Vraag

Deezer hapert

• 3 februari 2015
  • 24 reacties
  • 2069 Bekeken

Na laatste update Deezer hapert deze heel erg. Als ik de app verwijder en daarna opnieuw installeer, ben ik dan al mijn offline gesynchroniseerde muziek kwijt of niet?? Heb ook al met Deezer gemaild, maar geen reactie.

24 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Natasja,

Wat vervelend dat je niet gewoon naar je muziek kunt luisteren! :(

Heb je hier altijd last van of wanneer je verbinding hebt met een bepaald netwerk? Wanneer je de app verwijdert dan moet je na de herinstallatie je account wel weer synchroniseren, maar dit zou geen verlies van je offline muziek moeten hebben.

Ik hoor graag of het gelukt is en of je misschien nog een oplossing van Deezer zelf hebt ontvangen! 🙂
Account synchroniseren? Alle muziek dus?? Dat is best veel, ik gebruik het al bijna 2 jaar met veel plezier.... Op de laatste 2 maanden na dan....Er staat veel in bij mij. Deezer zelf laat al meer als 2 weken niets van zich horen, ook na een 2e vraag niet, behalve dat er van de week weer een update was, die het niet verholpen heeft.... Hij hapert vooral als ik offline gesynchroniseerde muziek luister, maar ook als ik wel online muziek / albums luister die ik ook heb opgeslagen.
Reputatie 2
Hallo NatasjaHaa,

Ik heb verder nooit last van de app die hapert, waar ik wel last van heb is dat bij het spelen van mijn offline muziek midden in nummers ermee ophoudt en vervolgens de volgende track begint af te spelen.
Waar ik het op gooi is dat de cache van deezer simpelweg corrupt raakt.
*cache is de tijdelijke opslaglocatie van de app (in dit geval deezer)
waarom?
Deezer slaat dus de afspeellijsten/muziek (mp3's) op je telefoon op en verpakt het dan in een onleesbaar formaat. alleen deezer weet hoe hij dat pakketje met muziek kan openen en lezen.
Elke keer als je thuis op Wifi terecht komt (of als je je mobiele data hebt aanstaan) Komen er wel wijzigingen zoals andere plaatjes van albumhoezen etc. door en die synchroniseren weer naar je telefoon voor offline gebruik. MAAR!
Als zo'n synchronisatieslag gebeurt, moet hij dat pakket dus openmaken, bijwerken en weer verpakken. Op het moment dat dat gebeurt vermoed ik dat niet alles op de juiste plek meer staat en de deezer app dus verwacht iets te lezen (mp3 spelen) maar komt er achter dat de data allemaal iets verschoven is. en dan loopt de boel vast.

Sorry, in mijn hoofd kon ik het duidelijker uitleggen. het is alsof je traptreden ineens 5 millimeter hoger zijn... je struikelt! deezer doet dat ook met zijn offline muziek.

Het punt dat ik wilde maken 😛
Anyway, mijn punt is.. probeer even thuis als je op wifi zit een afspeellijst weer te de-synchroniseren en vervolgers weer te "synchroniseren" als het probleem dan niet meer speelt. dan weet je dus dat het daar aan ligt. (ik doe dit ook eens in de zoveel tijd om er van af te komen)
Als je bijvoorbeeld vlak voor het slapen je lijst weer synchroniseert kun je in de ochtend er weer lekker tegenaan! :D

