Beantwoord

DCB_ASSOCIATION sms dienst

• 11 februari 2015
  • 13 reacties
  • 40759 Bekeken

Er is een sms van mijn telefoon gestuurd naar 6040 met de tekst DCB_ASSOCIATION:..............(aantal cijfers en letters), alleen heb ik dat niet gedaan. Heeft iemand enig idee? Is dit een virus oid?
Heb ook ergens gelezen dat dit te maken kan hebben met het downloaden van een app uit de app-store, weet iemand dit?
icon

Beste antwoord door iamPuk 11 februari 2015, 08:02

Het kan zijn dat je een app hebt gedownload waar ook een sms dienst achter zit.
Als je een app download dan geef je de app ook toestemming dat die bepaalde rechten krijgt op je telefoon. Ook kan zo'n dienst verwerkt zijn in de reclame die altijd zichtbaar is in de gratis app.

Ik denk echter dan er bij jou wat is gegaan met het versturen van de sms.
Stuur voor de zekerheid het woord STOP naar 6040 om de dienst af te melden.
Je kunt dit ook doen via de website Payinfo. Staat de dienst niet bij het overzicht, zoek dan op 6040 en klik op de bovenste button afmelden.

Meer informatie over sms-diensten vind je in dit topic 🙂
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 5
Badge +13
Het kan zijn dat je een app hebt gedownload waar ook een sms dienst achter zit.
Als je een app download dan geef je de app ook toestemming dat die bepaalde rechten krijgt op je telefoon. Ook kan zo'n dienst verwerkt zijn in de reclame die altijd zichtbaar is in de gratis app.

Ik denk echter dan er bij jou wat is gegaan met het versturen van de sms.
Stuur voor de zekerheid het woord STOP naar 6040 om de dienst af te melden.
Je kunt dit ook doen via de website Payinfo. Staat de dienst niet bij het overzicht, zoek dan op 6040 en klik op de bovenste button afmelden.

Meer informatie over sms-diensten vind je in dit topic 🙂
Dankjewel iamPuk.. Heb sms naar 6040 gestuurd. Ik heb idd een (gratis) app gedownload dus dat zal het wel zijn.
Reputatie 5
Badge +13
Graag gedaan! 🙂
Ik heb hetzelfde, ook een bericht gestuurd beginnend met DCB en dan een rare lange code er achter.

Nou ben ik de persoon die altijd de voorwaarden van een app dwangmatig naleest voordat ik 'm download om ellendige toestanden te voorkomen. Afgelopen dinsdagavond heb ik een app gedownload (Sophos Security, een gratis beveiligingsapp).
Google Playstore vroeg me daarbij of ik ook alvast betaalmethoden wil koppelen voor als ik een app aanschaf die niet gratis is. Dat heb ik ingesteld. Ik zie dat het bericht daarna is verstuurd. Ik heb dus een vermoeden dat het daarmee te maken heeft, aangezien de t-mobile medewerker ook geen kosten kon vinden voor dit nummer (maar het nummer stond er wel). Ook zijn er meer mensen die een soortgelijk bericht hebben verstuurd naar dit nummer (of naar 6224) nadat zij betaalmethoden hadden ingesteld bij Google Play of iets dergelijks.
Voor de zekerheid heb ik het nummer wel laten blokkeren, want je weet maar nooit.

Misschien kunnen jullie hier iets mee?
Hoi Vamq, dankjewel voor je reactie. Jouw verhaal is precies als het mijne. Ook idd geen kosten.Ik heb wel een smsje gestuurd naar dat nummer met STOP zoals iamPuk voorstelde.
Reputatie 7
Badge +15
@Vamq

Goed dat je dit probleem hier ook meldt!
Ik zie inderdaad dat je gisteren ook telefonisch contact hebt gehad en de blokkade actief is.

Het komt inderdaad vaker voor dat mensen gebruik maken van een betaalde sms-dienst zonder dat zij dat door hebben. Helaas kunnen wij hier weinig aan doen. De website van Payinfo geeft informatie over mobiele betalingen en ook kan er via deze website een stop op worden gezet. Goed dat je dit al gedaan hebt. :)

Als je nog vragen hebt weet je ons te vinden!
Reputatie 5
Badge +13
Voor het versturen van de SMS worden geen kosten in rekening gebracht. Dit gaat van de SMS bundel af.
De kosten krijg je pas als je SMS ontvangt van SMS diensten.

Ik heb het vermoeden dat een script in een app of reclame niet goed geschreven is. Er wordt wel een SMS verstuurd en daar gaat het mis. Daarom zie je die omschrijving in de SMS.
Ik heb dit weekend ook ineens blijkbaar een sms naar 6040 gestuurd. Via PAYINFO gekeken; er staan inderdaad geen kosten vermeld maar ik vermoed dat ik die kosten wel terug ga zien op mijn T-mobile nota! Het is bij mij ontstaan nadat ik -net als bij debutant- voor 1 specifieke app mijn betaalmethode op "T-Mobile" heb ingesteld. Net geprobeerd STOP naar 6040 te sturen; die sms mislukt..? Geeft me geen lekker gevoel op deze manier. Wat nu?
Reputatie 7
Badge +15
Hoi Hil2,

Ik heb zojuist je verbruikstatus bekeken en zie inderdaad dat je extra kosten hebt gemaakt door derde partij diensten. Om dit in de toekomst te voorkomen kan je via My T-Mobile een blokkade zetten op betaalde content diensten en op App Store aankopen via je T-Mobile Factuur. Mocht het niet lukken dan kun je de blokkades ook via dit topic aanvragen. 🙂 Ik wil je ook adviseren om de website van Payinfo in de gaten te houden en je daar nogmaals aan te melden.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?
Hallo,

ook ik heb van 6040 al een aantal smsjes binnen met de inhoud: DCB_ASSOCIATION (en nog wat cijfers en letters). Vandaag contact gehad met T-Mobile klantenservice en ben doorverwezen naar www.payinfo.nl . Deze site herkent 6040 niet. Kan het zijn omdat ik sinds vorige week alle sms diensten heb geblokkeerd? En wat kan ik nu doen?
Reputatie 6
Badge +16
Hallo Funlobo

Allereerst welkom terug op het T-Mobile Forum! Het is alweer een tijdje terug dat we je op het forum hebben gezien. 😉 Heb je jezelf al voorgesteld in het voorstel topic? :)

Erg vervelend dat jij ook ongewild aangemeld bent voor een sms dienst. Goed dat je dit bij ons aangeeft.

Volgens de gegevens in ons systeem is er sinds 13 oktober 2015 een blokkade actief die ervoor zorgt dat je geen gebruik meer kan maken van sms diensten. Je hoeft je dus geen zorgen meer te maken voor deze extra kosten. Om een onderzoek te laten starten naar de gemaakte kosten kan je dit formulier invullen en naar ons opsturen.

Ik hoop hiermee je vraag te hebben beantwoord. Mocht je nog aanvullende vragen hebben dan weet je ons te vinden. We helpen je graag verder!
Voor mensen die dit nu nog hebben: In mijn geval is het de SMS geweest van Android om "betalen via de factuur van T-Mobile" te activeren. Ik wilde dit aanzetten waarbij de melding kwam: SMS voor accountverificatie naar T-Mobile verzenden. Daarna zag ik dat deze SMS met DCB en dan een nummer is verstuurd naar 6040.
Reputatie 6
Badge +9
Vreselijk die ratten van sms diensten, echt oneerlijk. Tja sommige mensen willen graag hebben en daarom is blokkeren niet gewenst. Blijven opletten of blokkeren via My T-Mobile

Reageer