Beantwoord

gebeld door 2 xbuitenlandsnummer en op 1 nummer gereageerd!!

• 19 september 2019
  • 17 reacties
  • 42618 Bekeken

Ik ben gebeld door 00213-556426783 uit Algerije en heb teruggebeld. Stom, maar helaas Ik heb nu kosten € 1,27. Dus dat valt nog mee, maar wat moet ik nu doen, zodat ze mijn nummer niet kunnen misbruiken.

Ook ben ik gebeld door nog een ander nummer, maar die heb ik niet teruggebeld.00213-556980178.

Graag hoor ik snel van u.

Groet Lily de Kort
icon

Beste antwoord door David 26 september 2019, 09:11

Goedemorgen allemaal,

Het blijkt wel weer dat er een nieuwe golf aan telefoonterreur actief is.. Om de zoveel tijd is het weer raak en komt vanuit verschillende landen en regio's. Aangezien er een enorme reeks aan verschillende nummers wordt gebruikt is het niet mogelijk om dit allemaal te blokkeren.

In ons algemene topic over dit soort telefoontjes vind je meer informatie, maar de strekking is altijd:
  • Onbekende, buitenlandse nummers niet opnemen;
  • Nooit terugbellen;
  • Controleer altijd goed je My T-Mobile of je iets opvallends ziet qua kosten.
Aangezien er al een algemeen topic over dit onderwerp is gaat dit topic op slot.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

17 reacties

hoi Lily,

heb precies het zelfde gehad en gedaan, 1 nummer teruggebeld, niet in de gaten dat het een buitenlands nummer was. Op aanraden van t mobile de nummers geblokkerd. Zou dat genoeg zijn , dat vraag ik me af. Weet jij ondertussen meer?
Hallo Anne,

Ik heb nog geen reactie gekregen van T-mobile. Ik dacht dat dit een site was van de klantenservice van T-mobile, maar blijkbaar niet, want ze reageren niet op mijn vraag!

Gelukkig zijn de kosten niet meer opgelopen. Ik houd het even in de gaten.

Groet Lily
Ik ben ook twee keer gebeld, om 11:49 en 14:37.

+213 5 52854720
+213 5 41019951

In principe kunnen ze verder niks met je nummer en is het een kwestie van die telefoontjes negeren (hoe vervelend ook). En hopelijk heeft T-mobile hier een programma voor om dit soort zaken tegen te gaan. Vaak worden er honderden/duizenden mensen tegelijkertijd gebeld.

Je kunt ook de nummers melden waar je door gebeld bent, zodat daar eventueel verder naar gekeken kan worden. (voor terugbel blokkade bijv.)
Ook ik ben diverse malen gebeld uit Algerije, één keer per ongeluk op de melding gemiste oproep gedrukt en gelijk weer de verbinding verbroken. Kosten 8 sec á € 1,27.
Topic op het KPN forum is al 30.000 x bekeken: https://forum.kpn.com/mobiele-diensten-18/gebeld-vanuit-algerije-480099
Net ook 2 x gebeld:s vriend van me ook en die zit ook bij t mobile?? Ook Algerije

Reputatie 2
Ik ook door twee verschillende nummers.

Ben zelf ook gebeld door een nummer uit Algerije, lijkt wel of tmobile zijn data is gelekt. Gaat blijkbaar expliciet over T mobile klanten.
Ben net ook gebeld door een nr uit Algerije

Ik heb hetzelfde probleem, ook 2 keer gebeld. 4 collega's met T-mobile hebben dit ook.

Zie dat KPN er ook last van heeft: https://forum.kpn.com/mobiele-diensten-18/gebeld-vanuit-algerije-480099
Jeps, ik ook tweemaal gebeld.

+213664844121
+213697237444

Zet die ook maar op de lijst.
Tmobile moet natuurlijk wel actief blijven blokkeren?!

Voegen jullie ze ff toe Tmobile?
Zelfde verhaal, vandaag twee keer gebeld ( beide nummers geblokkeerd)

Reputatie 7
Badge +5
@lilykees: Nee, dit is een klant community. Het doel van dit forum is primair dat klanten elkaar helpen. Als dat niet kan dan kan webcare ondersteuning bieden. :)

Ik ben zelf ook gebeld door dat nummer. Belangrijkste is om dat nummer via jouw telefoon te blokkeren. Dit kan via de belgeschiedenis of log, waarbij je de keuze kan maken een nummer te blokkeren. Ook zijn er apps, die bepaalde telefoontjes kunnen filteren. Bijvoorbeeld alle nummers die met een afgeschermd nummer (privé) bellen. Voor Android is er 'Bel control' en voor Ios is er 'TrapCall'.

Het blijven nare praktijken, waar in de basis weinig tegen gedaan kan worden. De reden hiervoor is dat dit soort 'bedrijven' vaak wisselt van nummer en meerdere nummers in gebruik heeft. Ook is dit veelal geautomatiseerd, waardoor ze blijven proberen.

Mochten er kosten gemaakt zijn, doordat je bijvoorbeeld per ongeluk is opgenomen of teruggebeld hebt, dan kun je altijd een onderzoek laten starten. Persoonlijk acht ik de kans klein dat je het bedrag terug krijgt. Je hebt immers zelf teruggebeld. Hoe zuur het ook is, T-Mobile is eigenlijk geen partij in deze. Het zijn er blijven die malafide 'bedrijfjes', die deze belpraktijken opzetten.
Dank jullie allen voor jullie reacties. Ik zal voortaan geen buitenlandse nummer terugbellen. Het was een goede les en hopelijk blijft het bij de € 1,27.

Groet Lily
Ook ik ben vandaag 2 gebeld door een nummers uit Algerije.

+213657428338
+213670411501

Deze nummer kunnen er dus ook bij op de blokkeerlijst.
Ook vandaag 2x

Reputatie 7
Badge +20
Goedemorgen allemaal,

Het blijkt wel weer dat er een nieuwe golf aan telefoonterreur actief is.. Om de zoveel tijd is het weer raak en komt vanuit verschillende landen en regio's. Aangezien er een enorme reeks aan verschillende nummers wordt gebruikt is het niet mogelijk om dit allemaal te blokkeren.

In ons algemene topic over dit soort telefoontjes vind je meer informatie, maar de strekking is altijd:
  • Onbekende, buitenlandse nummers niet opnemen;
  • Nooit terugbellen;
  • Controleer altijd goed je My T-Mobile of je iets opvallends ziet qua kosten.
Aangezien er al een algemeen topic over dit onderwerp is gaat dit topic op slot.