Vraag

[FAQ / Veelgestelde vragen] Alles over de instellingen, kosten en het versturen/ontvangen van MMS


Reputatie 4
  • T-Mobile Medewerker
  • 6111 reacties
MMS staat voor "Multimedia Messaging Service" is de multimediale opvolger van SMS. Een MMS kan bestaan uit tekst, geluid, een plaatje of een stukje video, of een combinatie van deze soorten. De maximale grootte van een MMS-bericht is 300KB en de tarieven voor het versturen van een MMS zijn afhankelijk van je tariefplan. Aan het ontvangen van een MMS zijn geen kosten verbonden.

Let op! Vanaf 1 januari 2019 biedt T-Mobile MMS niet meer aan.
KPN stopt al met MMS vanaf 1 juli 2017, dus houd er rekening mee dat je dan niet meer met deze contacten kunt MMS'en.

Ik kan een MMS bericht niet openen op mijn telefoon, maar heb wel een sms-bericht ontvangen met een code. Wat nu?
Op oudere toestellen ontvang je, in plaats van direct het MMS-bericht, een bericht met een link naar een webpagina. Je kunt op die webpagina het MMS-bericht bekijken. Om het bericht te bekijken voer je jouw mobiele nummer en de berichtcode in. Het bericht blijft 14 dagen beschikbaar op onze website. Let op: gebruik hiervoor Internet Explorer


Ik kan geen MMS versturen/ontvangen op mijn telefoon, wat nu?
Voorwaarden voor MMS:
- De grootte van een mms-berichten is maximaal 300KB
- Als er een MMS-bericht wordt verstuurd naar het buitenland, moet de buitenlandse provider MMS ondersteunen
- MMS ontvangen is pas mogelijk nadat je ten minste één MMS-bericht hebt verstuurd!

Mocht je aan bovenstaande voorwaarden voldoen, controleer dan of het toestel geschikt is voor MMS. Dit is namelijk niet bij alle toestellen het geval. Vooral oudere types toestellen kunnen dit soms niet. Via onze Toestelhulp pagina kan je bekijken of jouw toestel geschikt is voor deze dienst.


Hoe stel ik mijn toestel handmatig in voor het versturen en ontvangen van MMS?
Vrijwel alle toestellen zijn al voorzien van de juiste instellingen. Mocht je proberen ervaren dan is het raadzaam om te controleren of dit inderdaad het geval is. Wanneer je bij onze Toestelhulp het type toestel dat je gebruikt selecteert, kan je stapsgewijs zien of deze instellingen inderdaad juist zijn.

Als je telefoon niet in de Toestelhulp staat, kan je de volgende instellingen voor MMS gebruiken.

Profielnaam = T-Mobile MMS
Homepage (URL) = http://t-mobilemms
IP-adres = 010.010.010.011 of 0.10.10.11
Poort = 8080
Drager gegevens = GPRS
Gebruikers of Username = tmobilemms
Wachtwoord of Password = tmobilemms
Toegangspunt of APN = mms
Beveiliging = Niet beveiligd
Sessie modus = Doorlopend


Mijn telefoon is geschikt voor MMS, de instellingen staan juist maar ik ervaar nog steeds problemen, wat nu?
Mocht het voorkomen dat je de bovenstaande stappen hebt doorlopen zonder effect, dan wil ik je adviseren om een kruistest uit te voeren. Hierbij plaats je jouw simkaart in een ander toestel en een andere simkaart in jouw eigen toestel. Vervolgens probeer je in beide gevallen een MMS te versturen of ontvangen. Op die manier kunnen we achterhalen waar het probleem precies zit. Ervaar je ook andere netwerkproblemen neem dan een kijkje in het topic over netwerkproblemen.


Heb je nog andere vragen over MMS? Laat het aan ons weten in dit topic.

Herzien op: 10 maart 2016

10 reacties

Hoi ik heb een stel samen abonnement mijn vraag wat kost +- een mms?
Reputatie 6
@harryslabbers

Bij Stel Samen heb je onbeperkt sms/mms binnen Nederland. Je kunt 2500 sms'jes/mms'jes per maand versturen binnen Nederland zonder dat hier extra kosten voor in rekening worden gebracht. Je kunt deze informatie terugvinden in de prijslijst die hoort bij jouw [URL='https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement']Stel Samen[/url] abonnement.
dank je wel voor het duidelijke antwoord
Hoi,

Ik heb al talloze smsjes gehad van T-mobile met daarin de instellingen voor MMS en deze ook netjes geaccepteerd, maar MMS ontvangen of verzenden werkt dus niet. Bij de toetselhulp staat mijn toestel niet. Nokia 113.
Reputatie 6
@harryslabbers

Graag gedaan 🙂 Als je nog vragen hebt weet je ons te vinden !
Reputatie 6
@Jandw

Welkom hier op het nieuwe T-Mobile Forum!

Je maakt gebruik van een Alleen Bellen en Sms'en abonnement, hierbij is het niet mogelijk om gebruik te maken van mms. Dit omdat je voor mms een internetverbinding moet hebben en dit is niet mogelijk bij dit abonnement.
Helder, bedankt voor je reactie. Hoe kom ik dan af van de 20-30 SMS berichten per dag vanT-mobile om MMS te activeren en welkomsberichten die ik niet kan openen en die dus maar blijven komen.

Chris076 schreef:

@Jandw

Welkom hier op het nieuwe T-Mobile Forum!

Je maakt gebruik van een Alleen Bellen en Sms'en abonnement, hierbij is het niet mogelijk om gebruik te maken van mms. Dit omdat je voor mms een internetverbinding moet hebben en dit is niet mogelijk bij dit abonnement.

Reputatie 5
Hoi Jandw

Wat vervelend dat je telkens het SMS'je met de MMS instellingen ontvangt. Ik heb een kleine aanpassing aan je instellingen gedaan. Zou je je toestel willen herstarten en aangeven of het probleem zo is opgelost? Mocht het probleem dan nog bestaan dan zal ik een onderzoek voor je instellen bij ons IT afdeling.
Tom schreef:

Hoi Jandw

Wat vervelend dat je telkens het SMS'je met de MMS instellingen ontvangt. Ik heb een kleine aanpassing aan je instellingen gedaan. Zou je je toestel willen herstarten en aangeven of het probleem zo is opgelost? Mocht het probleem dan nog bestaan doen zal ik een onderzoek voor je instellen bij ons IT afdeling.



Bedankt voor je reactie. E.e.a is nog niet verholpen. Zolang ik bluetooth niet gebruik is er niets aan de hand, maar zodra ik die aanzet begint de stroom van berichten. Ik krijg dan eerst een sms met daarin de melding dat ik MMS instellingen krijg, die krijg ik daarna, daarna 5-10 Welkomsberichten die ik dus niet kan openen. Het maakt niet uit of ik de ontvangen MMS instellingen opsla of weiger.
Reputatie 6
Badge +16
@Jandw

Jammer om te horen dat het nog steeds niet is opgelost. Het lijkt dus een iets technischer verhaal te zijn dan we dachten. We gaan dit dus overlaten aan de specialisten, we hebben dit voor je doorgezet naar de afdeling die hierover gaat. Zij zullen dit voor je gaan onderzoeken zodat het zo snel mogelijk opgelost wordt. Onze excuses voor het ongemak, zodra er meer bekend is zullen wij je hierover infomeren!

Reageer