Beantwoord

Doorschakelen met voorwaarden actief

Sinds enkele dagen kan ik één bepaald nummer in mijn contactenlijst (een vaste telefoon) niet meer bereiken. Op mijn telefoon (Samsung Galaxy S4 Zoom) verschijnt de melding "doorschakelen met voorwaarden actief". Ik heb een ander vast nummer geprobeerd, dat kon ik wel gewoon bellen. De optie ##002# heb ik uitgeprobeerd zonder succes. Ik heb het contact verwijderd en opnieuw aangemaakt, ook zonder succes. Verder kan ik op internet wel vinden dat meerdere mensen hier last van hebben, maar ik kan geen goede oplossing vinden. Wie kan mij helpen?
icon

Beste antwoord door AmyP 8 april 2015, 08:47

Hey Melwul

Dit is al een langlopend probleem zeg!:S Ik wil je vragen om het toestel eens terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. In de toestelhulp lees je precies hoe je dat doet. Vergeet niet van te voren een back-up te maken!

Laat je weten of het gelukt is en dit het verholpen heeft? 🙂

Bekijk origineel

38 reacties

Reputatie 5
Hoi melwul

De melding "doorschakelingen met voorwaarden actief" is een standaard melding die de telefoon laat zien. Het houdt is als iemand je belt terwijl je in gesprek bent dan wordt deze doorgeschakeld naar de voicemail bijvoorbeeld. De optie ##002# zal dan inderdaad geen oplossing zijn.

Er is dus iets anders aan de hand.
Aangezien de rest van je contacten geen problemen opleveren en het contact opnieuw invoeren ook geen oplossing bood. Mijn vermoeden is dat het probleem bij de het vaste nummer ligt. Als je die persoon spreekt kun je het beste aangeven dat ze moeten controleren of nog meer mensen problemen hebben hun te bereiken op het vaste nummer.

Hoi melwul

De melding "doorschakelingen met voorwaarden actief" is een standaard melding die de telefoon laat zien. Het houdt is als iemand je belt terwijl je in gesprek bent dan wordt deze doorgeschakeld naar de voicemail bijvoorbeeld. De optie ##002# zal dan inderdaad geen oplossing zijn.

Er is dus iets anders aan de hand.
Aangezien de rest van je contacten geen problemen opleveren en het contact opnieuw invoeren ook geen oplossing bood. Mijn vermoeden is dat het probleem bij de het vaste nummer ligt. Als je die persoon spreekt kun je het beste aangeven dat ze moeten controleren of nog meer mensen problemen hebben hun te bereiken op het vaste nummer.

Bedankt voor de reactie. Ik heb de laatste keer meteen nadat de verbinding van mijn telefoon werd verbroken, opnieuw gebeld met de telefoon van mijn man. Die heeft ook een prepaid tegoed van T-mobile, maar dan op een oudere telefoon (Samsung, geen smart phone). Met zijn telefoon kreeg ik meteen verbinding. Ik heb het ook nog met de eigenaar van het vaste nummer besproken, maar die herkende niet dat er problemen zouden zijn met de bereikbaarheid. Nog andere suggesties?
Reputatie 6
@melwul,

Als ik het goed begrijp werkt het dus wel met een ander toestel en simkaart? Heb je al een keer geprobeerd of het met jou simkaart in een ander toestel wel werkt?
Ruben01 schreef:

@melwul,

Als ik het goed begrijp werkt het dus wel met een ander toestel en simkaart? Heb je al een keer geprobeerd of het met jou simkaart in een ander toestel wel werkt?

