Beantwoord

gebeld worden door onbekend nummer uit Engeland

Ik word uit Engeland gebeld op mijn mobiel, maar na twee keer stopt het bellen. Omdat ik veel vrienden daar heb zitten bel ik terug. Hoor allemaal stemmen door elkaar maar krijg niemand te pakken. Via Internet word ik ook niet veel wijzer. Wel begrijp ik dat andere NL mobiele bellers er ook last van hebben. Het nummer dat mij belt is 0044-701 451-5225 . Is dit kwaadaardig? had ik niet moeten terugbellen? Ik hoor het graag. Ook hoor ik graag een manier hoe ik het kan stop zetten.
icon

Beste antwoord door Amy 8 maart 2016, 11:10

Hoi allemaal,

We merken dat er momenteel weer veel klanten gebeld worden door onbekende nummers uit het buitenland. Helaas is het niet mogelijk om deze nummers te blokkeren. Het vervelende is dat de mensen achter deze nummers telkens weer nieuwe nummers openen. Wel is het met veel toestellen mogelijk om een nummer te blokkeren. Wij adviseren dan ook om dit te doen wanneer je door een onbekend buitenlands nummer bent gebeld.

Het advies van T-Mobile blijft om geen oproepen te beantwoorden afkomstig van buitenlandse telefoonnummers die je niet kent en om deze nummers ook niet terug te bellen. T-Mobile vergoedt de kosten voor het bellen niet.

Gebeld door een onbekend buitenlands nummer en heb je hier vragen over? Bekijk dan dit topic voor de laatste update en stel hier jouw vragen!

Dit topic gaat op slot om het overzicht op het forum te bewaren.

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

93 reacties

Hoihoi,

Ja daar heb ik ook last van. En aangezien mijn overige kosten op dit moment op 25 euro staat, voorspelt dit nummer niet veel goeds!
Reputatie 7
@Frannahnumeijer
Als je niet terug belt hoef je niet bang te zijn voor kosten.
Reputatie 5
Niet opnemen, niet terugbellen.

00 49 70xxxxxxxx komt niet uit engeland maar is een speeltje van vriendelijke nigerianen met zakelijke voorstellen die te mooi zijn om waar te zijn. Paar miljoen van een dode ex-dictator via jouw bankrekening doorsluizen en dan krijg jij tien procent, dat soort werk.

419 Scam / Fake Lottery – UK Scam Phone Numbers
Reputatie 2
Hier ook al 2 keer gebeld door een vergelijkbaar nummer +447014517231

Ik heb geenconnectie in Engeland dus maar lekker wegdrukken, was het belangrijk dan spreken ze de voicemail wel in lijkt me.
Vervelende zooi. Sinds een tijdje heb ik er ook zo'n eentje te pakken! Ik heb het nog mild geloof ik, één keer per dag op dezelfde tijd wordt ik gebeld, gaat twee keer over en wordt dan opgelegd. Ik heb de eerste keer teruggebeld en het was een erg vaag gesprek. Ik weet niet eens of die gast me hoorde, want er was iemand anders met wie hij sprak, die duidelijk aan de andere kant van de lijn was. Iemand als ik denk ik. Hij sprak Nederlands (maar was het niet denk ik), noemde zichzelf Jan en liep te ouwehoeren over een bestellijst en een bestelling waar hij niet tevreden over was (hairextensions) en had de rare tic vaak na een zin een raar geluid te maken. Alsof je moet lachen, maar wilt het niet maar niet lukt het in te houden. Misschien was dat de reden, of deed hij het bewust om mensen aan de lijn te houden. Ik weet niet of het een echt mens was of een computer. Het nummer was engels (00447014516068) Ik heb het nummer maar geblokkeerd op mijn mobiel. Ik denk dat het de bedoeling is dat mensen terugbellen zodat ze geld verdienen al weet ik niet hoe. Heel vervelend.
Reputatie 2
Mijn dochter heeft een abbonement. Sinds gisteren wordt ze steeds gebeld door een nummer beginnend met +44. Omdat de telefoon maar twee keer overgaat had ze vandaag dit nummer terug gebeld. Ze kwam in een telefoongesprek tussen twee andere personen. Ze kon zich niet in het gesprek mengen. (waarschijnlijk een bandje).

