eSim in Nederland

Toon eerste reactie

34 reacties

Reputatie 1
Sinds vandaag is de eSIM beschikbaar in Polen bij Orange.
Folkert schreef:

Mijn persoonlijke mening: 332 handtekeningen in 5 weken tijd is niet veel, blijkbaar is de nood niet zo hoog. En wanneer stap je nou over? Maximaal 1x per jaar of 2 jaar. Zo vaak hoef je die simkaart niet te wisselen dus. Het is uiteindelijk alleen handig voor smartwatches die autonoom op 4G werken waar fysiek geen simkaart in past en dat zijn apparaten voor de happy few.

Begrijp wel dat de providers nu nog geen kosten willen maken voor een techniek waar nu nog niet veel vraag naar is. Als ik nu de straat op ga en willekeurige voorbijgangers vraag wat eSIM is dat er maar weinigen zijn die dat zullen weten.

Sorry Folkert, maar we weten allemaal dat online petities nonsense zijn. Ik heb hem daarom ook niet ondertekend terwijl ik ontzettend hard zit te wachten op een e-sim. Voor mijzelf en mijn apple watch, maar ook voor mijn werk waar ik nu veel collega's zie bellen met hun prive nummer.
Als T-mobile echt bang is voor overstappers zouden ze eens goed naar hun dienstverlening moeten kijken.
yvez schreef:

Beste T-mobile,

Esim is de toekomst, jullie weten dat ook dondersgoed. Doe er wat aan!
Laat zien dat jullie de voorloper zijn i.p.v. naar andere providers te staren.
Gaat gegarandeerd klanten opleveren!

Esim ready:

• Apple iPhone XS
  • Apple iPhone XS Max
  • Apple iPhone XR
  • Google Pixel 2
  • Google Pixel 2 XL
  • Apple Watch Series 4
  • Samsung Gear S3
Alvast bedankt,

Yves

Plus ook nog de:
  • Samung Galaxy Watch
Reputatie 1
Werkt prima hoor

Reputatie 2
@martin_vd Kun je ons vertellen hoe je dat doet?
Intussen zijn wij al ruim in 2019. Wanneer komt de esim bij T-Mobile?
Het trieste is dat T-Mobile in 2016 (bijna 3 jaar geleden) als een blog schreef dat esim de toekomst heeft en het niet lang zal duren voordat esim ondersteund gaat worden: https://liveforward.t-mobile.nl/esim/
En in het buitenland kan T-Mobile wel esim ondersteunen.
Dus kom op T-Mobile en doe je trouwe klanten eens een plezier.
M.v.g
Bart
Reputatie 3
Badge
Eind vorig jaar was T-mobile nog niet te bewegen. De markt voor e-sim is er waarschijnlijk wel, maar men ziet alleen bedreigingen in plaats van kansen.
https://www.bright.nl/nieuws/artikel/4419611/e-sim-esim-komt-voorlopig-niet-naar-nederland
31 januari 2019 providers.nl

Providers T-Mobile en Vodafone laten weten op korte termijn te zullen beginnen met het ondersteunen van de zogenaamde ‘E-sim’ in smartphones in Nederland. Ook Tele2 gaat de E-sim ondersteunen, maar vooralsnog alleen in een andere landen. Of Nederland ook in het rijtje komt is nog even afwachten. Wie straks van mobiele provider overstapt, hoeft niet meer te wachten op zijn simkaart en kan gelijk aan de slag met ‘de simkaart van de toekomst’.

Echt waar? 🧐
Het is echt ongelooflijk. Ik voel mij als jarenlange klant niet serieus genomen met de mededeling "T-Mobile houdt de ontwikkelingen in de gaten". Al jaren lang kan men in Duitsland bij T-MOBILE van esim gebruik maken. Waarom dan niet in NL. Ook als er een reden is, vermeld dat de reden maar antwoord niet op deze manier. Kom op T-Mobile wees duidelijk en regel dat we e-sim kunnen gebruiken!

Reageer