Beantwoord

Gebeld door buitenlands nummer 212 699754099

• 21 augustus 2016
  • 5 reacties
  • 935 Bekeken

Halo,
Ik ben vanmorgen vroeg gebeld door het nummer 212 699754099 en meteen weer opgehangen. Maarssen daarmee is wel, als dit de bedoeling was, het onheil geschiedt. Blijkt een onbekend nummer te zijn. Ik heb net gekeken op mijn verbruikersstatus, maar de overige kosten staan nog hetzelfde. Hebben jullie enig idee hoe lang ik dit in de gaten moet houden. En kan ik iets blokkeren waardoor ik geen hoge rekening krijg?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
icon

Beste antwoord door Thalina 23 augustus 2016, 12:42

Hoi Diana,

Allereerst welkom op het forum!

Begrijpelijk dat je hier van geschrokken bent en duidelijkheid wilt! Wij adviseren om geen oproepen te beantwoorden afkomstig van buitenlandse telefoonnummers die je niet kent en om deze nummers ook niet terug te bellen. Ik zie in jouw overige kosten inderdaad geen kosten staan, dus gelukkig is het onheil niet geschied bij jou. Dan hadden de kosten er al bij moeten staan. Je kunt nog even je factuur afwachten, maar ik ga ervan uit dat er geen overige kosten komen. In dit algemene topic vind je tips voor als je gebeld bent door een onbekend buitenlands nummer.

Hopelijk heeft dit je gerust gesteld. Laat je het weten als je nog vragen hebt? We helpen je graag!
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Diana,

Allereerst welkom op het forum!

Begrijpelijk dat je hier van geschrokken bent en duidelijkheid wilt! Wij adviseren om geen oproepen te beantwoorden afkomstig van buitenlandse telefoonnummers die je niet kent en om deze nummers ook niet terug te bellen. Ik zie in jouw overige kosten inderdaad geen kosten staan, dus gelukkig is het onheil niet geschied bij jou. Dan hadden de kosten er al bij moeten staan. Je kunt nog even je factuur afwachten, maar ik ga ervan uit dat er geen overige kosten komen. In dit algemene topic vind je tips voor als je gebeld bent door een onbekend buitenlands nummer.

Hopelijk heeft dit je gerust gesteld. Laat je het weten als je nog vragen hebt? We helpen je graag!
Hallo,
Op 14 augustus ben ik ook gebeld door dit nummer. Ik was op dat moment onderweg op vakantie in Duitsland en was te laat met opnemen. Maar omdat mijn zoon voor zijn werk in het buitenland was en ik dus vermoedde dat hij had gebeld, heb ik dit nummer teruggebeld. Ik kreeg een slecht Nederlands sprekende dame aan de telefoon die iets zij over een pakketje uit Marokko. Dit was duidelijk niet voor mij bestemd, heb het gesprek afgebroken en heb er verder niet meer aan gedacht. Nu blijkt dus dat dit oplichting was, er staat een bedrag van € 15,89 op mijn afrekening voor een gesprek van 12.10 min. dat in werkelijkheid nog geen minuut heeft geduurd. Mijn vraag is; hoe kan er ruim 12 minuten worden gerekend? En kan hier iets tegen worden ondernomen?
Met vriendelijk groet, Hans
Reputatie 7
Badge +20
Hi Hans,

Welkom op ons Forum!

Ik heb gelijk je factuur gepakt en zie inderdaad dat je ook gebeld bent door exact hetzelfde nummer. Je kan in de toekomst het beste het landnummer controleren voordat je terugbelt. Zo voorkom je in ieder geval extra kosten. Aangezien het hier om een fraude-nummer gaat, heb ik de kosten vergoed. Dit zal zichtbaar zijn op je eerstvolgende factuur.

Neem ook even dit topic door. Hier vind je tips voor als je gebeld bent door een buitenlands fraude nummer.

Als ik verder nog iets kan betekenen dan hoor ik het graag!
Hallo Hajar,
Hartelijk dank voor de snelle reactie. Een onbekend nummer bel ik eigenlijk nooit zomaar terug, maar gezien de omstandigheden (onderweg tijdens vakantie en zoon voor zijn werk in het buitenland) heb ik deze keer wel teruggebeld. Achteraf gezien uiteraard niet zo verstandig:(
Mijn vrouw en ik maken al jaren tot volle tevredenheid gebruik van jullie diensten en we zijn blij verrast dat de kosten door T-Mobile worden vergoed. Dit bevestigd nog eens de uitstekende service die jullie bieden.
Met vriendelijke groet,
Hans.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Hans,

Bedankt voor je bericht en je compliment. Graag gedaan hoor! 🙂 Ik begrijp dat je deze keer wel hebt teruggebeld. Maar dan weet je dat in ieder geval voor de volgende keer. Ik ben blij om te horen dat jij en je vrouw erg tevreden zijn met ons. Daar doen wij het tenslotte voor!

Mocht ik de toekomst weer wat voor je kunnen betekenen dan hoor ik het graag. :8

Reageer