Overigens is het ook zo dat als ik merk dat wanneer online nummers haperen, dit altijd gebeurt als ik de track eerder heb geluisterd, danwel al eens gesynchroniseerd heb.
@Beatfluence: Dat heb ik ook al geprobeerd, maar dank voor het meedenken... Cache gooi ik regelmatig leeg...(1x per 2 mnd ofzo) (beetje nerd daarin) het is echt gebeurd na de laatste grote update...Daarvoor echt nooit last van gehad. Ik vrees dat ik er maar aan moet geloven om app te wissen en alles weer te synchroniseren...en dat dat de truc is...
Reputatie 1
hoi. ik had ook last van dat hij haperde. ik heb het toen even eraf gegooid. en vervolgens opnieuw geïnstalleerd. ik heb er geen last meer van en hij loopt als een trein. dus even eraf gooien en opnieuw installeren?
Reputatie 5
@NatasjaHaa is het probleem opgelost met het paardenmiddel; verwijderen van de app en opnieuw installeren + synchroniseren? Ben erg benieuwd. 🙂
Helaas is het nog niet opgelost. Ik heb idd de app weggegooid, opnieuw geinstalleerd, alles opnieuw gesynchroniseerd.
Nu gebeurt er het volgende: Vooral in het begin van een liedje hapert hij even, daarna de rest van het liedje doet hij het prima. Net of er iets met het bufferen niet goed gaat, terwijl ik dan afspeel in de "offline" modus. (dat gebruik ik ook het meest, op de fiets) maar ook via direct afspelen via Wifi online hapert hij nog een beetje....
Goeie tips welkom. Deezer zelf zwijgt nog in alle talen. Slechte service van ze.
Reputatie 1
als je het heb geïnstalleerd heb staan. gooi eerst even de cache leeg. gooi weer even deezer eraf. herstart je mobiel en dan weer opnieuw installeren. kijk eens of het dan werkt?
en ik zou even contact opnemen met tmobile. via de webcare van facebook. stuur ze even een privébericht en leg de situatie uit. tenslotte heeft tmobile wel contact met deezer.
succes
Reputatie 4
Misschien ook nog een kleine tip van mijn kant... volg de stappen hierboven (cashe legen, verwijderen) telefoon uit, even paar minuten uit laten en vervolgens weer aanzetten. Wacht even een kwartiertje en ga verder met de andere stappen zoals installeren, probeer het eerst even zonder synchroniseren, mocht dat werken kan je het met synchroniseren proberen.

Misschien dat het werkt, misschien ook niet, merk dat het herstarten van je toestel voor sommige apps meestal al snel werkt, zeker op deze manier.
Uhh, ik heb de stappen zoals genoemd gedaan.... Cache geleegd, app verwijderd, opnieuw geinstalleerd, uitgeschakeld, alles opnieuw gesynchroniseerd... (wat best veel werk is, want ik heb er echt wel wat opstaan) waarom zou het dan nog een keer moeten?? Ga het van de week wel nog een keer proberen alles eraf enz... Kost me echt te veel tijd.... GRRR jammer, het is 1,5 jaar wel goed gegaan... Vandaag was het wel weer iets minder dramatisch... misschien heeft Deezer ook winterblues ofzo:P Wordt vervolgd.... Dank voor het meedenken allemaal
Reputatie 5
@NatasjaHaa vervelend zeg dat je nog steeds niet zonder problemen gebruik kunt maken van Deezer! Ervaar je dit probleem niet wanneer je jouw account op een computer of ander toestel gebruikt? Dan zou een fabrieksreset dit probleem ook nog wel eens kunnen verhelpen.. Van welk toestel maak je gebruik?
@Tom, Eigenlijk gebruik ik het echt alleen op mijn telefoon, nooit op andere apparaten (thuis zit ik bijna nooit op computer) ik heb Deezer echt voor onderweg op de fiets. Ik heb een samsung galaxy SIII....
Is een fabrieksreset ingrijpend? (in de zin van dat ik dan alle instellingen kwijt ben....)
Hey NatasjaHaa!

Dit is alleen ingrijpend wanneer je geen back up maakt van jou toestel. Dat kun je op de volgende manier via Kies doen.
Na 3 weken eindelijk contact met Deezer Support... Ze hadden het druk zeiden ze.... hmmm. Zij vroegen aan mij of ik ergens in Android "background data enabled" had gemaakt... of ik iets uitgezet had dus. Kan iemand mij vertellen waar ik dat kan vinden? Ik heb een samsung Galaxy SIII met androidversie 4.3.
Ik vroeg dat aan Deezer, maar die verwezen me naar Andoid help.... Heb niet bewust iets uitgezet, dus als één van jullie weet waar ik dat kan checken, graag, heb heel t weekend al zitten poken in de telefoon, maar niet gevonden....
Reputatie 2
Even een schaamteloze kopie van een google help pagina :
.
- Open de Instellingen op je apparaat.
- Ga naarGegevensgebruik bij 'Draadloos en netwerken'.
- Druk op de Menuknop (drie puntjes rechtsboven) of de touchknop links onder naast de homeknop
- plaats het vinkje bij 'Achtergrondgegevens beperken'

op sommige telefoons kunnen de opties voor achtergrondgegevens zich bevinden bij Instellingen > Gegevensbeheer voor accu > Weergave > Achtergrondgegevens.

