Vraag

Doorgeschakelde inkomende oproepen via werk komen niet binnen

• 21 mei 2020
  • 3 reacties
  • 100 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hallo allemaal,

Momenteel werk ik vanuit huis. Ik werk voor een callcenter. Om thuis te kunnen werken biedt mijn werk de mogelijkheid om alle telefoontjes door te schakelen naar mijn privétoestel. Ook uitgaande oproepen worden doorgeschakeld naar mijn eigen toestel.

Helaas functioneert het bovenstaande niet. Wanneer ik doorgeschakelde oproepen ontvang van mijn werk, gaat de telefoon niet over. De telefoontjes kwamen wel direct in de voicemail binnen. Dit heb ik uitgeschakeld, maar nu gebeurt er helemaal niets meer. Overigens werken alle normale oproepen gewoon goed. Hiermee bedoel ik de niet-doorgeschakelde oproepen.

Wanneer ik de telefoon van mijn zoon gebruik, die ook op het netwerk van T-Mobile zit, en ook hetzelfde toestel (Galaxy S7) heeft, werkt het gewoon prima. Aan de zendmast ligt het ook niet, want het is getest vanuit precies dezelfde locatie.

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak van dit probleem zou kunnen zijn? Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

Yvonne

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo,

Misschien is het een idee om eerst alle doorschakelingen te verwijderen door te bellen naar ##002# en vervolgens kun je weer een nieuwe doorschakeling activeren.

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/mobiel/veelgestelde-vragen/hoe-kan-ik-telefoongesprekken-doorschakelen/000216765

Als het nog niet werkt zou je het kunnen proberen met voicemail uit.

Hallo Waqqas,

Het gaat niet om het doorschakelen van mijn eigen telefoon, maar van mijn werktelefoon naar mijn privétoestel. Ik heb op mijn eigen toestel geen doorschakelen ingesteld en dit wil ik ook niet.

Voicemail is al uitgeschakeld, zoals ik al had vermeld in mijn bericht. Dit heeft niets geholpen. Telefoontjes van mijn werk komen niet binnen.

Reputatie 5
Badge +2

Is toch een goede tip van @Waqqas.

Om zeker te zijn dat er ergens geen verborgen / onbekende doorschakeling in jouw toestel (nummer) aanwezig is.

Even de boel opfrissen van je eigen toestel.

Per ongeluk geen nummer blokkade voor het nummer dat naar jouw toestel moet doorverbinden ingesteld.? Dat is mij namelijk wel eens overkomen door het nummer van mijn vrouw te blokkeren, maar had verder geen gevolgen, nog steeds gehuwd :grin:

Reageer