Mijn dochter vertelde mij dit en ik ging eens googlen op het bewuste telefoonnummer. +44 schijnt het landennummer van de bahama's te zijn. Ik schrok hier erg van want ik dacht gelijk aan oplichting. Ik heb gelijk t-mobile gebeld en de siruatie uitgelegt. De medewerker bewestigde inderdaad dat deze mensen hopen dat je terug belt en dan gaat de rekening lopen.

Ik weet nog niet wat mijn schade gaat worden. Volgens mijn dochter heeft ze +/- 1 minuut gebelt met het bewuste telefoonnummer. Ik hoop dat het meevalt en dat t-mobile coulance wilt geven.

Lezers die dit lezen: licht jullie kinderen in. Laat jullie kinderen dit niet overkomen. Wees gewaarschuwd.

Ik wil t-mobile vragen of ze dit nummer definitief willen blokkeren, zodat mijn dochter niet meer gebeld kan worden.

Het gaat om tel.no.: +447014519679
Klantenservice van t-mobile heeft alles beschreven in de computer zodat alles vastgelegt is

Update: na een tijdje gegoogled te hebben blijkt +44 het landnummer van het verenigd koningkrijk te zijn. Er worden veel gevallen gemeld.
ik ben vandaag en gisteren ook al 2 keer gebeld en iedere keer op hetzelfde tijdstip met het telefoon nummer 0044 7014519450. Alleen heb ik nu al 3 keer na het nummer terug gebeld om het door iedereen te laten luisteren zou dit verdere problemen opleveren, of zou ik dan alleen moeten betalen voor die 3 keer.
Reputatie 5
Dat zijn drie dure telefoontjes, want engelse "070" nummers zijn daar een soort 0900.
Bij mij was / is het +447014516376

Nu ook al een paar keer door dit nummer gebeld. Aangezien ik ook vrienden in GB heb, dacht ik aardig te zijn door even terug te bellen.

Het eerste dat je hoort is "veel plezier met luisteren" , daarna krijg je een vaag gesprek te horen alsof je met een klantenservice zit mee te luisteren. Echter gebeurd dit allemaal wel in het nederlands. Iets wat dan weer gek is voor een brits telefoonnummer.

Ik houd mijn hart vast, voor de komende rekening

.
Reputatie 5
@Goldie,

Hoi, 0044 is inderdaad de UK. Enige tijd geleden ben ik gebeld door een nummer uit Italie (+39). Nou heb ik geen contacten in het buitenland en neem deze dus nooit op. Na te hebben gegoogled bleek het nummer in Italie een of ander fraudegilde te zijn die nadat je opnam gebruik kon maken van je simkaart, met alle gevolgen van dien.

Via google kun je de frauduleuze nummers wel terugvinden, maar mijn tip is al je een nummer niet kent (vooral buitenlands) niet opnemen of terugbellen.

Groet, Peter
Ook ik kreeg sinds 2 dagen telefoontjes van dit telefoonnummer. Elke keer om 21:18. Ook ik heb gisteren terug gebeld maar al na enkele seconden opgehangen toen ik door kreeg dat dit geen zuivere koffie is.

Blijkbaar worden meer t-mobile klanten momenteel hiermee lastig gevallen.

Bij android kun je een telefoonnummer blokkeren. Dus ik heb gisteren dit nummer geblokkeerd. Misschien een tip voor anderen.
Wanneer je gebeld wordt door dit nummer, niet opnemen. En zeker niet terugbellen. Gaat je geld kosten!
Beste mensen,
Gisteren ben ik gebeld door een fraude nummer. Nu heb ik geen idee hoe ik dit kan melden of dat de betalingen aan dat nummer niet worden gedaan. Het blijkt te gaan om een 'uk personal forwarding number' Zie ook: Fraudwatchers +4470 Phone Numbers. Nu is het niet mijn planning om daar geld aan te betalen. Graag zou ik zo snel mogelijk reactie willen hebben wat hier aan kan worden gedaan. Ik werd gebeld en had gebeld naar het nummer: +447014513863 om 22:19.
Voor de rest om de pagina uit te leggen alle telefoonnummers beginnend met +4470 niet opnemen of bellen. Dit is namelijk een fraude nummer.
Reputatie 6
wat.de.kleijn welkom op het forum bedankt voor de waarschuwing het is een nummer uit engeland en deze week hebben al meerdere forum leden er last van gehad
Reputatie 2
Goedemiddag,

Ik ben de afgelopen dagen een aantal keren door een vreemd nummer gebeld (+44 7014 519387).
Steeds voor ik kon opnemen werd er al opgehangen.
Heb 1 keer teruggebeld en hoorde toen twee mannen praten (in het Nederlands) en allerlei vreemde geluiden (alsof iemand stikte). Heb toen de verbinding verbroken.
Het nummer heb ik gegoogled, zonder resultaat.

