Beantwoord

Gebeld / gesmst door onbekend buitenlandse nummers

• 28 januari 2018
  • 2 reacties
  • 601 Bekeken

Ik ben zojuist gebeld door een buitenlands nummer. Ik heb niet opgenomen. Wel is er met een computerstem een reeks van cijfers ingesproken, een verificatienummer. Het gaat om telefoonnummer: 161 696 1154. Ook heb ik rond die tijd 2 à 3 smsjes ontvangen met een link om mijn nummer te verifiëren. Deze keer een ander nummer: 7804 593 751. Ik werd wakker en zag een eerste smsbericht van Whatsapp met een link om mijn nummer te bevestigen. Door vermoeide knulligheid op de link geklikt, maar er gebeurde weinig. Het tweede smsbericht was dus exact hetzelfde, maar dan van de eerdergenoemde buitenlands nummer. Kan ik nu problemen verwachten?
icon

Beste antwoord door CrisTien 28 januari 2018, 12:57

Mmmmm ik zelf zou die nummers snel blokkeren en mijn Whatsapp opnieuw installeren met een ander ww. Het lijkt wel of ze je Whatsapp willen overnemen.
Meestal proberen ze dit met willekeurige nummers.
Of je de last mee krijg weet ik niet.

WhatsApp (Service) reported by moderator
It is the number WhatsApp uses for certification and it is also useful if you need to reinstall the app or change phone. It happens that someone try with a random number to install a second copy of the app on another device. This causes a call from +441616961154 that obviously seems strange for the unsuspecting owner of that number. There are even websites dedicated to this! This may have led two people (and I seem few) to produce a negative signal. It isn't a call center, but only a robot who say the numeric password for attivation. If you want to try install/reinstall whatsapp and ignore the sms (or insert a wrong numeric password). You can verify positive on your site or here: https://www.cleverdialer.de/telefonnummer/00441616961154
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Mmmmm ik zelf zou die nummers snel blokkeren en mijn Whatsapp opnieuw installeren met een ander ww. Het lijkt wel of ze je Whatsapp willen overnemen.
Meestal proberen ze dit met willekeurige nummers.
Of je de last mee krijg weet ik niet.

WhatsApp (Service) reported by moderator
It is the number WhatsApp uses for certification and it is also useful if you need to reinstall the app or change phone. It happens that someone try with a random number to install a second copy of the app on another device. This causes a call from +441616961154 that obviously seems strange for the unsuspecting owner of that number. There are even websites dedicated to this! This may have led two people (and I seem few) to produce a negative signal. It isn't a call center, but only a robot who say the numeric password for attivation. If you want to try install/reinstall whatsapp and ignore the sms (or insert a wrong numeric password). You can verify positive on your site or here: https://www.cleverdialer.de/telefonnummer/00441616961154
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Rkalden,

Wat een vreemde berichtjes, zeg! Zoals je zelf ook al dacht, lijkt dit inderdaad het werk van oplichters. Ze zoeken altijd nieuwe manieren, dus het is goed om hier alert op te blijven. De stappen die CrisTien aanraadt, zou ik zeker opvolgen. Daarnaast kun je ook nog even dit topic bekijken, voor nog meer tips. Verder is het enige wat je op dit moment kunt doen, scherp blijven op vreemde zaken!

Heb je er meer vragen over, stel ze dan gerust!

Reageer