Beantwoord

Gebeld door Turks nummer

• 6 juni 2017
  • 9 reacties
  • 1963 Bekeken

Ik word regelmatig gebeld door een onbekend beller. Ik laat 'm dan gewoon overgaan, want onbekende nummers neem ik niet op. Ik laat de telefoon dus uit ratelen. Wat opvalt is dat ik vervolgens een melding krijg van een gemist gesprek vanaf +9010235874589. Dat moet een Turks nummer zijn. Ik ken niemand uit Turkije en ik vermoed dat het om iets gaat waar ik niks mee te maken wil hebben.

Wie wordt er ook gebeld vanaf dit nummer? Het is erg irritant en moeilijk te blokkeren. Het gesprek komt namelijk als onbekende beller binnen. Pas later blijkt dat ik een gesprek van het bovenstaande nummer gemist heb. Ik vind dit maar vreemd.
icon

Beste antwoord door CrisTien 6 juni 2017, 21:58

Maar nu kan je dat nummer wel blokken toch.
waarschijnlijk oplichters Dus niet terug bellen en snel het nummer blokkeren.
Zodra je terug belt gaat de rekening lopen en ben je het haasje
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Maar nu kan je dat nummer wel blokken toch.
waarschijnlijk oplichters Dus niet terug bellen en snel het nummer blokkeren.
Zodra je terug belt gaat de rekening lopen en ben je het haasje
Cris... heb je mijn opmerking goed gelezen? Het gesprek komt als onbekend binnen (er wordt dus geen nummer doorgegeven). Pas daarna zie ik dat ik een gesprek gemist heb vanaf een Turks nummer. Dit is nu als een paar keer gebeurd. Blokkeren helpt niet.

Alhoewel blokkeren niet helpt, heb ik het nummer toch maar geblokkeerd. Toch wordt ik nog steeds gebeld door een onbekende beller (zonder nummer doorgifte; anonieme beller). In de block list zie ik dat het inderdaad steeds weer om het Turkse nummer gaat...
Reputatie 7
Badge +20
Mmmm wat vreemd. En heb je al extra kosten gezien in je account? Ik vermoed dat Tmobile hier ook weinig mee kan, toch zou ik even de klantenservice bellen misschien weten ze een oplossing.
Wat ik raar vind is dat het nummer eerst annoniem is maar je het nummer later wel kan zien.
Succes!
Reputatie 6
Badge +11
https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/9010235874589
Reputatie 7
Badge +20
Hi 30uke,

Balen dat je lastig wordt gevallen door een onbekend nummer. Aangezien het om een buitenlands nummer kunnen wij geen onderzoek starten. Je kan in dit geval het beste niet opnemen zoals Cristien ook aangeeft. Excuses dat ik je geen andere oplossing kan aanbieden.
Reputatie 6
Badge +11
@Hajar
Is er ergens een mogelijkheid om een whitelist aan te leggen voor je abo of prepay mobiele telefoonnummer?
Bij My T-Mobile instellingen blokkades zie ik niet iets dergelijks staan. Bij vastelijn provider had ooit wel een blacklist mogelijkheid en daar heb ik toen ook dankbaar gebruik van gemaakt. Maar dat zal in dit geval denk ik niet werkbaar zijn.
Reputatie 6
Badge +16
Hey tmoesel,

Die optie is er helaas niet. Wel kan je dit vaak zelf doen via de instellingen van je telefoon. Heb je dit toevallig al uitgeprobeerd?
Reputatie 6
Badge +11
@Issam
O.a. in een Android6.0.1 toestel met gewoon standaard FirmWare van leverancier heb ik geen whitelist methode gezien. Ook om 'Private number' (dus geen nummer) te blokkeren heb ik niets gevonden. Blacklisten (dus als er wel een nummer zichtbaar of bekend is) lukt wel en kan vrijwel iedere communicatie app wel.

Nu ook mobiel bellen vrijwel niets extras kost in een standard bundel/abo kan een whitelist actief in de centrale wellicht een hoop problemen voorkomen voor mensen die gewend zijn op traditonele manier via telefoon gecontacteerd te worden. Ikzelf heb al het 'rammelen' van telefoons uitstaan (behalve wekker app geluid). Onbekend nummer maakt sowieso geen enkele kans meer.

@30uke
Het blijft wel vreemd dat pas in tweede instantie het nummer zchtbaar is. Misschien kan je merk/type telefoon posten, wellicht dat iemend dan wat tips heeft. In theorie kan je wel een whitelist in de telefoon bouwen, maar misschien is er al wel een app die dat kan. Een callsetup duurt al gauw een paar seconden, een extra seconde erbij om uit te zoeken / te bepalen of het 'gewenst gesprek' is zou mogelijk moeten zijn. En pas bij gwenst gesprek trillen/beltoon, anders disconnect.
Enige tijd geleden had ik een probleem met een telemarketeer. Er is een pagina waar u dergelijke nummers kunt markeren ----> https://www.wiebelter.info/

Reageer