Goeie tip, het duurde even voor ik iemand had bij wie ik dit kon testen. Gisteren gedaan, mijn sim in het toestel van een ander gestopt en ik kon het betreffende nummer nog steeds niet bellen. Lijkt dus iets op mijn sim te zijn. Wat nu? Klantenservice T-mobile bellen?
Reputatie 4
Bel je het nummer uit je contactenlijst of heb je het nummer al eens handmatig ingevoerd en proberen te bellen?
Hoi ben ik weer na afwezigheid. Probleem nog niet opgelost. Het maakt niet uit of ik het nummer zelf in tik. Ik heb het contact zelfs verwijderd. Ook met intikken verschijnt de melding om meteen daarna in de wacht te gaan met een bezettoon. Ik heb dit probleem maar met 1 nummer. Misschien per ongeluk ooit bij het eerste gesprek een ongelukkige toetscombi ingetoetst? Alle tips die ik tot heden op het forum heb gezien heb ik geprobeerd (##002# en instelling oproepinstellingen "scherm uit tijdens oproepen" uitgezet en opnw opgestart. Zonder resultaat. Is er nog een oplossing?
Reputatie 4
Erg vreemd hoor. Ik kan je wel een nieuwe sim sturen al denk ik dat het een instellingsfout is in het toestel. Ik weet echt nu niet meer waar ik moet beginnen met zoeken. Ik heb een sim verzonden laat je even weten of dit het probleem oplost? Alvast bedankt! 🙂
Bedankt. Zodra de sim binnen is, ga ik het proberen en laat ik weten of het is gelukt. Mooie service in elk geval!
Hoi,

Bedankt voor de sim. Het kostte even wat moeite om deze actief te krijgen, maar dat is vorige week gelukt. Helaas was het niet de oplossing voor het probleem. Het heeft dus inderdaad met het toestel te maken. Ik zal nog eens googelen of er ondertussen al meer bekend is. Heeft er op het forum nog iemand suggesties?
Ik heb op basis van een ander forum in mijn instellingen op optie "spraakoproep" gevonden. Altijd doorschakelen staat "uit", doorschakelen indien bezet, geen antwoord en niet bereikbaar staan op mijn eigen nummer ingesteld (lijkt me ook goed). Bij oproepen blokkeren staat alles uitgeschakeld, dat is volgens mij ook goed. Automatisch weigeren heb ik uit gezet, maar dat gaf ook geen resultaat.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Melwul

Dit is al een langlopend probleem zeg!:S Ik wil je vragen om het toestel eens terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. In de toestelhulp lees je precies hoe je dat doet. Vergeet niet van te voren een back-up te maken!

Laat je weten of het gelukt is en dit het verholpen heeft? 🙂
Ik krijg dezelfde melding bij meerdere nummers, ook als ik mensen gewoon aan de lijn krijg. Heb al meerdere keren de medewerkers van T-Mobile daarover gesproken en niemand echt NIEMAND is in staat uit te leggen waar de melding vandaan komt!

Er waren verschillende verklaringen, heb verschillende opties toegepast, de melding blijft! In de winkel in Breda heeft de medewerker gezegd dat het 'normaal' is en dat iedereen dat krijgt, maar noch op zijn telefoon, noch op die van zijn collega kon hij het aantonen. Toen moest hij toch toegeven dat het niet normaal is, maar kon verder niet de melding uitschakelen of ten minste uitleggen waarnaartoe wordt deze doorschakeling verzonden. Een maand geleden zei hij dat hij het uitzoekt en mij terug belt binnen een week - NANA! Geen gehoor... Zo ver over het nakomen van de beloftes, klantvriendelijkheid en deskundigheid 😕
Reputatie 6
Badge +16
@Eastwest

Ik kan me goed voorstellen dat dit voor frustraties zorgt. We helpen je graag verde om dit zo snel mogelijk op te lossen.

In het systeem zie ik dat je onlangs een nieuwe simkaart hebt geactiveerd. Was dit voor jou niet de oplossing? Zou je kunnen aangeven welk toestel je gebruikt en welke softwareversie hierop staat? Heb je gecontroleerd of de nieuwste software er al op staat? Heb je al een keer geprobeerd om te bellen naar ##002#?
Nee, Issam, helaas.

Er was al eerder een nieuwe simkaart ingezet en nu dus ook met de nieuwe abonnement. Maar de melding blijft, terwijl in alle instellingen geen enkele doorschakkeling is aangezet. De klantenservicemedewerker en de winkelbediende van T-Mobile Breda hebben dat al meerdere keren gecheckt.

Ik gebruik Samsung s6 (SM-G920F) met Android versie 5.1.1.

Ik weet niet wat ##002# is, maar vertrouw erop dat u weet wat u zegt 🙂 Dus bel ik nu en krijg ik de volgende tekst te zien:

"Oproepen doorschakelen
Alles
Wissen is uitgevoerd."

Wat betekent dat dan?
Ik heb hetzelfde probleem. Ik kan bovendien ook niet opnemen als ik gebeld word op mijn S4. Sms-en lukt wel.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Apie,

Heb je dit probleem al een tijd en met al je contacten of net als de oorspronkelijke klacht, maar 1 contact waar je het probleem bij hebt?

