Beantwoord

gebeld worden door onbekend nummer uit Engeland

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

93 reacties

het lijkt wel een telefooncentrale van een verkoopiets. die bellen 5 nummers tegelijk en de gene die het eerste opneemt word te woord gestaan de overige worden opgehangen vandaar 2x over laten gaan. mijn advies is om niet overal je telefoonnummer achter te laten en registreren bij het belmeniet register. da heb je al een hele hoop ellende weg gecijferd.
wij worden wel eens gebeld door een nummer uit Bulgarije. Wij kennen daar niemand ik heb niet opgenomen en niet terug gebeld!!
Ik zou zeker niet opnemen en ook niet terug bellen. Ik wordt regelmatig gebeld door een nr uit mali, en bij speuren op t net blijkt dat het om criminelen gaat. Voor je het weet krijg je een gigantische rekening.
Frannahnumeijer schreef:

Hoihoi,

Ja daar heb ik ook last van. En aangezien mijn overige kosten op dit moment op 25 euro staat, voorspelt dit nummer niet veel goeds!

zoon nummer gewoon negeren dat zijn buitenlandse nummers
Je kan dit nummer Blokkeren zodat ze je niet meer kunnen bellen.
Zo kan je niet op kosten gejaagd worden 🙂
Niet opnemen, en ook echt niet terugbellen. Ik denk dat er vrij weinig aan te doen valt helaas.
grietjuh.bloem schreef:

Je kan dit nummer Blokkeren zodat ze je niet meer kunnen bellen.
Zo kan je niet op kosten gejaagd worden :)

Hoe gaat dat blokeren dan??
Ik reageer niet op onbekende nummers. Wat ik doe is eerst checken op internet, of een nummer niet besmet is! Dan kun je altijd nog beslissen terug te bellen
Beste is om alleen te reageren op bekende nummers. Immers, je vrienden zullen jouw nummer hebben, en jij die van hen. Al het onbekende is in dit geval een manier om geld aan je te verdienen.
Ik raad u aan niet terug te bellen, de kans is groot op illegale praktijken...
Hoi, er zijn inderdaad veel van dit soort "criminelen" actief. Vanuit Afganistan en Pakistan ben ik ook diverse malen gebeld. Mijn advies, niet aannemen dit soort nummers en ook niet terugbellen.
Mocht je wel eens een gesprek per ongeluk aannemen, en je hoort aan de andere kant een Engels pratend persoon, hang dan op of praat uitsluitend in het Nederlands terug, over compleet andere onderwerpen. Op die manier kom je bij de beller als "onnozel" over en hangen ze zelf op.
Kijk inderdaad of je het nummer kunt blokkeren, dan kan het in het vervolg in ieder geval niet meer fout gaan. Hopelijk is er tot nu toe nog geen " schade" aangericht
Heb ook een keer een raar nummer uit één of ander Afrikaans land op m'n factuur gehad waar ik 2x contact mee gehad zou hebben, het ging gelukkig maar om een klein bedrag maar toch maar eens met contact opgenomen en volgens de medewerkster op de chat had ik toch echt zelf contact met dit nummer gehad!! Na meerdere malen uitgelegd te hebben dat dit echt niet zo is, gaf ze toe dat er inderdaad wel eens vaker van dit soort meldingen zijn maar dat ik maar aangifte bij de politie moest doen en verder heeft ze er niks mee gedaan 😢
Ik heb dit vorige week nog gehad, een voor mij onbekend nummer uit Engeland. En enkele maanden daarvoor een nummer uit het Oostblok. Gewoon niet opnemen is volgens mij de beste oplossing 🙂
ik ben gebeld door +242 570133182, een nummer afkomstig uit Congo. Niet opgenomen, door de berichten die hier vermeld zijn, ook blij dat ik dat niet heb gedaan.

Een gewaarschuwd mens telt voor 2
ben vanmorgen gebeld door een nummer uit madagascar en vorige week al uit afghanistan. Laat hem mooi gaan
Same here, iets ander nummer in de UK, ook zo'n 070-nummer. Hun doel is de verbinding open te houden en jou op kosten te jagen.De gezelligerd die het bij mij probeert belt vanaf.. +44 0442 070 847 087.
Reputatie 7
Badge +15
Hoi allemaal,

We merken dat er momenteel weer veel klanten gebeld worden door onbekende nummers uit het buitenland. Helaas is het niet mogelijk om deze nummers te blokkeren. Het vervelende is dat de mensen achter deze nummers telkens weer nieuwe nummers openen. Wel is het met veel toestellen mogelijk om een nummer te blokkeren. Wij adviseren dan ook om dit te doen wanneer je door een onbekend buitenlands nummer bent gebeld.

Het advies van T-Mobile blijft om geen oproepen te beantwoorden afkomstig van buitenlandse telefoonnummers die je niet kent en om deze nummers ook niet terug te bellen. T-Mobile vergoedt de kosten voor het bellen niet.

Gebeld door een onbekend buitenlands nummer en heb je hier vragen over? Bekijk dan dit topic voor de laatste update en stel hier jouw vragen!

Dit topic gaat op slot om het overzicht op het forum te bewaren.