Vraag

Gebeld door privénummer

• 20 oktober 2016
  • 1 reactie
  • 1770 Bekeken

Reputatie 2
Goedemorgen,

Ik ben gisterenochtend (9:51) en vanochtend weer (9:10) door een privénummer gebeld. Als ik opneem hoor ik gelijk een soort 'muziekje' (klinkt gek maar het doet me denken aan een soort achtergrond muziek die je hebt bij spelletjes zoals Mario Bros).

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?:?

1 reactie

Reputatie 6
Badge +17
Hoi MissMM,

Oh nee, word je gestalkt door Mario? 😉 En nu even zonder grappen: irritant dat je steeds gebeld wordt door een privénummer en dan dit te horen krijgt. Ben je in de tussentijd nog vaker gebeld? Heb je het 'bandje' toevallig een keer helemaal afgeluisterd?
Mogelijk gaat het om een commercieel bedrijf dat je probeert te bellen. Zij werken namelijk vaak met een belcomputer. Zo’n belcomputer selecteert het nummer van de klant en legt contact. Pas als het contact tot stand is gekomen, wordt er doorgeschakeld met de operator die het product of de dienst aan moet bieden. Deze doorschakeling gaat soms wel eens verkeerd, waardoor je een anonieme oproep in het beeldscherm ziet staan en vervolgens in contact wordt gebracht met een dode lijn of een toonsignaal. Je kunt je in zo'n geval registreren op bel-me-niet.nl.

Als de telefoontjes door blijven gaan, dan kun je een online meldingsformulier invullen. Dan starten wij een onderzoek. Op deze pagina vind je hier meer informatie over.

Ik zie in ieder geval dat je geen overige kosten hebt gemaakt door op te nemen, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Hopelijk geeft bovenstaande informatie meer duidelijkheid. Als je nog vragen hebt, let me know!

Reageer