Beantwoord

Datavrije muziek werkt niet.

  • 27 augustus 2018
  • 8 reacties
  • 1035 Bekeken

Hallo, ik heb een 6Gb abonamment met 8gb datavrije muziek maar in mijn overzicht op t-mobile site zie ik na het luisteren van muziek op spotify dat normale Mb's omlaag gaan en nog een volle balk met 8000mb's voor muziek streamen, hoe kan dat?
icon

Beste antwoord door Jaimy 29 augustus 2018, 10:20

Hi Jaad123,

Oeps, Hajar had even verkeerd gekeken - sorry daarvoor! Je hebt helemaal gelijk hoor, je kunt inderdaad 8000 MB Datavrije Muziek in de EU verbruiken. Ik ben daarom meteen met je verder mee gaan kijken zodat we dit voor je kunnen gaan oplossen.

Omdat ik ook geen verbruik zie uit de Datavrije Muziek EU bundel, zou ik je willen vragen om een screenshot van je dataverbruik te maken vóórdat je Spotify luistert, en een screenshot van je dataverbruik nádat je Spotify hebt geluisterd. Met deze informatie kan ik het dan doorzetten naar onze specialisten! Zou je erbij kunnen vermelden op welk tijdstip je dit precies test?

Dankjewel alvast en ik zie je bericht tegemoet - we gaan ervoor zorgen dat dit goedkomt!
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Jaad123,

Ik kijk graag voor je waar dat aan ligt. Ik heb gelijk je gegevens erbij gepakt en zie dat je momenteel in Spanje bent. In het buitenland kun je geen gebruik maken van je datavrije muziek en dus gaan de MB's van je bundel af. Mocht het in Nederland zijn gebeurd, zou je dan screenshots kunnen maken van je verbruik? Dan kunnen we achterhalen wat er precies fout gaat.
Maar op het site staat dat het datavrije muziek in EU is niet alleen in nederland
Reputatie 7
Badge +19
Hi Jaad123,

Oeps, Hajar had even verkeerd gekeken - sorry daarvoor! Je hebt helemaal gelijk hoor, je kunt inderdaad 8000 MB Datavrije Muziek in de EU verbruiken. Ik ben daarom meteen met je verder mee gaan kijken zodat we dit voor je kunnen gaan oplossen.

Omdat ik ook geen verbruik zie uit de Datavrije Muziek EU bundel, zou ik je willen vragen om een screenshot van je dataverbruik te maken vóórdat je Spotify luistert, en een screenshot van je dataverbruik nádat je Spotify hebt geluisterd. Met deze informatie kan ik het dan doorzetten naar onze specialisten! Zou je erbij kunnen vermelden op welk tijdstip je dit precies test?

Dankjewel alvast en ik zie je bericht tegemoet - we gaan ervoor zorgen dat dit goedkomt!
Beste T,

ik ben door mijn data bundel van 10GB heen. Wat ik raar vind is dat ik onbeperkt muziek luisteren heb en dat nu ook niet meer werkt. Kunnen jullie zorgen dat ik weer muziek kan luisteren?

Mvg,

Roroo
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Roroo,

Ik zie dat jouw Mb's nu weer aangevuld zijn, maar Datavrije Muziek hoort natuurlijk wel te werken. Wanneer je nu muziek luistert, gaan de Mb's daarvan wel van de Datavrije Muziek bundel af?
Hi @Jaimy ,


Dankjewel voor je bericht. Klopt mijn Mb’s zijn weer aangevuld. Maar vond het niet Donna dat ik vijf dagen geen muziek kon luisteren en wil graag dat dit niet nog een keer gebeurd.

Ik denk dat de Mb’s ook door mijn muziek worden gebruikt.

Mvg,

Roroo
Hi @Jaimy,

Vandaag toch maar even gebeld met T-mobile klanten service en zij konden mij melden dat het ''onbeperkt muziek luisteren'' in ieder abonnement zit wat onbeperkt internet heeft. Want muziek verbruikt niet meer dan 384kbps/ps. Dus alle abonnementen die een reductie snelheid hebben van 384kbps/ps hebben hebben onbeperkt muziek luisteren. Wat mijn niet verteld is, is dat ik in de app het onbeperkt internet wel moet aanzetten..

Voor de de volgende keer weet ik wat ik moet doen :-)

Mvg,

Roroo
Reputatie 2
Badge +1
Hi @Roroo,

Yes, als je internetbundel is stopgezet dan wordt de Datavrije Muziek ook stopgezet tenzij je een vertraagde internetbundel aanzet.

Sinds een aantal maanden is het zo dat wanneer jij jouw volledige data bundel hebt verbruikt de data wordt stopgezet en je er zelf voor kunt kiezen of je verder wil met een vertraagde internetsnelheid of een MB-aanvuller activeert en dan verder kunt tegen een hoge snelheid. De reden dat wij deze wijziging hebben gedaan is omdat enorm veel klanten zich niet bewust waren van de vertraagde snelheid en wij veel klachten kregen over niet goed werkend internet, met deze wijziging is iedereen zich nu een stuk bewuster van de vertraagde snelheid.

Wanneer jij 80% van jouw bundel hebt verbruikt ontvang je al een sms van ons met hierin een link naar jouw My T-Mobile account, hier kun je dan alvast aangeven dat je verder wil met de vertraagde snelheid na het bereiken van de data bundel. Dit kun je trouwens ook al doen aan het begin van de maand, dit doe je door in te loggen in jouw My T-Mobile account en dan vervolgens te kiezen voor de optie 'verbruiksstatus'. Zo weet je zeker dat je niet voor verassingen komt te staan!

Reageer