Heb je alle suggesties al uitgeprobeerd uit dit topic? Ik zal ze nog even op een rijtje zetten:
- Doorschakelingen schrappen door middel van de optie ##002#;
- Bij degene bij wie het niet lukt, checken of ze er vaker last van hebben;
- Jouw simkaart controleren of deze nog voldoet;
- Oproepinstellingen "scherm uit tijdens oproepen" uitschakelen;
- Nieuwste software op je telefoon zetten.

Een laatste optie zou zijn om een fabrieksreset uit te voeren, maar hopelijk kunnen we het probleem al eerder tackelen. Van welke telefoon maak jij gebruik? Heb je die al eens opgezocht in onze Toestelhulp?

Laat het even weten als je deze suggesties hebt geprobeerd en of het gelukt is om het probleem op te lossen! 🙂
Terugzetten naar de fabrieksinstellingen heeft geholpen.
Ho, bij mij is het probleem nog steeds niet opgelost. En mensen die belooft hebben om terug te bellen met de oplossing bellen ook niet. Mijn laatste vraag over de ##002# melding werd ook niet beantwoord. Lekker service hier 😞
Eastwest schreef:

Nee, Issam, helaas.

Er was al eerder een nieuwe simkaart ingezet en nu dus ook met de nieuwe abonnement. Maar de melding blijft, terwijl in alle instellingen geen enkele doorschakkeling is aangezet. De klantenservicemedewerker en de winkelbediende van T-Mobile Breda hebben dat al meerdere keren gecheckt.

Ik gebruik Samsung s6 (SM-G920F) met Android versie 5.1.1.

Ik weet niet wat ##002# is, maar vertrouw erop dat u weet wat u zegt 🙂 Dus bel ik nu en krijg ik de volgende tekst te zien:

"Oproepen doorschakelen
Alles
Wissen is uitgevoerd."

Wat betekent dat dan?

Reputatie 6
Badge +16
Hi Apie,

Goed om te horen dat het is opgelost. Bedankt voor het delen van je oplossing.

Hoi Eastwest,

Mijn excuses dat ik niet duidelijker was inmijn bericht. Onze collega David had in zijn bericht al aangegeven dat je ##002# kan gebruiken om alle dooschakelingen op het netwerk te verwijderen. Heb je het inmiddels al uit kunnen proberen? Ik ben erg benieuwd naar het resultaat. 🙂
Issam, de antwoord op uw vraag is in mijn bericht - ik heb deze nogmaals gekopieerd voor u twee dagen geleden (zie boven). Er staat de tekst dat ik te zien krijg, als ik ##002# intoets.
Reputatie 7
Badge +17
eastwest schreef:

Issam, de antwoord op uw vraag is in mijn bericht - ik heb deze nogmaals gekopieerd voor u twee dagen geleden (zie boven). Er staat de tekst dat ik te zien krijg, als ik ##002# intoets.

Hi Eastwest,

Wat vervelend dat de oplossing hiervoor nog niet bekend is. Ik heb dit daarom doorgezet naar onze technische afdeling en zal naar een oplossing kijken. Je kunt een terugkoppeling van ze verwachten.
Bedankt, Hajar! Ik wacht geduldig 😉
melwul schreef:

Sinds enkele dagen kan ik één bepaald nummer in mijn contactenlijst (een vaste telefoon) niet meer bereiken. Op mijn telefoon (Samsung Galaxy S4 Zoom) verschijnt de melding "doorschakelen met voorwaarden actief". Ik heb een ander vast nummer geprobeerd, dat kon ik wel gewoon bellen. De optie ##002# heb ik uitgeprobeerd zonder succes. Ik heb het contact verwijderd en opnieuw aangemaakt, ook zonder succes. Verder kan ik op internet wel vinden dat meerdere mensen hier last van hebben, maar ik kan geen goede oplossing vinden. Wie kan mij helpen?

heb alles er voor gedaan doorschakelen onder voorwaarden ligt bij provider of android heb alles uitstaan zelfs andere gsm gebruikt doet het precies hetzelfde word allemaal gegist maar provider moet nu maar gaan uitzoeken bij diverse providers zelfde klacht dus niet alleen t-mobile

Reageer