Beantwoord

Gebeld door +243 nummer

Ik ben deze avond gebeld door het volgende nummer: +243 115507687. Toen ik opnam werd meteen de verbinding verbroken. Ik heb verder niet terug gebeld omdat ik de zaak niet vertrouwde. Kan het kwaad dat ik heb opgenomen???
icon

Beste antwoord door Thalina 24 februari 2016, 15:02

Hoi allemaal,

We merken dat er momenteel weer veel klanten gebeld worden door onbekende nummers uit het buitenland. Helaas is het niet mogelijk om deze nummers te blokkeren. Het vervelende is dat de mensen achter deze nummers telkens weer nieuwe nummers openen. Wel is het met veel toestellen mogelijk om een nummer te blokkeren. Wij adviseren dan ook om dit te doen wanneer je door een onbekend buitenlands nummer bent gebeld.

Het advies van T-Mobile blijft om geen oproepen te beantwoorden afkomstig van buitenlandse telefoonnummers die je niet kent en om deze nummers ook niet terug te bellen. T-Mobile vergoedt de kosten voor het bellen niet.

Gebeld door een onbekend buitenlands nummer en heb je hier vragen over? Bekijk dan dit topic voor de laatste update en stel hier jouw vragen!

Dit topic gaat op slot om het overzicht op het forum te bewaren.

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

49 reacties

Dat je hebt opgenomen kan , denk ik, geen kwaad.

Ik denk dat het een Congolese oplichter was en dat ze er op gokken dat je terugbelt en je dan een peperduur betaalnummer belt.

Ik zou je wel aanraden vreemde nummers (zeker buitenlandse) niet meer op te nemen.
Als ze door hebben dat je opneemt kunnen ze het vaker proberen of je nummer doorverkopen.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Kokkie89,

Er was hier een topic over op het forum waar gewaarschuwd werd voor deze nummers.
T-Mobile kan eventueel deze nummers blokkeren waardoor deze niet meer teruggebelt kan worden, maar het is beter om dit niet te proberen (Internationaal bellen + je wordt doorgelinkt naar een congolese versie van een 0900 nummer)

Het opnemen zelf kan geen kwaad, ze kunnen nu niet plotseling je telefoon overnemen of iets dergelijke.
Reputatie 5
Ben er ook al door gebeld om half 4 in de nacht. Stelletje dwazen!
Niet opnemen. Nooit terug bellen zoals word aangegeven.
Hi,

Vanochtend na veel moeite in slaap te zijn gevallen ben ik ook door een nummer uit Kongo gebeld!!
Dwazen..
T-Mobile kan dit nummer geblokkeerd worden?
+243115507051
Reputatie 6
@iedereen

Deze oproepen niet beantwoorden en zeker niet terugbellen. In sommige toestellen kun je nummers definitief weigeren. Misschien is dat een optie? Nummers kunnen niet individueel geblokkeerd worden.
  Land                       Landnummer 
 Congo-Kinshasa  00243 +243
Ik werd gisteren gebeld door dit nummer en zo ook mijn man vandaag
+243115507756

Hoe kan je zulke nummers blokkeren?
Reputatie 4
Hoi Liekie68, 

Welkom op het forum 😃
Nummer s kun je niet individueel blokkeren, zoals Chris076 hierboven beschreven heeft. Alleen bij sommige telefoons is dat mogeljk, maar welke dat zijn durf ik je niet te zeggen. 
Het enige wat je kan en moet doen is niet opnemen en ook niet terugbellen. 

GRoetjes Tribaltim
Ben een kwartier geleden gebeld door nummer +243 1155507989.
Na enig onderzoek komt dat nummer uit Congo,heb opgenomen maar werd gelijk afgebroken,kan met mijn iPhone het nummer direct blokkeren dus dat is geen probleem.
Moet er wel bij zeggen dat mijn iPhone IOS 7 heb dan kan je telefoon nummers gelukkig blokkeren.
Mijn vrouw heeft het een paar weken geleden ook gehad,heel vervelend.
Gr.J.Stasse
Ik ben ook gebeld door +243115507447. Wat ik mij af vraag: eerder in dit topic werd aangegeven dat je word doorgelinkt naar een ander nummer in congo zoals we in nederland 0900 kennen. Is het mogelijk dat de uiteindelijke beller dan opeens meer gaat betalen niet wetende van de doorlinking??? Volgens mij klopt dit niet.

