Beantwoord

Gebeld door onbekend nummer: 0018773092073

• 26 november 2015
  • 9 reacties
  • 306 Bekeken

Ik heb een erg hoge rekening door dit nummer:0018773092073. ik heb totaal niet met dit nummer gebeld en zo lang....bijna een uur! heeft iemand ook deze ervaring of een advies> alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Willem 29 november 2015, 10:26

@ Smilly50

Welkom op het T-Mobile Forum!

Ik begrijp dat je hier meer duidelijkheid over wenst, zeker gezien de kosten die je hebt gemaakt. Ik heb je gegevens bekeken en ik zie dat er op 22.10 om 17:57 ongeveer 45 minuten naar dat betreffende nummer is gebeld. Om misverstanden te voorkomen: het gaat dus écht om een uitgaand gesprek en niet om een inkomend gesprek.

Je hoeft jezelf overigens zeker geen zorgen maken over het 'simkaart kopiëren' hoor. Het merendeel van de oplichters belt met een buitenlands nummer (dit is kosteloos) en vervolgens hopen ze erop dat je terugbelt, wat in dit geval dus gebeurt lijkt te zijn. Houd hier in de toekomst dus rekening mee en gebruik de tip met betrekking tot het blokkeren van het nummer. Ik ben persoonlijk ook weleens gebeld door een vreemd (Afrikaans) nummer, maar heb toen niet teruggebeld. Wanneer het gaat om een nummer dat je niet kent, adviseer ik je niet zomaar terug te bellen. Wanneer je aan de landcode (via Google) kan zien dat het gaat om een vreemde of exotische bestemming, dan weet je eigenlijk al genoeg.

Zorgt dit voor meer duidelijkheid en achtergrond? Ik hoor het graag!
Bekijk origineel

9 reacties

Erg vreemd. Het lijkt wel of iemand de simkaart heeft gekopieerd.
Reputatie 2
Kan het zijn dat jij gebeld ben door iemand vanaf dit nummer? Check je historie en vraag eventueel een gespecificeerde nota. Groet, eM.
volgens t-mobile ben ik gebeld maar ik kan niet zover terug kijken in de historie....ik bel nooit zo lang ...zelf niets met mijn moeder......en ik had het me wel kunnen herinneren als ik met zon nummer gebeld wordt.....heel vreemd dit..ik durf het nummer ook niet te bellen .....
Reputatie 2
Bel het nummer maar niet. Het is mogelijk dat men dan je sim kan kopieren en dan ben je pas echt het bokje. Wat je wel kan doen is dat nummer blokkeren op je toestel, zo voorkom je herhaling. Groet, eM.
Hartelijk bedankt allemaal, ik zal het nr blokkeren!
@ Smilly50

Welkom op het T-Mobile Forum!

Ik begrijp dat je hier meer duidelijkheid over wenst, zeker gezien de kosten die je hebt gemaakt. Ik heb je gegevens bekeken en ik zie dat er op 22.10 om 17:57 ongeveer 45 minuten naar dat betreffende nummer is gebeld. Om misverstanden te voorkomen: het gaat dus écht om een uitgaand gesprek en niet om een inkomend gesprek.

Je hoeft jezelf overigens zeker geen zorgen maken over het 'simkaart kopiëren' hoor. Het merendeel van de oplichters belt met een buitenlands nummer (dit is kosteloos) en vervolgens hopen ze erop dat je terugbelt, wat in dit geval dus gebeurt lijkt te zijn. Houd hier in de toekomst dus rekening mee en gebruik de tip met betrekking tot het blokkeren van het nummer. Ik ben persoonlijk ook weleens gebeld door een vreemd (Afrikaans) nummer, maar heb toen niet teruggebeld. Wanneer het gaat om een nummer dat je niet kent, adviseer ik je niet zomaar terug te bellen. Wanneer je aan de landcode (via Google) kan zien dat het gaat om een vreemde of exotische bestemming, dan weet je eigenlijk al genoeg.

Zorgt dit voor meer duidelijkheid en achtergrond? Ik hoor het graag!
Beste Willem, bedankt voor de goede en duidelijk advies! we hebben er weer van geleerd....:)
Groetjes,
Christine
Reputatie 7
Badge +15
Hey Christine,

Super fijn dat Willem je zo goed geholpen heeft! Mocht je in de toekomst nog vragen hebben dan zien we je graag terug hier! 😉
Super geholpen! 🙂 thanks!
groetjes, Christine

Reageer