Beantwoord

Gebeld door +243 nummer

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

49 reacties

Reputatie 2
hallo ook ik heb hetzelfde probleem  bij mij gaat het om een nummer +234 8134851398  komt uit negeria heb ik na gekeken.....heb op mijn telefoon een LG E610 wel nummer kunnen blokkeren voorover  een afwaslijst...hoop dat dit voldoende  is......wordt er niet goed van ook...echt fraude heb de eerste keer opgepakt...en ze begonnen gelik over geld moest ik opsturen zat in het leger  ect ect...heb gelijk opgehangen en het nummer in zoverre geblokkeerd hoop dat het voldoende is want pak echt niet meer op..
Reputatie 4
@ algroen

Erg verstandig dat je het nummer hebt geblokkeerd, het gaat inderdaad om oplichters. Bedankt voor het delen van jouw informatie met de T-Mobile Community!
Ik ben dus nu net gebeld door +243 819 090 467. Ik vertrouwde het niet en keek dus op google en kwam hier terecht. Punt alleen is, deze topic is van een jaar gelden. Zijn er inmiddels meer mensen die dit vandaag of een andere dag hebben gehad? Doordat ik druk ben en zag dat ik een oproep had gemist, belde ik terug!!!! Wat nu? Heb inmiddels het nr geblokkeerd en T-Mobile een mail gestuurd.
Om 6:33 uur wakker gebeld door +243819090713 ik heb meteen teruggebeld, kreeg een vreemde onverstaanbare vrouwenstem en heb meteen opgehangen. Om 6:49 uur gebeld door +243817772152 niet meer opgenomen. Word je alleen gebeld of kunnen ze omdat mijn nummer in gebruik is ook andere dingen doen met mijn nummer? Zoals bellen met mijn nummer?
ik werd net 10 minuten geleden ook gebeld door een +243819090713 nummer heb niet opgenomen omdat ik het niet vertrouwde maar ben er blij om:)
Mijn vriend vannacht ook gebeld +243819080770 onze nummers lijken wel heel erg op elkaar te-chef, oplichters clubje denk
Ook ik werd vanochtend gebeld door +243 819 090 157. Gemist, maar omdat ik een telefoontje verwachtte heb ik 2x terug gebeld. Geen gehoor. Daarna pas het nummer gegoogled. Beetje dom om dat achteraf te doen maargoed. Ik heb het nr nu toegevoegd aan mijn Weigerlijst. Is dat voldoende?
Reputatie 7
Badge +15
Hey Allemaal,

Vervelend als je gebeld wordt door een onbekend nummer. Goed dat jullie dit melden, bedankt daarvoor!
Het is inderdaad verstandig om het nummer te blokkeren in je toestel. Mocht je niet weten hoe, laat dan even weten van welk type toestel je gebruik maakt. Dan helpen we je verder! 🙂
Reputatie 2
Ik ben gisteren gebeld door +218 50 en dan nog een nummer, volgens mij als ik dat terugtraceer met behulp van Google een havenplaats ergens in Libië. Maar terugbellen is geblokkeerd, valt dit nummer ook onder dit regime?
Reputatie 2
Ik weet niet of ik hier het volledig nr kan plaatsen maar anders is het 2182503zesviereen
Reputatie 5
@willem314 ik wil je adviseren om nooit terug te bellen naar dergelijke onbekende nummers. Of deze mensen uit Libië samenwerken met de Somaliërs durf ik niet te zeggen.
Tom,

Is het niet gewoon mogelijk een lijstje landen per definitie te blokkeren? Voorkomt ellende met rare 0900 nummers in het buitenland, nachtelijke taferelen én als het een instelling in je profiel zou zijn een zeer mooie beschermservice van T-Mobile 😉 Hint 😉
Reputatie 5
Badge +9
Beste Poco-Loco,

Dit lijkt een handige oplossing, helaas is dit wel censuur en niet echt toegestaan.
Hoewel het meerendeel hier geen gebruik van maakt, kan het ooit wel eens voorkomen dat een familielid daar ergens zit en deze wilt bellen naar een klant, en deze komt dan niet door.

Laatst 2X gebeld door iemand uit Egypte: +20 122 2129016
12:56 en 12:57, lekker op de middag 😛

Niet opgenomen of teruggebeld, ik heb geen kennissen daar wonen, en voor een gratis reisje naar de pyramides ben ik niet echt te spreken, slecht wifi daarzo 😛
Lodan schreef:

Beste Poco-Loco,

Dit lijkt een handige oplossing, helaas is dit wel censuur en niet echt toegestaan.
Hoewel het meerendeel hier geen gebruik van maakt, kan het ooit wel eens voorkomen dat een familielid daar ergens zit en deze wilt bellen naar een klant, en deze komt dan niet door.

Het is geen censuur als je dat zelf instelt en zeker toegestaan qua wetgeving. Je bent zelf geheel vrij om jouw filter (firewall, emailfilter, nummerfilter) op te bouwen en zolang T-Mobile hem blanco aanlevert geheel legaal qua optie. Neemt niet weg dat je niet meteen half de wereld moet blokkeren om wat je nu zegt én het zou handig zijn als deze vrij snel open zou gaan (in het geval iemand een reis gaat maken bijvoorbeeld).

Censuur is als iemand voor jou gaat bepalen wat je wel en niet mag ontvangen/zien/lezen. Chinese overheid bijvoorbeeld, niet als een chinees zelf ervoor kiest Facebook te blokkeren op zijn eigen pc.
Reputatie 5
Badge +9
Poco-Loco, je had er iet bijgezegd dat dit per persoon instelbaar zou moeten zijn vanwege je regel "Is het niet gewoon mogelijk een lijstje landen per definitie te blokkeren? "

Dit indiceert dat de landen al door T-Mobile voor alle klanten geblokkeerd zouden moeten worden.