Gr. Bas
@Beatfluence, kan het niet vinden, bij mij ziet het er toch anders uit.... 😞 Ik vrees toch dat een fabrieksreset (eerst alles backup maken) de beste optie is.... uit Android onderwerp al goede tips en uitleg hoe ik dat beste kan doen....
Reputatie 2
ja, dat zou je ook kunnen doen inderdaad (wel de meest grondige optie). ik had hierboven misschien ook beter even aan kunnen geven dat als je kunt downloaden en installeren uit de google playstore, achtergrondgegevens sowieso aan staan... anders zal google play expliciet vragen deze instellingen na te kijken.
Als ik zie wat er al geprobeerd is... is dat inderdaad wel een goede optie, met een backup valt de pijn al een heel stuk mee bij het opnieuw instellen.. Wel vervelend dat het zover moet komen.

Overigens heb ik zojuist onder dwang de nieuwe versie van deezer maar eens geinstalleerd op mijn 2e telefoon (anders kon ik m niet gebruiken) en ik ervaar hetzelfde probleem. nummer voor nummer hapert de boel en liedjes skippen ergens midden in het nummer.
Geen idee waar het probleem ligt, ben het inmiddels ook al aan het uitzoeken.
@Beatfluence.... Als je t uitgevonden hebt laat je dan weten? Ik ga zeker niet voor het weekend aan de slag met fabrieksreset... Je denkt altijd doe ik wel even, maar je bent er zo altijd een paar uur mee bezig is mijn ervaring bij eerdere telefoons.
Vervelende is dat ie ook hapert als je gewoon "live/online" nieuwe dingen aan het luisteren bent... (wel minder erg) Zo gaat de lol er wel een beetje af...
Reputatie 7
Badge +15
Hey NatasjaHaa

Heel gek dat hij bij jullie beiden hapert!
Laat je ons even weten of het met de fabrieksreset gelukt is? Ik ben benieuwd namelijk! 🙂
Reputatie 2
Hmm.. Misschien toch nog een oplossing, ik heb mijn smartcache verhoogd naar 1,5GB. Gek genoeg doet hij nu niet meer zo vaag.

Dus wellicht werkt het voor jou ook 🙂
Open Deezer, ga naar de instellingen, dan naar App (tandwieltje) Scroll het scherm helemaal naar beneden en verplaats dan de smartcache slider een stukje naar rechts.
Sluit de app en try again 🙂

Gr. Bas 😃
@Bas: Dank, dat knopje had ik nog niet gezien.... had er al beetje in zitten poken... Heb m flink verhoogd, zal straks eens test doen. Verder nog genoeg ruimte op telefoon qua geheugen en ik leeg cache toch wel regelmatig...
@AmyP, ik hik nog een beetje op tegen die fabrieksreset, als de tip van Bas werkt doe ik dat liever niet, vind ik echt veel werk altijd, niet goed voor mijn humeur:-) en heb wel andere dingen te doen hihihi. Maar als niet werkt geen keus idd... Deezer vroeg nog wat ik van hun service vond, nou, slecht dus.... Die zouden dat toch ook moeten weten?
Na de laatste Deezer update van afgelopen vrijdag 20 feb lijkt het nu wel ietsjes beter te gaan. Nog geen puf gehad voor fabrieksreset afgelopen weekend.
Ik heb sinds vanmiddag Deezer toegevoegd aan mijn abbonement. Nu zit ik er een tijdje op en begint mijn muziek de hele tijd te haperen, kan dus niet normaal muziek luisteren. Heb gelezen dat er meer mensen last van hebben maar weet niet goed wat ik nu kan doen.
Reputatie 7
Badge +15
Hi Lisam,

Leuk dat je nu gebruik maakt van Deezer. Wel vervelend dat hij telkens hapert! Dat is natuurlijk niet de bedoeling. 😞

Ik heb jouw vraag verplaatst naar een topic dat gaat over dat Deezer hapert. Zou je de bovengenoemde tips eens uit willen proberen? Ik ben erg benieuwd wat wel (of niet) geholpen heeft!

Laat je weten of je er zo uit komt? :8

Reageer