reputatie 7
Badge +20

Hi uric,

Can you provide my with 3 examples with data and time in which you experienced this issue? If you have any screenshots that would be great. I will make sure I send this to our specialists. Looking forward to your reply!

Hello.

 

since there is already a topic about this, I would like also to describe the same problem.

 

when I listen to music on Spotify app on my iPhone. It consumes approximately 20mb from the normal bundle and 1mb from the data-free music bundle. I also went to the local store where me and an employee tested whether this problem exists and he confirmed it. Then he created a case and technicians are already informed about this but still 10 days after the case and the problem hasn’t been resolved. I hope this problem will be resolved because data free music is the only reason I chose t mobile. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Bas-degroot,

Zou je ook nog een screenshot kunnen maken waarin te zien is hoeveel MB's jouw interne datateller meet in dezelfde periode, bijvoorbeeld over een dag? Dan kunnen we dit, indien nodig, doorzetten naar onze technische afdeling. We zien jouw bericht vanzelf verschijnen!

Reageer