Beantwoord

Garantie op hoesje

Beste,
Ik ben al jaren vaste klant bij jullie.
Vandaag ging langs bij jullie winkel in Arnhem op kroneneburg.
Mijn hoesje voor mijn iPhone is na 5 maanden defect. Een hoekje eraf . Het hoesje was € 54,99
Ze vroegen om een bon. Die had ik niet meer Maar ik kon ze wel mijn bank afschrijving laten zien met bedrag datum en tijd. 31 augustus 10:06. €54,99

Dit lijkt mij wettelijk voldoende. Maar volgens de medewerker niet. Het lijkt mij aan de hand van mijn verstrekte gegevens om dit zo na te zien. Maar nee

ik moest contact op nemen met de klanten service , en vragen of zij mij bon konden achterhalen. Maar helaas als ik de klanten service bel dan krijg je niemand aan de lijn. Wel krijg ik allerlei sms’je Maar daar heb ik niks aan . Navraag gedaan bij de Consumentenbond en die geven aan dat je bankafschrift wettelijk voldoende is.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

mvg Danny
icon

Beste antwoord door Jaimy 30 januari 2019, 15:06

Hoi Danny,

Ah toch in die T-Shop inderdaad! Ik moet eerlijk zeggen dat een bon dan echt nodig is, en ik daar op afstand verder niet veel in kan betekenen. Het is in dit geval echt aan de T-Shop om te kijken of zij dit kunnen oplossen, omdat de aankoop in een T-Shop is gedaan.

Wellicht kun je ook de tip van CrisTien nog opvolgen!
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Beste @dannygrinwis Mmmmm misschien onwil van de shopmeedewerker.
ik heb ook een keer een hoesje terug gebracht wegens verkleuring.
kreeg gelijk mijn geld terug. Andere shop proberen?
Zo zie je maar altijd je bonnen bewaren.
Hopelijk kunnen de moderators iets voor je doen!
Dat hoop ik ook
Beste moderators ik wacht op jullie reactie!
Reputatie 7
Badge +17
@dannygrinwis je moet echt geduld hebben. De moderators reageren mits niet te druk binnen 24/48 uur!
Bumpen is niet toegestaan. Huisregels!
Ga anders even langs een andere TM shop. Misschien helpen ze je daar wel tot tevredenheid!
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Danny,

De tips van CrisTien kun je zeker eens opvolgen!

Waar heb je het hoesje destijds precies aangekocht? Was dat in een T-Shop? In dat geval geldt de kassabon van de T-Mobile Shop namelijk als aankoopbewijs. Je kunt een kopie opvragen in de bewuste of in elke andere T-Shop. (Maar: de bonnen blijven niet voor eeuwig in het kassasysteem zitten. We kunnen daarom niet garanderen dat de kassabon altijd kan worden uitgeprint.)

Of heb je het hoesje misschien op een andere manier gekocht? Ik hoor dan graag hoe precies, zodat ik nog even voor je mee kan kijken of ik dan wat voor je kan betekenen! :)

Ik hoor het graag van je!
Beste jaimy

De aankoop was zoals in mijn eerst bericht bij t m shop op kronenburg in Arnhem
En nee ze konden mijn bon niet uit printen. Wel kon ik de bank afschrijving laten zien met datum bedrag en tijdstip
Dit was volgens de medewerker niet voldoende
Vandaar dat ik het nu hier probeer
Dit is stap 2 😉
Dus ik hoop dat jij mij verder kan helpen

mvg Danny
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Danny,

Ah toch in die T-Shop inderdaad! Ik moet eerlijk zeggen dat een bon dan echt nodig is, en ik daar op afstand verder niet veel in kan betekenen. Het is in dit geval echt aan de T-Shop om te kijken of zij dit kunnen oplossen, omdat de aankoop in een T-Shop is gedaan.

Wellicht kun je ook de tip van CrisTien nog opvolgen!
Hoi Jaimy

Een bank afschrijving is ook een wettelijk betaal bewijs
Ik vind het jammer dat ook dit medium mij niet kan helpen
En naar een andere winkel ? Die verwijs je dan toch terug naar de winkel waar jij je aankoop heb gedaan.
Als jij nog 1 keer kan aangeven dat deze community mij niet kan helpen .
Dan kan ik stap 3 gaan doen .

mvg Danny
Reputatie 3
Het enige probleem is dat je met een bankafschrift kunt bewijzen dat je op die datum IETS voor bedrag X hebt gekocht in die TM-shop, maar niet WAT je voor bedrag X hebt gekocht.
En daar begint de ellende.

De meeste winkeliers gaan hier natuurlijk soepel mee om, zeker als de huidige prijs van het product ongeveer hetzelfde is als toen je het destijds kocht. Maar verplicht hiertoe zijn ze helaas niet ...
(het zou T-Mobile natuurlijk sieren als ze hier "normaal" mee zouden omgaan)

En anders:
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/overeenkomsten/aankoopbewijs
Maar of je daar nou gelukkig van wordt ...
Beste Jaimy,

Bedankt voor de info
Dat is precies zoals ik het ook dacht.
Jammer dat we er hier niet uitkomen .
Ik ga het probleem nu zoals jij al liet zien bij de Consumentenbond , klacht kompas social media enz neerleggen.
Het ga mij nu niet meer om het geld maar om het principe .
Bedankt voor jullie inzet

fijne avond!
Reputatie 3
Badge +2
Is het logisch om te denken dat bij het beschadigen van een hoesje dit onder garantie moet vallen? Het hoekje zal niet spontaan als fabrieksfout eraf zijn gevallen! Ook met een hoesje erom krijg je een toestel kapot. Je moet het altijd goed behandelen.
Reputatie 7
Badge +17
Hoi Jaimy

En naar een andere winkel ? Die verwijs je dan toch terug naar de winkel waar jij je aankoop heb gedaan.

mvg Danny

Dat is een aanname Danny wat totaal niet klopt. Daar heb ik ervaring mee!
probeer het gewoon een keer voor dat je conclusie trekt.
succes en fijne avond!

Reageer