Beantwoord

Extra veilig online graag uitzetten

• 29 januari 2018
  • 4 reacties
  • 97 Bekeken

Beste T-Mobile, nu notabene mijn eigen zakelijke website (www.isidis.nl) geblokkeerd wordt door Extra veilig online ben ik er wel klaar mee. Dit is een duidelijke "false positive". Bij alle grote websites kan ik mijn site checken en deze komt goed uit de bus. Waarom dan wel bij T-Mobile?? Wat is hier aan de hand? Hebben jullie hier nog wel grip op? Neem bijvoorbeeld Google safebrowsing: https://transparencyreport.google.com/safe-browsing/search?url=www.isidis.nl
icon

Beste antwoord door Bas 31 januari 2018, 10:39

Hey isidis,

Ik heb het meteen voor je nagekeken en zie inderdaad dat Google Safebrowsing aangeeft dat er geen onveilige content gevonden is, maar de website wel door Extra Veilig Online wordt geblokkeerd. Extra Veilig Online controleert of een website op een zogenaamde ‘zwarte lijst’ met onveilige websites staat. Daarnaast wordt ook ander dataverkeer gecontroleerd op mogelijk schadelijke software. Wat dus de exacte reden van de blokkade is durf ik op dit moment niet te zeggen, sorry!

Voor nu heb ik Extra Veilig Online in ons systeem voor je uitgezet en heb ik een navraag gedaan naar de reden van de blokkade. Wanneer ik hier antwoord op krijg zal ik het meteen aan je terugkoppelen! :D

Mocht je verder nog vragen hebben stel ze dan gerust, we helpen je graag!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge +13
Hey isidis,

Ik heb het meteen voor je nagekeken en zie inderdaad dat Google Safebrowsing aangeeft dat er geen onveilige content gevonden is, maar de website wel door Extra Veilig Online wordt geblokkeerd. Extra Veilig Online controleert of een website op een zogenaamde ‘zwarte lijst’ met onveilige websites staat. Daarnaast wordt ook ander dataverkeer gecontroleerd op mogelijk schadelijke software. Wat dus de exacte reden van de blokkade is durf ik op dit moment niet te zeggen, sorry!

Voor nu heb ik Extra Veilig Online in ons systeem voor je uitgezet en heb ik een navraag gedaan naar de reden van de blokkade. Wanneer ik hier antwoord op krijg zal ik het meteen aan je terugkoppelen! :D

Mocht je verder nog vragen hebben stel ze dan gerust, we helpen je graag!
Bedankt voor de afhandeling. Toch verbaas ik me hoe mijn domein op een zogenaamde 'zwarte lijst' terechtkomt. Wie beheerd die? Is dat een externe partij? De erkende partijen die ik check zoals , kaspersky, sophos en symantec kennen mijn hostnaam niet als blacklisted. Graag een onderzoek dus.
Nog even wat erkende partijen:
https://www.spamhaus.org/query/domain/www.isidis.nl
https://www.spamcop.net/w3m?action=checkblock&ip=www.isidis.nl
Reputatie 4
Badge +13
Ik heb op dit moment nog geen reactie op mijn navraag, Isidis. Maar geen zorgen hoor, zodra ik hier een reactie op heb zal ik het meteen aan je terugkoppelen! Omdat er ook bijvoorbeeld ook op ander dataverkeer gecontroleerd wordt, durf ik niet met zekerheid te zeggen of jouw domein op de 'zwarte lijst' staat en waarom dit zo zou kunnen zijn. Vandaar dan ook ook mijn navraag! :D

Ik ga er vanuit dat ik hier snel meer inzicht en duidelijkheid over heb, zodat we samen kunnen kijken naar een oplossing. Voor nu wens ik je een hele fijne dag!

Reageer