Als ik mijn prive telefoon door link naar een 0900 nummer is het zo dat de beller het lokale tarief betaalt en ik betaal dan de kosten voor het 0900 nummer, tenminste hier in nederland.
Ik werd gisteren ook door dit nummer gebeld en ik ben ook door een Engels nummer gespammed. Dit gebeurt allemaal sinds ik mijnzelf in heb geschreven bij de Kvk. Mijn vraag is, geldt dit ook voor jullie? 
Heb deze gemist gelukkig. Zag uit Congo ook. Vraag is hoe komen ze aan onze nummers?

Heb deze gemist gelukkig. Zag uit Congo ook. Vraag is hoe komen ze aan onze nummers?

Kwestie van gokken.

Ze weten dat mobiele nummers in Nederland met +31 6 beginnen, maak dan een database aan met mogelijke combinaties daarachter en spammen maar.
Reputatie 2
Ben ook gebeld vannacht
+243115507639
deze had ik +1 (512) 453-9341 Austin TX,.....zegt die ze van Microsoft zijn en of je je computer wilt opstarten, ivm een fout melding in de software.
weet niet hoe ze aan me nummer komen????
en voor de +243 update +243 115507938 
Reputatie 6

Kwestie van gokken.

Ze weten dat mobiele nummers in Nederland met +31 6 beginnen, maak dan een database aan met mogelijke combinaties daarachter en spammen maar.

Ja, zo doen spammers dat. Je kunt het beste niet reageren. Ik weet dat het vervelend is, maar hier is niets tegen te doen.
ik ben ook door dat nummer gebeld maar omdat in lag te slapen en dus wakker werd gebeld had ik hellemaal niet door dat het een buitenlands nummer was. ik hoop inderdaad dat het ook weinig kwaad kan!
Reputatie 5
Wat vervelend dat jullie wakker worden gebeld door onbekende nummers! Zolang je niet terugbelt is er inderdaad niks aan de hand. De nummers worden geblokkeerd en vervolgens nemen ze weer een ander nummer in gebruik. Het advies is dan ook om het telefoontje te negeren en niet op te nemen.
kunnen jullie +234 115507920 ook blokeren!
Reputatie 6
@MEstagesupport

Welkom hier bij ons op het Forum!

Wij kunnen geen nummers voor je blokkeren, je kunt dit in jouw toestel blokkeren. Het is afhankelijk van welk toestel je gebruikt hoe je dit kunt doen (weigerlijst) Kijk even in de instellingen, wanneer je nog vragen hebt horen wij dat graag !
Ik ben net ook wakker gebeld door een nummer uit Congo. Uit kwaadheid heb ik een 'wie ben jij' sms gestuurd. Het nummer heb ik inmiddels geblokkeerd. Kan het smsje kwaad? Groetjes
Reputatie 2
Vandaag gebeld door +243 115507752. Gelukkig gemist. Willen jullie dit nummer blokkeren?
Reputatie 4
@ DarkFairy13

Wat irritant zeg! Het sms'je wordt wel in rekening gebracht maar heeft voor de rest geen gevolgen. Goed dat je het nummer nu hebt geblokkeerd! 🙂

@ jellie27

Bedankt voor je melding! Ik raad je aan om het nummer via je toestel te blokkeren, zodat je ook op korte termijn geen hinder meer ondervindt. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, dan horen wij dat graag!
Ik ben ook vanacht gebeld.   Werd gelukkig telaat wakker om hem op te pakken.    Hoe kan ik dit nummer blokkeren?
Hoi Sylviaco,

Het blokkeren van een nummer is een instelling op je telefoon. Zonder te weten om welk type telefoon het gaat is het niet mogelijk om hier een antwoord op te geven.

Die oplichters wisselen om de haverklap van nummer en omdat ze een enorme database hebben met nummers die ze bellen, denk ik dat de kans klein is dat je door ditzelfde nummer nog een keer gebeld wordt.

Het beste is om niet op te nemen, en niet te reageren d.m.v. SMS oid. Anders weten ze dat je nummer actief is en dan zullen ze het mogelijk vaker proberen.

Groet,
Gwendolyn