Het probleem is dat heel veel klanten niet doorhebben dat je zoiets zou kunnen blokkeren, je helpt hierbij alleen ervaren gebruikers die toch al weten hoe ze hiermee om moeten gaan, geen onwetende personen die onwetend terugbellen naar dit soort nummers.
Lodan schreef:

Poco-Loco, je had er iet bijgezegd dat dit per persoon instelbaar zou moeten zijn vanwege je regel "Is het niet gewoon mogelijk een lijstje landen per definitie te blokkeren? "

Dit indiceert dat de landen al door T-Mobile voor alle klanten geblokkeerd zouden moeten worden.

Het probleem is dat heel veel klanten niet doorhebben dat je zoiets zou kunnen blokkeren, je helpt hierbij alleen ervaren gebruikers die toch al weten hoe ze hiermee om moeten gaan, geen onwetende personen die onwetend terugbellen naar dit soort nummers.

Dat is een wat vrije interpretatie van mijn implicatie. (ben jij overigens medisch met het gebruik van indiceren als werkwoord?) Zal de term 'per definitie' niet gebruiken 😛

Maar, ik stel simpel een per persoon optie voor om landen te kunnen blokkeren, meer niet. Als dat gewoon als optie in je profiel zit heb je niets met niveau verschil van klanten te maken, noch als het standaard uit staat enig probleem met censuur opvattingen.
Reputatie 5
Badge +9
Poco-Loco schreef:

Dat is een wat vrije interpretatie van mijn implicatie. (ben jij overigens medisch met het gebruik van indiceren als werkwoord?) Zal de term 'per definitie' niet gebruiken 😛

Maar, ik stel simpel een per persoon optie voor om landen te kunnen blokkeren, meer niet. Als dat gewoon als optie in je profiel zit heb je niets met niveau verschil van klanten te maken, noch als het standaard uit staat enig probleem met censuur opvattingen.

Neehoor, ik ben een ICT'er 😛

Ik denk dat het te lastig is om dit alleen online te regelen, dan zou dit een optie moeten zijn terwijl je een contract aanvraagt, dan zou het wel een goede optie kunnen zijn.
hmmmm... een ict-er die behandeling inzet. Klinkt niet helemaal goed die service 😛

Maar dat zou ook kunnen, dat het als dienst expliciet aangeschaft moet worden. Niet eens een hele gekke, weet je tenminste dat de klant er minimaal naar gekeken heeft 😉
Ook ik werd net gebeld door nummer +243 819090358. Hij ging maar 2x over, maar door dat ik het nummer niet kon nam ik dus niet op. Maar kan ik dit nummer ook blokkeren als ik een pre-paid kaart heb?
Reputatie 4
Badge +5
StampertjeCanejo schreef:

Ook ik werd net gebeld door nummer +243 819090358. Hij ging maar 2x over, maar door dat ik het nummer niet kon nam ik dus niet op. Maar kan ik dit nummer ook blokkeren als ik een pre-paid kaart heb?

Dat kan o.a. ook meteen met je telefoon. Heb je bijvoorbeeld een android toestel dan kun je een call blocker (app) gebruiken.
Verder zijn er verschillende security apps waarmee je dat kunt instellen, CM security is in mijn ogen erg goed, maar er zijn er meer zoals 360 security.
Reputatie 5
Badge +9
Frutjuh schreef:

StampertjeCanejo schreef:

Dat kan o.a. ook meteen met je telefoon. Heb je bijvoorbeeld een android toestel dan kun je een call blocker (app) gebruiken.
Verder zijn er verschillende security apps waarmee je dat kunt instellen, CM security is in mijn ogen erg goed, maar er zijn er meer zoals 360 security.

Met een iPhone kan het via instellingen > telefoon > Geblokkeerd
Hier moet je helaas wel eerst de persoon (beller) toevoegen aan je contacten.

ALs je dit doet, raad ik aan om de persoon "Geblokkeerd" te noemen voor dit soort nummers, en alle nummers in 1 persoon samen te voegen.

Specifieke personen blokkeren kan natuurlijk ook, maar mocht het een kennis zijn, is het handig deze onder hun eigen naam op te slaan 😉
Ik word door dit nummer gebeld +243819090751 als het kwaadwillend is wil ik dat dit nummer voor mij geblokkeerd word
Reputatie 7
Badge +20
Hey Artmax,

Welkom op ons Forum! 🙂

Als je het nummer niet herkent, dan zou ik zeker niet opnemen en dit in je telefoon blokkeren. Lodan geeft hier een uitleg over boven jouw bericht. 🙂 We kunnen 1 nummer helaas niet blokkeren, dus dit kun je het beste zelf doen!

Als we nog ergens mee kunnen helpen, laat het ons dan weten!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi allemaal,

We merken dat er momenteel weer veel klanten gebeld worden door onbekende nummers uit het buitenland. Helaas is het niet mogelijk om deze nummers te blokkeren. Het vervelende is dat de mensen achter deze nummers telkens weer nieuwe nummers openen. Wel is het met veel toestellen mogelijk om een nummer te blokkeren. Wij adviseren dan ook om dit te doen wanneer je door een onbekend buitenlands nummer bent gebeld.

Het advies van T-Mobile blijft om geen oproepen te beantwoorden afkomstig van buitenlandse telefoonnummers die je niet kent en om deze nummers ook niet terug te bellen. T-Mobile vergoedt de kosten voor het bellen niet.

Gebeld door een onbekend buitenlands nummer en heb je hier vragen over? Bekijk dan dit topic voor de laatste update en stel hier jouw vragen!

Dit topic gaat op slot om het overzicht op het forum te bewaren.