Ik heb begrepen dat er momenteel oplichters actief zijn die van vreemde nummers bellen, kosten maken op jouw naam etc.

Hoe kan ik erachter komen of dit ook bij mij het geval is?

Bedenk me nu ook dat ik vorige week gebeld ben door iemand van de Vriendenloterij met een of andere aanbieding. Ik ben hier niet op ingegaan en kon na het gesprek aan de lijn blijven om me als niet-bel-nummer te laten registreren.
Dit heb ik gedaan. Zou dit hier iets mee te maken kunnen hebben?

En hoe kan ik deze nummers laten blokkeren?

Hoor het graag!
Reputatie 5
@iedereen
Ik begrijp dat het zeer vervelend is dat jullie gebeld worden door +44-nummers. Dit nummer is inderdaad een nummer vanuit Engeland. Ik wil jullie als tip meegeven, als dit geen bekend nummer is dit gesprek niet te beantwoorden en inderdaad niet terug bellen. De kosten voor het terugbellen naar het buitenland zijn hoog en worden (behalve bij een Flex-abonnement) als kosten buiten de bundel berekend.
Kan hier niet iets mee geregeld worden? Wat voor acties worden er ondernomen? Kunnen we de kosten niet annuleren oid want geld geven aan zon partij sta ik niet achter en door het geld te geven kunnen ze meer van dat soort praktijken opzetten.
Ik word ook sinds 2 dagen gebelt door een nummer uit Engeland, precies om 10:50 elke dag. Het nummer is: 0044-7014512159, ook dit vertrouw ik niet en neem dus niet op. Heeft iemand anders hier ook last van??
Ben meerdere malen gebeld door bovenstaand nummer, word na twee keer opgehangen. Wanneer ik terug bel krijg ik een vaag gesprek te horen, alsof ik mee luister. Ik heb weer snel opgehangen dus. Iemand enig idee of dit een of ander scam is? En wat er dan geprobeerd word? Dank...
Is er vanuit T-mobile dan niks aan te doen?
Ik heb er ook last van, +44 7014 511599 om 16:14 nu 2 dagen. Houdt dit vanzelf op als je niet reageert? Kan me voorstellen dat het heel irritant wordt.
Ik heb vragen gesteld maar nog geen antwoord hierop (actie vanuit t-mobile) zie: https://forum.t-mobile.nl/klantenservice-430/gebeld-worden-door-onbekend-nummer-engeland-128961/#post815970. Ik persoonlijk ben van mening dat t-mobile hier actie op moet ondernemen zelfs in zoverre dat er geen geld daarnaartoe wordt over gemaakt. Dan zal t-mobile de eerste stap zetten richting het tegen houden van fraude nummers.
Ook ik wordt inmiddels 4 dagen achter elkaar gebeld door +44 7014 513045.

Zojuist contact gehad met T-Mobile. Ze zeggen mij dat het probleem niet bekend is. Zelfs wanneer ik zeg dat er in hun eigen forum over gesproken wordt blijven ze aangeven van niets te weten. Ik vroeg ze het genoemde nummer te blokkeren. Dit kan niet. De oplossing: een nieuw telefoon nummer aanvragen. Voor mij is dit geen oplossing!!! Nu maar alle inkomende buitenlandse nummers laten blokkeren (hier ben ik ook niet zo blij mee, ivm internationaal werk). Afwachten maar... Belachelijk dat T-Mobile, geen goede oplossing voor zijn klanten biedt.

Begrijp alleen nog niet zo goed wat de gevolgen hiervan zullen zijn. Worden er alleen kosten gemaakt als je opneemt of het nummer terug belt? Of zijn de gevolgen groter en is mijn telefoon nu gehacked?
Als je opneemt of terug belt betaal je heel veel. maar verder niks zover ik heb onderzocht.
Al meerdere posts maar geen reactie. Welke actie wordt er vanuit t-mobile ondernomen. Ik neem aan dat t-mobile dit net zo kan aanpakken als dat je dag gewend bent van een bank zoals rabobank, ing etc.