Beantwoord

E-mail naar SMS

Reputatie 2
Vraag; als ik vanaf mijn telefoon een sms naar een e-mailadres verstuur, komt dat binnen met als afzender 316xxxxxxxx@mms.t-mobile.nl. Alleen op dat e-mailadres is niet te antwoorden.
Is het wel mogelijk om via een e-mailadres een SMS te sturen naar een t-mobile abonnee? Ik weet dat dit in het buitenland wel bestaat (bijv. nr@tmomail.net), maar is dit er ook voor Nederland?
icon

Beste antwoord door Raymond 21 juni 2011, 10:17

@Garrcomm
Het is mogelijk om via een e-mailadres een sms te sturen naar een T-Mobile klant. Echter, de ontvangende T-Mobile klant dient deze dienst geactiveerd te hebben. Het activeren van deze dienst kan door een sms te sturen naar 888 met daarin de tekst EMAIL AAN. Je ontvangt dan een sms terug met daarin de bevestiging dat de dienst is geactiveerd en wat het e-mailadres is. Je kunt nu een e-mail als sms versturen naar de ontvanger. Je kunt het bericht in het onderwerp-veld typen.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
@Garrcomm
Het is mogelijk om via een e-mailadres een sms te sturen naar een T-Mobile klant. Echter, de ontvangende T-Mobile klant dient deze dienst geactiveerd te hebben. Het activeren van deze dienst kan door een sms te sturen naar 888 met daarin de tekst EMAIL AAN. Je ontvangt dan een sms terug met daarin de bevestiging dat de dienst is geactiveerd en wat het e-mailadres is. Je kunt nu een e-mail als sms versturen naar de ontvanger. Je kunt het bericht in het onderwerp-veld typen.
Reputatie 2
Hoi Raymond,
De dienst van gin.nl had ik inderdaad al gevonden maar ik zag niet direct dat dit verbonden was aan T-Mobile en kan nergens tarieven vinden. Wel zo prettig om tevoren te weten wat je gaat betalen ;-)
Enig idee wat de tarieven voor ontvangen berichten zijn?
bestaat deze service nog steeds en zo ja wat zijn de kosten?
Reputatie 6
Hoi jwprotterdam,

Welkom bij ons op het Forum!

Ik heb het even voor je nagekeken en het nummer dat hiervoor gebruikt werd is niet meer actief. Ook is het met de huidige abonnementen niet echt relevant meer, jij hebt bijvoorbeeld onbeperkt sms'en in jouw bundel en onbeperkt internet dus je kunt altijd emailen/SMS'en 🙂
Dit is niet gratis! Dit is een T-Mobile zwendel.

Deze gratis dienst van T-Mobile kost 30 euro center per SMS.

Het is jammer dat Nederland geen rechtstaat meer is en dat partijen zoals T-Mobile niet worden aangepakt door politie en justitie.
Reputatie 6
Badge +17
Dit is niet gratis! Dit is een T-Mobile zwendel.

Deze gratis dienst van T-Mobile kost 30 euro center per SMS.

Het is jammer dat Nederland geen rechtstaat meer is en dat partijen zoals T-Mobile niet worden aangepakt door politie en justitie.

Je reageert op een 2 jaar oude topic. Ik heb geen idee waar je het over hebt. Als je Stel Samen & Stel Bij of Go hebt, dan is MMS en SMS gratis.
Reputatie 7
Badge +20
Hi,

Het is inderdaad al een oud topic en ik denk dat het bij jou niet om dit geval gaat. Ik zie namelijk dat er gebruik wordt gemaakt van een SMS-dienst. Deze kosten €0,30 per bericht en vallen buiten de bundels. Pilovali gaf bijvoorbeeld al aan dat Stel Samen & Stel Bij onbeperkt SMS/MMS heeft in het abonnement, bij Go is dit ook niet anders.

Een SMS-dienst kan soms onbewust gebeuren, maar net zo goed ben je ervan op de hoogte dat je hier gebruik van maakt. Zoals ik al aangaf zitten hier wel kosten aan verbonden. Je vindt alle informatie over deze diensten in dit topic. Hier staat ook hoe je deze kunt blokkeren, als ze niet gewenst zijn.

Je vindt overigens alle tarieven in jouw prijslijst. Zo weet je altijd of iets kosten met zich mee brengt en hoeveel dit dan is. Ik zie overigens dat je ook kunt verlengen, dit is bijna altijd voordeliger dan de oude prijsplannen. Misschien iets om te overwegen? Via My T-Mobile kun je zien wat je qua abonnement kunt nemen en welke kosten hieraan verbonden zitten.

Als wij je nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat graag van je!

Reageer